jP skrev:2290408Sitter och bläddrar i verkstadshandboken här nu utan att finna något som helst serviceschema till min CBR 929.
Vad ska göras kring 4000 mil utöver olje+filterbyte och möjligtvis smörjning av komponenter?
jP skrev:2290448Ok, men utgå från att ingen som helst service någonsin är gjord på hojen. Då borde det vara mer än så även om det ligger vid 2400, 3 el. 4000 mil. Bränslefilter? kamkedjespännare? stift? o.s.v. Saknar dessvärre servicebok/schema till hyndan.
tändstift var bytt på vårkanten av tidigare ägare, tydligen rätt dyra rackare, 500 kr st
sporTlovEr skrev:2290418Har själv en cbr 929 00:a, ingen verkstadshandbok dock. Tror inte det skall behövas så mycket mer? Man kollar ju annars av andra saker under resans gång, som däck, drivpaket, bromsar som är viktigt och kollar så det inte är glapp, lagermissljud el att den läcker någon vätska någonstans. Ventiljustering är väl vid ännu tidigare miltal, om nu så är növdvändigt, ofta är spelet i ventilerna knappt mätbart.
Var lätt att byta olja och filter när man fick bort oljepluggen..(runddragen) 12 mm hylsinfattning, lätt åtkomlig utan plocka bort massa plastkåpor.
Rigge skrev:2291003Det är väl klart att ventilspelet är mätbart varför skulle det inte vara det?
Vadå det är ju en Honda...?
jP skrev:2291229Han menar förmodligen att det felaktiga spelet är knappt märk/mät-bart. På min XR650 var det ventilkoll var 100:e mil, på 2500 mil behövde jag justera en enda gång, Honda
Rigge skrev:2291232En av mina ventiler stog fel vid 3500.
jP skrev:2291229Han menar förmodligen att det felaktiga spelet är knappt märk/mät-bart. På min XR650 var det ventilkoll var 100:e mil, på 2500 mil behövde jag justera en enda gång, Honda
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|