SF Objekt

Togg

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Sthlm, Söder om söder
Hoj
Sl 1000
Tja, vet att det fanns en tråd med tips om olika hojar som va bra grundobjekt men jag hittar den inte längre. Så: Jag skulle vara tacksam för tips på olika hojjar.
Kriterier: mellan 600-750cc, helst USD-gaffel, skruvad bakram & under 35 000kr.

Måste hitta nåt snart, tog kortet i onsdags och nu börjar de bli lite plågsamt att inte ha nåt att köra.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
zxr 750 åtminstone 92 o uppåt..
före vet jag ej om den e skruvad..
nån yzf 600 eller 750 har väl skruvad.. :va
 

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
ozeo skrev:
2213426 zxr 750 åtminstone 92 o uppåt..
före vet jag ej om den e skruvad..
nån yzf 600 eller 750 har väl skruvad.. :va

Skruvad!? ...det är väll bara o kapa & svettsa? :confused:
 

Togg

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Sthlm, Söder om söder
Hoj
Sl 1000
just zxr 750 och gsxr 750 är dom två jag funderat på. Några för/nackdelar med respektive hoj?

Ugglan skrev:
2213910 Skruvad!? ...det är väll bara o kapa & svettsa? :confused:

Brukar de gå igenom besiktningen med ombyggd bakdel? Vill kunna återställa den lätt annars.
 

Kjelle69

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Ort
Koskullskulle
Hoj
Några skojiga hojar
Öööh, varför skulle besiktnignen klaga på bakdelen ? Beroende på om stänkskärmen hänger ner nog långt eller ?
 

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Tl1000s
Kjelle69 skrev:
2213973 Öööh, varför skulle besiktnignen klaga på bakdelen ? Beroende på om stänkskärmen hänger ner nog långt eller ?
kanske för att det inte är så populärt att kapa och svetsa i ramen...
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Togg skrev:
2213915 just zxr 750 och gsxr 750 är dom två jag funderat på. Några för/nackdelar med respektive hoj?



Brukar de gå igenom besiktningen med ombyggd bakdel? Vill kunna återställa den lätt annars.


Eeehhh :va
Jag hade en -85 gsxr 750 med Yamaha R1-bakdel. Den gick igenom utan
några problem :yoparty :tummenupp
 

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
Panos skrev:
2214353 Eeehhh :va
Jag hade en -85 gsxr 750 med Yamaha R1-bakdel. Den gick igenom utan
några problem :yoparty :tummenupp

Hörde mig för hos bilprovningen över telefonen.
Svaret blev:
"Så länge modifieringen inte är direkt avgörande för cykelns egenskaper, så är det inga problem".

...fast det är ju en tolkningsfråga. Jag menar, om man plockar bort en vindkåpa på en sporthoj och byter till cross-styre, så har man ju ändrat egenskaperna. Fast de menar förmodligen mera ingående, så som framgaffel - sving - motoreffekt m.m.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ugglan skrev:
2221988 Hörde mig för hos bilprovningen över telefonen.
Svaret blev:
"Så länge modifieringen inte är direkt avgörande för cykelns egenskaper, så är det inga problem".
Undrar ifall dom har något prejudikat på vad som menas med "inte är direkt avgörande för cykelns egenskaper" ?

För annars kan det ju tolkas åt ganska många håll beroende på vilket humör besiktningsmannen är på.
 

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
Wiseguy skrev:
2222004 Undrar ifall dom har något prejudikat på vad som menas med "inte är direkt avgörande för cykelns egenskaper" ?

Ingen aning, men det var vad jag fick för svar! :va
 

Togg

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Sthlm, Söder om söder
Hoj
Sl 1000
Ugglan skrev:
2221988 Hörde mig för hos bilprovningen över telefonen.
Svaret blev:
"Så länge modifieringen inte är direkt avgörande för cykelns egenskaper, så är det inga problem".

...fast det är ju en tolkningsfråga. Jag menar, om man plockar bort en vindkåpa på en sporthoj och byter till cross-styre, så har man ju ändrat egenskaperna. Fast de menar förmodligen mera ingående, så som framgaffel - sving - motoreffekt m.m.

Tack, det uppskattas! Det blir ju en tolkningsfråga som sagt men man får väl hoppas att besiktningsmannen tolkar det på samma sätt som man själv gör.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top