SH har nu bytt plattform!

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Under "Vad är nytt" och senaste aktivitet står det "svarade på din tråd" många gånger. Eftersom jag aldrig startat någon tråd och inte varit och läst i en del av dem, än mindre skrivit, så ser det lite mysko ut. :)

Blomsterhondan

Sporthojsnörd
Gick med
13 Jul 2015
När jag försöker lägga in en privat säljannons får jag felet 'SERVER ERROR 500' när jag vill publicera.

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Klickar man på "Sök" så finns de alternativ för var man ska söka. "Denna forum" ska nog vara "Detta forum".

Jag undrar också om du @Swedie har funderat på ett mörkt läge till forumet? Det hade varit mumma! :tuttar

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Klickar man på "Sök" så finns de alternativ för var man ska söka. "Denna forum" ska nog vara "Detta forum".

Jag undrar också om du @Swedie har funderat på ett mörkt läge till forumet? Det hade varit mumma! :tuttar

Tack! :) fixat

Mörkt tema är svårt men eventuellt lösbart. Vi får se i framtiden. Skall hålla ett öga på det!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
När jag försöker lägga in en privat säljannons får jag felet 'SERVER ERROR 500' när jag vill publicera.

Har lagt ut en fix nu för detta också :) såg du angav utan år, vilket är ok enligt reglerna men databasen nekade stringvärde som default (måste vara null). Onödigt tekniskt förklaring, men... ska funka nu :D

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Hoj
1976 Honda Z50a
Verkar som mina tidigare inlägg med bilder länkade från imgur inte syns längre.

Testade att lägga in en bild här nu och får meddelandet image cannot be loaded from the passed link.

Jag kan tydligen lägga in share linken direkt här i textraden och då poppar bilden upp.

8mq425L.jpg

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Verkar som mina tidigare inlägg med bilder länkade från imgur inte syns längre.

Testade att lägga in en bild här nu och får meddelandet image cannot be loaded from the passed link.

Jag kan tydligen lägga in share linken direkt här i textraden och då poppar bilden upp.
Testade och det funkade. Har du länk till sida där det inte funkar?

Nya plattformen kräver dock kanske ny typ av tagg. Troligen för att upplägget är mycket säkrare. Nu tvingas viss typ av URL etc och det parsas säkrare. Se mitt inlogg ovan så klicka jag på "Media"-ikonen och klistra in din bild-URL och funkade direkt.

Verkar även funka att bara klistra in URLen direkt i inlägget https:// i.imgur.com/ 8mq425L.jpg (delat så det inte automatiskt blir bild)

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Hoj
1976 Honda Z50a
Min fightertråd har blivit skapligt bildlös som exempel. Inget jag dör av direkt men går det att fixa så....

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Min fightertråd har blivit skapligt bildlös som exempel. Inget jag dör av direkt men går det att fixa så....

Hmm ser ut som taggarna blivit trasiga. Fan. Ska försöka lösa detta men om taggarna parsats bort i migreringen så blir det tufft...

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
När man klickar nya inlägg så får man ju även med inlägg från Överflödiga Diskussioner och Dumpforumet. Finns det någon möjlighet att välja bort detta på en användarbasis eller generellt?
Hade varit coolt att som användare kunna välja att se eller inte se det.

Annars så på gamla forumet så hade jag ju en genväg i browsern där det var adressen hit följt av "search.php?do=getnew&contenttype=vBForum_Post&exclude=3,96" för att exkludera de kategorierna.
Finns det något liknande i denna forummiljö man kan ha som genväg?
@Swedie

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...