Då får man väl säga grattis till de nya moderatorerna.
Att jobba gratis åt ett storföretag är inte illa
Tack!
Det enda jag har är pengar och tid, så varför inte?
Då får man väl säga grattis till de nya moderatorerna.
Att jobba gratis åt ett storföretag är inte illa
Förstår man inte det är man den perfekte moderatornDet enda jag har är pengar och tid, så varför inte?
Tack!
Det enda jag har är pengar och tid, så varför inte?
en liten undran bara - de nya moderatorerna, måste de genomgå någon form av gemensam övning för att kunna moderera 'likvärdigt' dvs att det inte skiljer sig åt väldigt mycket, i hur respektive moderator modererar?
alltså, det får ju inte bli en vilda västern i modererandet utan bör vara likvärdigt.
därför jag undrar över vilka övningar de nya moderatorerna genomgår.
SH har ett moderatorforum, som fungerar på samma sätt som jag är van vid från andra siter.
Där dryftas alla möjliga frågor, tex rapporterade inlägg, policys, moderatorfunktioner och vem som gör vad. Första dagen ägnade jag några timmar åt att läsa igenom alla inlägg till några år tillbaks för att få känsla för vad som ska vara styrande på detta forum (hade förstås också hoppats på att finna lite smaskig historik om problembarnet JK, men ingenting ). Vid osäkerheter brukar Swedie träda in och delge sin syn på ärendet. Swedie har där även författat en del stickys kring styrande principer/regler.
Hittade ett filmklipp från moderatorernas träningsläger i helgen. Ser ut att bli ordning nu.
[YOUTUBE-ID]yp6cB7BGj48[/YOUTUBE-ID]
SH har ett moderatorforum, som fungerar på samma sätt som jag är van vid från andra siter.
Där dryftas alla möjliga frågor, tex rapporterade inlägg, policys, moderatorfunktioner och vem som gör vad. Första dagen ägnade jag några timmar åt att läsa igenom alla inlägg till några år tillbaks för att få känsla för vad som ska vara styrande på detta forum (hade förstås också hoppats på att finna lite smaskig historik om problembarnet JK, men ingenting ). Vid osäkerheter brukar Swedie träda in och delge sin syn på ärendet. Swedie har där även författat en del stickys kring styrande principer/regler.
hmm...ni har alltså inte sålunda gemensamma övningar o dyl med syftet att ha ett professionellt modererande?
du kan tex moderera på ett sätt som skiljer sig åt på ett markant sätt från de övriga osv osv. det i sin tur skapar ju osäkerhet då 'man' tycker att modereringen kan kännas och upplevas orättvist (just pga av bristen på gemensamma övningar etc).
sen efterlyser jag en slags MODERERINGENS 10 BUDORD som vi alla kan ta del av, dvs att vi sh-medlemmar vet på vilka grunder ni modererar utifrån och därmed kan ta del av ert sätt att resonera och argumentera kring. (huruvida dessa budord redan finns eller ej, vet jag faktiskt inte för tillfället).
Sant. Jag måste dessutom skynda hem och kolla mig lya nu, efter tröjklubbsyttrandet så har väl skitsnack-mc börnat i hallen
hmm...ni har alltså inte sålunda gemensamma övningar o dyl med syftet att ha ett professionellt modererande?
du kan tex moderera på ett sätt som skiljer sig åt på ett markant sätt från de övriga osv osv. det i sin tur skapar ju osäkerhet då 'man' tycker att modereringen kan kännas och upplevas orättvist (just pga av bristen på gemensamma övningar etc).
sen efterlyser jag en slags MODERERINGENS 10 BUDORD som vi alla kan ta del av, dvs att vi sh-medlemmar vet på vilka grunder ni modererar utifrån och därmed kan ta del av ert sätt att resonera och argumentera kring. (huruvida dessa budord redan finns eller ej, vet jag faktiskt inte för tillfället).
Det modereras efter reglerna, klicka på "Regler" i menyn för att se dessa.
Varje moderator är sin egen individ. Ingen robot.
poängen är varför det skiljer åt så mkt i moderering, moderatorerna emellan.
det var därför jag undrade över gemensamma 'övningar', så det finns en stringens i förfarandet.
Fast det är ju också så att varje moderator har ansvar för ett eller flera underforum och det kanske är så att olika forum ska modereras lite olika.
Exempelvis kanske man ska hålla lite hårdare i ett teknikforum än det kanske är nödvändigt att göra i ett OT-forum.
Vi måste få tillbaka den där Gilla-knappen snart!Hittade ett filmklipp från moderatorernas träningsläger i helgen. Ser ut att bli ordning nu.
[YOUTUBE-ID]yp6cB7BGj48[/YOUTUBE-ID]
poängen är varför det skiljer åt så mkt i moderering, moderatorerna emellan.
det var därför jag undrade över gemensamma 'övningar', så det finns en stringens i förfarandet.
Amen helvet!
Det här är ett internetforum, ingen jävla demokrati. Moderatorerna är här för att hålla lite ordning bara. Man får hoppas att samtliga moderatorer, precis som de flesta andra här på forumet, visar gott omdöme.
Spela roll om de har lite olika uppfattning om saker och ting.
Du får hålla dig i skinnet istället, annars åker du UT. Capisce?
Du kan ha string!
Amen helvet!
Det här är ett internetforum, ingen jävla demokrati. Moderatorerna är här för att hålla lite ordning bara. Man får hoppas att samtliga moderatorer, precis som de flesta andra här på forumet, visar gott omdöme.
Spela roll om de har lite olika uppfattning om saker och ting.
Du får hålla dig i skinnet istället, annars åker du UT. Capisce?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|