SH har nu bytt plattform!

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Tapatalk, mörkt läge och delcitat. Allt finns!

(Nu behövs bara en funktion som gör att Wiseguys signatur blir i Times 10 istället för att den tar upp halva fönstret... ;) )

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tapatalk, mörkt läge och delcitat. Allt finns!

(Nu behövs bara en funktion som gör att Wiseguys signatur blir i Times 10 istället för att den tar upp halva fönstret... ;) )
Yes, också noterat bilden är lite för stor.

Övervägar ta bort bilder igen tyvärr. Det får inte störa läsningen, vilket stora bilder oavsett hur de ser ut gör.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Några synpunkter:
* I "vanliga" standardinställningen så är sidan väldigt ljus. Inget problem just med det, men det är aningen för lite kontrast mellan olika delar. Det gör att inlägg och olika fält "flyter ihop". Bör justeras.
* När jag bläddrar igenom en tråd laddas inte bilder förrän jag kommer till inlägget där bilderna är postade. Det blir lite irriterande.

Har justerat lite nu.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Noterar förresten att ifall vi som har flera hojar skriver detta i fältet hoj så gör den en radbrytning och flyttar ned allt ett snäpp. Trotts att jag har mellanslag där i??
SH_rad.jpg

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kan ni med Tapatalk vänligen stänga av era signaturer. Det besudlar forumet helt i onödan med reklam för dom.

Tapatalk har tyvärr mer och mer övergått till sätt att tjäna pengar vilket inkluderar trycka in deras reklam och tvinga forumägare att betala för att minska deras självreklam och åtkomst till vissa funktioner (förstår dom, men störigt).

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nu har jag gjort lite fixar runt det här att man ses som utloggad på startsidan.

Rejält fulhack egentligen, men så länge det funkar är jag rätt nöjd :D

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Inte bara det. De återställer "signaturen" med jämna mellanrum i uppdateringar, vilket inte märks förrän man lägger ett nytt meddelande efter en (automatisk) uppdatering. Svinigt beteende :/

På tal om just tapatalk så måste jag logga av efter typ 30+ minuter av "inaktivitet" och sen logga in igen. Dvs mer eller mindre varje gång jag går in på SH måste jag logga ut->in. Är det någon ny timeout på session eller dylikt som är satt?

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Utan att begripas sig ett dugg kan jag tro att mycket arbete är nerlagt på denna om läggning och vill tacka er som fixat detta.

Nu har jag inte orkat läsa igenom hela tråden men det är en liten sak jag saknar från förr och det är "snabbnavigeringen" nere till höger mellan de olika kategorierna som fanns förr. Eller har jag missat detta?

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Är det bara jag som tycker att "rubrikerna på Senaste MC-diskussionerna & Slumpade trådar senaste dygnen på startsidan är så ljusa att går knappt se"

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Har justerat lite nu.
Bra kontrastjustering!

Har däremot fortfarande problemet att bilder inte laddas förrän man kommer till inlägget med bilderna. Har snabbt bredband så det borde inte vara här det strular.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Bra kontrastjustering!

Har däremot fortfarande problemet att bilder inte laddas förrän man kommer till inlägget med bilderna. Har snabbt bredband så det borde inte vara här det strular.
Det är byggt så med mening i nyare webbläsare, som hemsidor kan nyttja. Vet inte vad det kallas tekniskt men syftet är just att spara på bandbredden på internet. Onödiga ladda allt på sidan om du inte inte tittar där så att säga.

Jag tror inte det går stänga av. Är det inte så för dig även på andra sajter?

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Om man håller pilen på de små pilarna efter rubrikerna i "Slumpade trådar senaste dygnen" så står det att Swedie har skrivit senast i ALLA trådar :)
I "Senaste MC-diskussionerna" visas det däremot rätt namn.

Senaste.JPG

Edit:
Och nu märker jag att det är nytt namn på men samma namn på ALLA trådar, namnet som visas är olika varje gång men samma på alla trådar...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Om man håller pilen på de små pilarna efter rubrikerna i "Slumpade trådar senaste dygnen" så står det att Swedie har skrivit senast i ALLA trådar :)
I "Senaste MC-diskussionerna" visas det däremot rätt namn.

View attachment 458464

Edit:
Och nu märker jag att det är nytt namn på men samma namn på ALLA trådar, namnet som visas är olika varje gång men samma på alla trådar...
Tack :) bra öga :D har fixat! Råka kopiera en variable från tidigare loop = sista i "senaste" var alltid printat i nästföljande randomlista.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati