SH.com Grupp/Onsdagskörning 070822 inkl Barkaby

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
På A svara jag JA, det känns väldigt bekant fast det var nog annat skit jag menade egentligen :D Sådant som ger böter...liksom.

Ja jo de kan ha vare de men det var ju jag som låg bakom dej fram till gottröra :D så då tog jag ju åt mej ;):rolleyes:

På B svarar jag också JA. Vit med grönt & svart i. Snygg som fan :yoparty

Aha ja den var snygg den hojen :):tummenupp

Detsamma! :)
Haha ja, vi kan väl testa.. Det lär väl knappast bli värre :näsblod Hört att dom börjat med airbags i jackor o sånt nu :va

:tummenupp Det låter ju himlans bra, då vet både du och jag vad de blir för typ av ställ till våren då :D

Last edited:

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Tack för ikväll, kul med lite nya ansikten(och äntligen lite tjejer). Kanske inte den snabbaste rundan men bra att folk kör i sitt eget tempo :)

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Tack för en riktigt kul runda igår.
Jag med ett nytaget kort tyckte det var grymt bra tempo oxå. Hihi.
O hojen är ju riktigt skön att lägga ner i kurvorna. Förutom när kurvan typ aldrig tar slut. *asg*

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nu har jag provat på Dragrace på Barkarby!! Häftigt!
Trevligt å se så många bekanta ansikten oxå.
Å så var SVT där... hoppas de kan få till det till att det BEHÖVS en bana i Sthlm...

Och Jörgen: Du tog mig i starten! Sen var det jämnt! Nästa gång så... :D
Fan vad kul det var! Nu ska jag träna starter! (känner hur detta går överstyr redan...)

I helvete! Du bara jiddrar eftersom du veet att jag inte har några backspeglar jag hade kunnat se dig försvinna i ;) Jag har ju 10 bakhjulshäst mer än du fick ut vid din senaste bromsning, och ca 60 Nm mer än dig. :tungan

Min nya koppling greppade dock inte denna gång heller, så jag lade av innan den gick sönder helt som sist. Pratade med TurboAndersson som skulle försöka ordna kraftigare fjädrar åt mig. Barnett har inga starkare nu.

jäävla vägverket, kan dom inte bara fixa uppkörningstider till mig? vill inte vänta en månad... Max 1 minut vill jag vänta :mad:

Det hade inte kommit ngt intyg igår kan jag meddela.

/J

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Jörgen Karlsson:
I helvete! Du bara jiddrar eftersom du veet att jag inte har några backspeglar jag hade kunnat se dig försvinna i ;) Jag har ju 10 bakhjulshäst mer än du fick ut vid din senaste bromsning, och ca 60 Nm mer än dig. :tungan

Men man ska kunna hantera dem oxå (retas)
Du bränner ju ut alla häst genom kopplingen!
:D

Min nya koppling greppade dock inte denna gång heller, så jag lade av innan den gick sönder helt som sist. Pratade med TurboAndersson som skulle försöka ordna kraftigare fjädrar åt mig. Barnett har inga starkare nu.

Räcker det? *orolig för sprängning*
Om du kollar dim. på dina kan jag kolla vad jag har ligger. jag har lite hårda rackare från anno dazumal.

Last edited:

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Ja vi blev lite sena dit men kul som fan att se hur bra det funkade.
Vi laddar om på ons, fixa lite utr till din kompis nu så ska han få en minnesvärd repa på Gottröravägen :)

Efter ditt flotta erbjudande började bearbeta jag även bearbeta honom igår: "Du vet, om du nu ändå har bestämt dig för att ta hojkort, då är det ju lika bra att du handlar hatt och ställ på en gång!"
Han verkade inte oäven så vi kanske ska kolla på lite krejjor i helgen! :yoparty

Men jag ska även fundera lite på om jag känner ngn med ställ i hans storlek som jag kan låna. :)
/J

Jörgen Karlsson:

Men man ska kunna hantera dem oxå (retas)
Du bränner ju ut alla häst genom kopplingen!
:D

Räcker det? *orolig för sprängning*
Om du kollar dim. på dina kan jag kolla vad jag har ligger. jag har lite hårda rackare från anno dazumal.

Jag ska mäta upp diameter och längd på min fjädrar. Kraften vet jag förstås. Så kan vi se om du har ngt hårdare som passar. Jag ska kolla med TurboAndersson också så du slipper fara t Sthlm eller jag till Bålsta.

/J

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
btw: jag har snigelspår som jag inte blir av med på yttre delen av baksulan finns de nån kurvdemon som kan lära mig hur jag blir av med de 1.5-2 sista centimetrarna på däcket, där sitter de fortfarande släppvax som ja vill nöta bort :p

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Efter ditt flotta erbjudande började bearbeta jag även bearbeta honom igår: "Du vet, om du nu ändå har bestämt dig för att ta hojkort, då är det ju lika bra att du handlar hatt och ställ på en gång!"
Han verkade inte oäven så vi kanske ska kolla på lite krejjor i helgen! :yoparty

Men jag ska även fundera lite på om jag känner ngn med ställ i hans storlek som jag kan låna. :)
/J

Säg till om du vill börja med att avskräcka honom med lite riskomedveten- och körning med total avsaknad av förståelse och moral... ;) Jag ställer alltid upp för mina vänner på bästa sätt! :D

Och i övrigt besitter jag goda kunskaper inom flera "umgängesegenskaper" om någon är intresserad... :rolleyes:

-@

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
btw: jag har snigelspår som jag inte blir av med på yttre delen av baksulan finns de nån kurvdemon som kan lära mig hur jag blir av med de 1.5-2 sista centimetrarna på däcket, där sitter de fortfarande släppvax som ja vill nöta bort :p

Åk till Rörken på måndagar. Där finns gott om duktiga instruktörer och de flesta som kör där brukar vara uppe på däckskanten rätt fort och odramatiskt.

/J

Säg till om du vill börja med att avskräcka honom med lite riskomedveten- och körning med total avsaknad av förståelse och moral... ;) Jag ställer alltid upp för mina vänner på bästa sätt! :D

Och i övrigt besitter jag goda kunskaper inom flera "umgängesegenskaper" om någon är intresserad... :rolleyes:

-@

Neeiiijj Andreas, han ska inte åka med dig!! :D Bränt barn skyr elden, så det är nog inte bra för hans groende hojintresse att bränn.., förlåt, skjutsas av dig. ;)

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Åk till Rörken på måndagar. Där finns gott om duktiga instruktörer och de flesta som kör där brukar vara uppe på däckskanten rätt fort och odramatiskt.

/J

Neeiiijj Andreas, han ska inte åka med dig!! :D Bränt barn skyr elden, så det är nog inte bra för hans groende hojintresse att bränn.., förlåt, skjutsas av dig. ;)
du kan va lugn Andreas är moralkakan själv ;)

EDIT: va säger du andreas? haka gokart banan på måndag eller är de riktig bana som gäller för ess:et :)

Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Lägg ut dimensionerna/kraft vid given höjd, så en annan kan kolla lite i gömmorna oxå...

www.fjadrar.se
http://www.spiros.se (Bromma)

Grejt! Jag ska ta isär och mäta ikväll!
Usch vad beigt med din brakade växellåda, när jag fick syn på dig tänkte jag att vi skulle köra mot varann med våra fossila hojar. Nåväl, vi får ladda om till den 5:e September. Då är det Barkarby nästa gång tydligen!

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Givet :tummenupp
Vi kanske kan öva lite innan också... :mad: (fightingface)

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Träffade på Milla, de var skoj då det var toklänge sedan sist.

Precis lika kul att träffa dig. Var alldeles för länge sen ju! :krama

Japp kul å se dej igen Milla :tummenupp

Tack, detsamma! :)

Jag hade grymt kul igår. Skönt att komma iväg och träffa en massa trevligt folk igen! Skönt att se £m£li£ och Bobo med friskt humör! :tummenupp
Träffade på den alltid lika trevliga Trinity med, och Cultress med bihang ;), och Fenix mf mf mf. Kul att snacka med er alla! :)

Synd att jag inte hann snacka med Skägget som jag bara såg på avstånd.

En kanonkväll var det. Hade ju velat köra hoj dit dock, då hade det vart optimalt! :yoparty

Last edited:

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT

Det är Rörken som gäller för dig isåfall! :fakta

Utmana inte ödet på allmän väg eller i en dieseldränkt rondell :fakta :fakta

Läste nånstans att from september kör dom på söndagar! Pga av mörkrets tidiga infall..

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa