Servicepack 2 xp

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Hur är det med SP2, för man massa problem med olika program efter installationen eller har de fixa det? Någon som har erfarenhet, är det värt att installera?

chrtur

Ducati, Telisar, MTB och Stegjärn!
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Ducati Monster
Hohohoho

Installerar ett säkerhetscenter som inte verkar att gå att stänga av, påminner mig varje gång om att alla optimala inställningar är på. Men jag vill inte ha det på Windows sätt. Lyckades få bort dessa efter ett tag. Men ingen aning vad det programmet egentligen sysslar med.

Den skrev över mina Nortoninställningar på något sätt, därför har jag reklam igen överallt när jag surfar. Tom block av popup tog den över. Verkar som om jag måste installera om Norton om det skall funka som det var.

Mediaspelaren skrev även över alla inställningar att alla mediafiler skulle köras med programmet. Använder annars M-player så jag blev tvungen att installera om det.

Upptäckte igår att även nätverksguiderna blivit omgjorda för att koppla ihop två datorer, internet, etc...

Får se vad som kommer härnäst....

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Medin skrev:
Hur är det med SP2, för man massa problem med olika program efter installationen eller har de fixa det? Någon som har erfarenhet, är det värt att installera?
Jag har installerat det på tre burkar utan problem. Det enda är att man behöver köra en fix om man använder p2p-programvara som t.ex BitTorrents eftersom SP2 hindrar fler än tio så kallade halvöppna TCP-kopplingar.

Får man ett fel med namnet "EventID 4226: TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts" i eventviewern så är det bara att köra denna patch: http://www.lvllord.de/?url=tools#4226patch

Utöver det så funkar SP2 riktigt bra.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Än så länge är det ett lotteri med SP2 antingen fungerar allt eller så får du små problem med vissa saker.

Ska du installera det rekomenderar jag att göra en nyinstallation av windows, proppa i SP 2 direkt, sen börjar du installera dom program du vill ha i datorn

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
KTM 525exc -04
Lotteri kommer det alltid vara så länge det inte finns någon 100%-ig standard för hur man programmerar alternativt att MS blir stenhårda på hur program ska utvecklas för att fungera i windows.

Har du koll på din dator och kör bra kodad programvara så kommer det inte vara problem. Är du osäker så ominstallera som R1 Uffe säger.

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
KTM 525exc -04
Patchen sgtpepper nämner öppnar säkerhets hål i din dator men det är också priset man får betala om man vill köra p2p så det är bara att välja, men tänk på att du kan få problem vid nästa uppdatering av Windows.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Domifuling skrev:
Patchen sgtpepper nämner öppnar säkerhets hål i din dator men det är också priset man får betala om man vill köra p2p så det är bara att välja, men tänk på att du kan få problem vid nästa uppdatering av Windows.
Men kör du DC så är det inga problem, om du nu inte delar ut mer än 10 slots (visst är det så)

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Domifuling skrev:
Jag skulle snarare säga att den öppnar upp en eventuell säkerhetsrisk, men det är knappast ett hål.

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
KTM 525exc -04
sgtpepper skrev:
Jag skulle snarare säga att den öppnar upp en eventuell säkerhetsrisk, men det är knappast ett hål.

Skillnad?

Men kör du DC så är det inga problem, om du nu inte delar ut mer än 10 slots (visst är det så)
Nja, fler än 10 slots lär du kunna ha men fråga är om folk kan utnyttja alla =P

MikkE

Guest
jag får bara problem när jag installerar SP2. Ganska så jobbigt tycker jag, då man alltid måste göra en systemåterställning. Jag har provat 2 gånger. Nu ligger det en ikon i startfältet som hela tiden sägar att det går att uppgradera. men va fan, jag orkar inte göra en till sytemåterställnig!!

Ska jag inståla om hela Windows och sedan installera SP2 direkt efter det?

chrtur

Ducati, Telisar, MTB och Stegjärn!
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Ducati Monster
Mitt råd är att avaktivera systemåterställning, bra funktion men titta en gång hur mycket utrymme den tar på hårdisken. :hihi

Freddeboy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Min dator låste sig när jag klickade på filmer så jag fick lov att starta om datorn varje gång. Till slut så tröttnade jag och avinstallerade sp2 och nu fungerar allt bra igen.

Funkar klockrent åt en del och krånglar massa åt vissa.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024