SH.com Grupp/Onsdagskörning 080820

Status
Ej öppen för fler svar.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
:rofl
Sen vaknade jag med tummen i skitan:pannkyss
Jag skruvade ju på lite mellan Brottby o Åkerberga, vart tog ni vägen då? Gick hojen sönder eller :va

Ja du skägget, det är inte lätt att bli gammal och senil, har du glömt att jag fortsatte med den andra gruppen som åkte innan er?:) :pannkyss Min hoj (som förövrigt passerade 9000 mil igår:yoparty) går som en klocka.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Såja, nu ska vi inte hacka på varandra.:) Kul att se folk igår även om vi inte blev så många. Om polisspärren så är det precis som någon sa att det är konstigt att dom inte står där oftare, personligen har jag bara sett en spärr den här sommaren, och det var den igår. Men som någon sa, vi drar ju faktiskt på oss det själva om vi kör som svin förbi Ellboda o slottet.

izznix

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2003
Hoj
Daytona 650
Alla som deltar i körningen måste hålla lite koll på hojen framför och hojen bakom, inte bra! Vi tar upp det innan körning nästa gång.

Tror det var det som var problemet... jag och en till låg bakom en röd liten bil, han drog om men jag försökte vänta in de 2 bakom... så både kontakten bakåt och framåt försvann helt enkelt.. När jag kom till avfarten som går mot ?Hagalund? såg jag inga vänta vid kanten :3freak så jag blev osäker om de kört rakt fram... Nu i efterhand borde jag givetvis stannat och väntat på de bakom och hoppats de visste vägen :tummenupp

Grymt kul å gasa ändå :hojsmilie

Ser fram emot nästa runda :yoparty

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Om polisspärren så är det precis som någon sa att det är konstigt att dom inte står där oftare, personligen har jag bara sett en spärr den här sommaren, och det var den igår. Men som någon sa, vi drar ju faktiskt på oss det själva om vi kör som svin förbi Ellboda o slottet.

Snarare så att alla dödsolyckor på bogan gör att dom måste agera. Tycker det är konstigt att det inte varit mer sånt på bogan iom att uppmärksamhet den väget fått..

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Snarare så att alla dödsolyckor på bogan gör att dom måste agera. Tycker det är konstigt att det inte varit mer sånt på bogan iom att uppmärksamhet den väget fått..

Så kan det ju också vara, eller en kombination av dom båda...

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Jag tycker att det är lite lite lustigt att de bofasta åker fast i "sin egen" kontroll. :fniss

Jaja med det är ju känt att "Fienden" alltid kommer utifrån.

Det var en BMW X5 som hakade på mig för en månad sedan på bogan sedan jag kört om honom och han försökte göra vansinniga omkörningar men fick möten- så jag tyckte hetsa du det har du inget för... men det gick rätt bra undan och det slutade med att han dammade om mig vid slottet (jag skötte mig) och svängde ner till Karlsudd, med tanke på hans kör stil var det inget snack om att det var "mammas gata"..

Så dom har nog "Fiender" i det egna lägret också

Last edited:

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
Jaja med det är ju känt att "Fienden" alltid kommer utifrån.

Det var en BMW X5 som hakade på mig för en månad sedan på bogan sedan jag kört om honom och han försökte göra vansinniga omkörningar men fick möten- så jag tyckte hetsa du det har du inget för... men det gick rätt bra undan och det slutade med att han dammade om mig vid slottet (jag skötte mig) och svängde ner till Karlsudd, med tanke på hans kör stil var det inget snack om att det var "mammas gata"..

Så dom har nog "Fiender" i det egna lägret också
Har råkat ut för den oxå....

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag