sepahewe skrev:
Jag kan tillägga att jag körde med det på Knutstorp och blev svartflaggad... var tvungen att montera på originaldämparen för att få köra igen.
På Anderstorp fick samtliga med slipon vända och åka hem igen om de inte hade med sig en originaldämpare. Inga hemmabyggen tilläts, inte ens seriösa sådana.
Lite jobbigt för ett danskt gäng som fick vända hem....
Tufft, men rättvist..... men visst kan man diskutera varför ljudnivåerna ska vara lägre än på allmnän väg och visst kan man tycka att på Anderstorp borde de mäta nivån och inte kategoriskt säga att original är Ok men slipons är det inte....
Och ändå var det en del som körde med annat än original på Anderstorp, bl a en 996 med Termignoni(stavning?)burkar som var rätt högljudd. Bike-Events är tyvärr ganska inkonsekventa med detta.
Anderstorp var föresten en jäkligt bra upplevelse. Kul bana, mycket körning och relativt få krascher. Det enda som kunde varit bättre (ja, förutom varvtiderna alltså
) är motoreffekten. Det är hårt för en 600 att hänga på de större maskinerna där.
Det var också roligt att se en del snabba förare. En norrman på en vit Gixxer 1000 la varv efter varv på 1,41. Under lördagen drog han upp den på bakhjulet varje gång på depårakan. (En snubbe i den gula gruppen gjorde det en gång, blev omedelbart svartflaggad och sedan såg man inte honom mer.) En forumkändis man noterade var Metallgnun (skåningen med hästsvansen, ni vet). Jag tog inga tider men han såg både mjuk och aggresiv ut på samma gång i högern efter depårakan.
Jaja, kul som fasen var det!