SH.com Grupp/Onsdagskörning 080716

Status
Ej öppen för fler svar.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Idag när Rd hade kallnat så startade den på andra kicken..problem nu är att jag antar att det är tänspole eller cdi boxen som krånglar men vet inte vilken..Några tips??

Tändspolar vet jag iaf av egen erfarenhet kan felyttra sig så att de lägger av när de är varma. Men de vet ju du med :D Vore ju lätt att utesluta genom att prova mot en annan tändspole
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Idag när Rd hade kallnat så startade den på andra kicken..problem nu är att jag antar att det är tänspole eller cdi boxen som krånglar men vet inte vilken..Några tips??

Sätt dig i garaget med en back öl så brukar alla såna frågeställningar redas ut av sig själva :)
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Visst...skyll på mig när det går dåligt :)


Ja, alltså... Så sakta som du körde är det klart att det blev stort avstånd. :finger

Edit: Ameh, du kan inte ändra det du skrivit innan jag quotat det. :mad:

Edit igen: Vilken jävla yrsel. Nu är det det jag läste ju. :va
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Hehe...men om jag nu lång så långt bort så kan det väl knappast ha varit mitt fel? :)

Jag tar det här sakta så du förstår:

Du är tjej som kör motorcykel. Alltså en så kallad MC-tjej. Alla vet att MC-tjejer är roten till allt ont. Alltså är det ditt fel. Okej?
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Idag när Rd hade kallnat så startade den på andra kicken..problem nu är att jag antar att det är tänspole eller cdi boxen som krånglar men vet inte vilken..Några tips??
Meeh... det står ju att du har två, kan du inte bytlånas emellan och prova då? :confused: Eller är det odefinierat fel på båda?!? :va
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Hon var låååååååångt bakom. Hon var iofs framför tidigare, men jag är jävligt gammal och kan inte komma ihåg saker så bra. Så det så.

Då blir den logiska slutsatsen att det var HON som spanade på DIN läderrumpa och sålunda jagade ut dig i fel körbana!

Typiskt tjeyer!:mad:
 

Marcus75

Buddah
Gick med
15 May 2005
Ort
Stockholm/Huddinge
Hoj
ZX9R
Tack alla sköna och galna boyz and girlz för igår! var kanon trevligt! tack för hjälpen efter soppåseåkandet på röven oxå, som tur gick allt bra ;) hoppas vi ses nästa onsdag igen på en tur! Bra ledd tur CL! :tummenupp

Nästa gång måste vi dansa lite på vaxholm oxå, de har ju tydligen dans där varje onsdag för oss :D
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Tack alla sköna och galna boyz and girlz för igår! var kanon trevligt! tack för hjälpen efter soppåseåkandet på röven oxå, som tur gick allt bra ;) hoppas vi ses nästa onsdag igen på en tur! Bra ledd tur CL! :tummenupp

Nästa gång måste vi dansa lite på vaxholm oxå, de har ju tydligen dans där varje onsdag för oss :D

:va när åkte du av??? jag missa de helt :näsblod fast så körde du ju inte i min grupp.
SKönt att höra att allt gick bra med dej och hojen. :tummenupp
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Jo jag har 2 RD..men givetvis olika kontaker på dom..men jag ska lösa det och prova mig fram..har ju 4 veckor semester efter idag :tummenupp :tummenupp
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Tack alla sköna och galna boyz and girlz för igår! var kanon trevligt! tack för hjälpen efter soppåseåkandet på röven oxå, som tur gick allt bra ;) hoppas vi ses nästa onsdag igen på en tur! Bra ledd tur CL! :tummenupp

Nästa gång måste vi dansa lite på vaxholm oxå, de har ju tydligen dans där varje onsdag för oss :D

Skönt att det gick ok :)

Jag har snackat med bandet och de lovade att spela "Mackans önskelåt" :D
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top