Tomas Lofterud
Avdankad murvel
- Gick med
- 23 Jun 2005
- Hoj
- Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Så ser det inte ut hos mig...
Det är olika beroende på om inlägget postades i den förra versionen, dvs igår eller den nya.>> hoppar till första inlägg i tråden, i stället för till den sista som det var förut.
I alla fall för mig.
Kan du på något sätt visa hur det ser ut? Lite nytt även för mig men bör se lika ut. Kan du inte få upp bild här så skicka på swedie@sporthoj.com tackSå ser det inte ut hos mig...
4 Mb borde räcka gott!Tack har justerat upp max tillåten storlek till 8 Mb. Kommer nog minska till 4 men vill gärna se om du kan testa så det funkar?
Tapatalk användare en separat server / hosting för bilder. Vilket inte är så jättebra om man tar bort Tapatalk (snacka om inlåsningseffekt).
Jag berörde de lite tidigare i beta-tråden - går man till t.ex. https://www.sporthoj.com/forum/whats-new/posts/99/ så saknar jag "det oöppnade brevet" som ikon som tog en till första olästa inlägget för respektive tråd. Finns det att impla slikt härna?Hmm finns nog risk att viss historik på det sättet inte följde med. Men bra om det är smidigt att lösa för dig.
Tror tyvärr inte mjukvaran är smart nog att ta en "originalbild" på säg 20 mb och reducera till önskad max mb. Men forumet komprimerar dock ändå vad än som laddas upp då annars skulle diskutrymmet ta slut rätt fort4 Mb borde räcka gott!
Måste man minska bilden själv först eller sker det vid uppladdning? Om inte, kan det fixas?
Jag berörde de lite tidigare i beta-tråden - går man till t.ex. https://www.sporthoj.com/forum/whats-new/posts/99/ så saknar jag "det oöppnade brevet" som ikon som tog en till första olästa inlägget för respektive tråd. Finns det att impla slikt härna?
<edit>Såg nu att om man klickar på datumet till höger kommer man dit. En onödigt flackande med blicken höger vänster när man ska läsa trådar. Nitpicker jag!</edit>
Bilderna jag tar med min Note9 är mellan 3 och 5 Mb. Kanske 5 Mb är en bra gräns?Tror tyvärr inte mjukvaran är smart nog att ta en "originalbild" på säg 20 mb och reducera till önskad max mb. Men forumet komprimerar dock ändå vad än som laddas upp då annars skulle diskutrymmet ta slut rätt fort
Så varet är nej
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |