SH.com Grupp/Onsdagskörning 070912

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Ha så kul ikväll vänner, bekanta o spammare :yoparty
Och håll er på hjulen! :rolleyes:

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Hmm.. svårt att komma med bortföklaringar nu :gnissla Sätter mig på hojen om typ 10 min..

Jahaja.. satte mig på hojen. Kom till älvsjö och mötte regnet, vände hemåt och krashade i stuvstakorset. Olje/dieselspill från fartkamerorna fram till korsningen. Folket framför nitade och jag hade ingen chans. Gick absolut max i 50km/h pga regnet och att jag redan kände att det var halt. Min splitternya och halvförsäkrade älskling är totalkvaddad och förmodligen kan jag skruva ihop tillräckligt för att köra bana.

Jag själv? Jodå, fick åka plingplongtaxi för första gången och mötte ett 10-tal trevliga läkare och sköterskor på akutrummet. Efter några timmar fick jag resultatet - INGA frakturer någonstans. Har bara en enorm lårkaka som växer just nu och har därför lite svårt att gå. Tackar alla inblandade för ett otroligt proffessionellt arbete :tummenupp

Hoppas ni hade en kul tripp idag och ni slapp liknande tillbud..

vh
/RMT

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
RMT Racing illa det där, tur i oturen är ju att du verkat klara dig ok själv samt att säsongen snart är slut. Nu har du lite att mecka med i vinter.

Dr.Bike

Guest
RMT: Faaaan! Hade en otrevlig aning i magen om dig... kände mig bl.a ojuste som pressade dig med lite gliringar tidigare avseende åka i mellangrupp osv när du ju var så snabb på bana :( Nu känner jag mig nästan skyldig...

Men vad glad jag är att du lever! :pannkyss :tummenupp

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:tummenupp Tack för en kul kväll...Lite bilder från kvällen kommer så fort jag har minska dom lite :D

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Tack alla för en grymt kul kväll. Vart riktigt skön tur. :D
O så finns det ju bildbevis på att det gick fort som fan när jag körde. *Asg*

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
RMT: Faaaan! Hade en otrevlig aning i magen om dig... kände mig bl.a ojuste som pressade dig med lite gliringar tidigare avseende åka i mellangrupp osv när du ju var så snabb på bana :( Nu känner jag mig nästan skyldig...

Men vad glad jag är att du lever! :pannkyss :tummenupp

Inte ditt fel någon stans... sitter här och är förbannad på att jag inte bytte fil tidigare. Känns så orättvist när man faktiskt ligger under tillåten hastighet och har ett jätteavstånd till framförvarande.

Verkar som att det bara blir banåka för mig numera.. har sett en del av skadorna på bild nu och det ser inget bra ut. Motorfästet verkar vara en utsatt del av ramen.. Känns nästan lustigt att jag just fick mina extrafälgar idag och att jag satt och kollade på krashkåpor så sent som i förrigår.

Sitter och väntar på någon form av chock men den verkar inte vilja titta fram. Känslan av att glida rakt mot en bil i motsatt körfält är otrolligt skrämmande..

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Inte ditt fel någon stans... sitter här och är förbannad på att jag inte bytte fil tidigare. Känns så orättvist när man faktiskt ligger under tillåten hastighet och har ett jätteavstånd till framförvarande.

Verkar som att det bara blir banåka för mig numera.. har sett en del av skadorna på bild nu och det ser inget bra ut. Motorfästet verkar vara en utsatt del av ramen.. Känns nästan lustigt att jag just fick mina extrafälgar idag och att jag satt och kollade på krashkåpor så sent som i förrigår.

Sitter och väntar på någon form av chock men den verkar inte vilja titta fram. Känslan av att glida rakt mot en bil i motsatt körfält är otrolligt skrämmande..

Synd på hojen då du har så fin, men de är bra att du inte vart så skadad.
:pannkyss

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Min splitternya och halvförsäkrade älskling är totalkvaddad och förmodligen kan jag skruva ihop tillräckligt för att köra bana.

Jag själv? Jodå, fick åka plingplongtaxi ...
/RMT

1. Skönt att du klarade dig så bra.

2. Surt på hojen.:gråta Den var väl aldeles ny har jag för mig. Hoppas att du får ihop den utan att behöva betala för en ny.

www.davidsilverspares.co.uk kan hjälpa dig att hålla rep- budgeten under kontroll. Typiskt halva priset mot Sverige.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Go tur idag! Tack alla som var med!:yoparty

Sorry för den brådstörtade avfärden från Svea, fick ösa iväg hem och ta hand om en dotter med näsblodsattack....Frun har väl moppat upp en halvliter blod...:näsblod

Jaja, första sexan vigvatten har hitta sitt nya hem...Skål, bolsjeviker!

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Jahaja.. satte mig på hojen. Kom till älvsjö och mötte regnet, vände hemåt och krashade i stuvstakorset. Olje/dieselspill från fartkamerorna fram till korsningen. Folket framför nitade och jag hade ingen chans. Gick absolut max i 50km/h pga regnet och att jag redan kände att det var halt. Min splitternya och halvförsäkrade älskling är totalkvaddad och förmodligen kan jag skruva ihop tillräckligt för att köra bana.

Jag själv? Jodå, fick åka plingplongtaxi för första gången och mötte ett 10-tal trevliga läkare och sköterskor på akutrummet. Efter några timmar fick jag resultatet - INGA frakturer någonstans. Har bara en enorm lårkaka som växer just nu och har därför lite svårt att gå. Tackar alla inblandade för ett otroligt proffessionellt arbete :tummenupp

vh
/RMT
Herregud.
Krya på dig.
mvh. Robban.

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
1. Skönt att du klarade dig så bra.

2. Surt på hojen.:gråta Den var väl aldeles ny har jag för mig. Hoppas att du får ihop den utan att behöva betala för en ny.

www.davidsilverspares.co.uk kan hålla hjälpa dig att hålla rep- budgeten under kontroll. Typiskt halva priset mot Sverige.

Jo.. jag inser nog att jag hade en förbannad tur med tanke på hur hojen ser ut. Reparationerna kommer nog att gå bra - har redan en del prylar hemma och det mesta finns på ebay. Finns bra krashkåpor med "repsol-stuk" för en överkomlig peng. Det värsta är nog ramen som jag inte tittat på något närmare. Går att komma över ramar med papper för ~15k men just nu avvaktar jag.

Den enda utrustningen som tog skada var egentligen hjälmen. Stället har några rispor och ett litet hål vid knät. Hoppas att hemförsäkringen tar hjälmen iaf..

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition

vh
/RMT

Trist om hojen men tur att du inte vart trasig själv. :)
Vi hade en bra tur med enbart ett rådjur som fick för sig att kuta över vägen precis innan Hmmm, var det Pluiggen han hette??? Men det vart inte mer än att man vart skraj.

Krya på sig med lårkakan.

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)

Den enda utrustningen som tog skada var egentligen hjälmen. Stället har några rispor och ett litet hål vid knät. Hoppas att hemförsäkringen tar hjälmen iaf..

Hjälm och ställ brukar gå att få ut på trafikförsäkringen. Kolla med bolaget. Om inte så kan jag rekomendeda AE-tech för reparation av stället,

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA