Sevärdheter i Skottland, Irland, Wales, England och så vidare?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Xo skrev:
http://www.visitscotland.com funkar bra om man vill forboka sina B&B. Kan vara en bra ide pa vissa platser :tummenupp
Att bo pa slott aer populaert, men bered er pa prischock.
Tackar. :tummenupp
Jo, det blir nog B&B som kommer gälla som huvudsakligt boende. Vi kommer att ha med oss ett tält för nödsituationer, men då ska det faan krisa sig ordentlgit.

Tack till alla er andra som också kommit in med tips. Många av dem känns mycket matnyttiga.

kjellf

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Yamaha XSR900 + TT600r
Den som gapar efter mycket ...

Utan att ha åkt denna runda och utan allt för mycket rutin på hoj utomlands. Jag tror att ni vinner på att korta ner resan och höja nivån på det ni gör. Mitt råd är att ni ska göra en ordentlig resa i Skottland och England. Irland och tunneln kan ni ta någon annan gång.

kjellf

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
.
Esquire skrev:
Jag och en kompis har tänkt oss att åka på en liten resa i sommar och skulle vilja ha lite tips på vad man bör ha sett. Såklart är det hoj som gäller som färdsätt.

Vi ska åka från Östersund ner till Göteborg och därifrån vidare med färja till Newcastle. Därefter åker vi nog en liten sväng upp genom Skottland och sedan över till Irland. Från Irland är planen att vi ska tillbaka över till Wales och sedan köra genom England till Eurotunneln. Efter Calais åker vi igenom Belgien, Nederländerna, Tyskland, Danmark och sedan hem genom Sverige.
(Se kartan.)

Resans tonvikt kommer dock att ligga på de brittiska öarna.

Givetvis tänker vi besöka några destillerier och kanske någon pub. :fyllisar :öl :dricka

Men vad mer bör man ha sett?
På din turné så missar du The Lake District vilket är i mitt tycke det finaste området i England med många km med fina hojvägar:

dscn0283.JPG

dalehead.jpg

lakes2.jpg
lake-district2.jpg

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
kjellf skrev:
Utan att ha åkt denna runda och utan allt för mycket rutin på hoj utomlands. Jag tror att ni vinner på att korta ner resan och höja nivån på det ni gör. Mitt råd är att ni ska göra en ordentlig resa i Skottland och England. Irland och tunneln kan ni ta någon annan gång.

kjellf
Håller med. Alternativt: ta en vecka i Skottland och en på Irland och åk hem med Newcastlefärjan också.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Inget är spikat för våra tre veckor vad det gäller den exakta resvägen. Så kartan som jag la upp kanske egentligen är ganska ointressant.

Men allt från och med tunneln kommer bara att vara transportsträcka.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...