SH har nu bytt plattform!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hhhmm.... Hur ändrar jag "Well-known member" som syns under mitt användarnamn/bild?
För vissa har ju en egen text, medans andra har standardvarianter.

Nya plattformen baserar användartiteln på troféer vilket i sig baseras på antal gillade / positiva reaktioner man fått.

Har justerat lite där nu :)

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Under Annonser så ser man inte priset. Man får växla mellan porträtt och landskap/stående och liggande. Minska ner teckenstorleken?

När det finns flera bilder så vill jag kunna klicka vidare till nästa. Nu får jag klicka på telefonens eller ipadens egen backaknapp och sedan välja en ny. Det funkar bra på vanliga inlägg med flera bilder.

Bifogat

• image.jpeg
    image.jpeg
    109.3 KB · Visningar: 9
  • image.png
    image.png
    1.3 MB · Visningar: 9

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Under Annonser så ser man inte priset. Man får växla mellan porträtt och landskap/stående och liggande. Minska ner teckenstorleken?

När det finns flera bilder så vill jag kunna klicka vidare till nästa. Nu får jag klicka på telefonens eller ipadens egen backaknapp och sedan välja en ny. Det funkar bra på vanliga inlägg med flera bilder.

Du ser ut att ha en iPad eller liten skärm va? Ska försöka justera.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Var klickar man för att hamna på det första olästa inlägget i en tråd som man redan läst delvis? Det jag hittar är bara till sista inlägget.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Var klickar man för att hamna på det första olästa inlägget i en tråd som man redan läst delvis? Det jag hittar är bara till sista inlägget.
Har nu skapat en knapp som heter "Gå till senaste" som bör ta dig till senaste inlägget.
Knappen "Gå till nytt" visas bara man har något oläst och den baserar sig som märkt på rätt okomplett historik efter plattformsbytet.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det finns att slå på Facebook och Google-inloggning men finner inte det värt det ur ett GDPR-syfte. För de snappar upp din aktivitet.

Det kan göra inloggning "svårare" (du måste ha åtkomst till din epost som är registrerad). Men du kan alltid höra av dig till mig om du önskar åtkomst (behöver bara bevisa att du är rätt ägare).

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Så mycket bättre i telefonen nu! Inte för att jag sitter ofta och surfar på mobilen, men de där gångerna jag sitter själv på lunchen tex, ja de tillfällena blev genast bättre. Jag har aldrig gillat Tapatalk trots att jag provat flera gånger.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Har nu raderat ALLA profilinlägg som postats före igår. Så därmed uppfylls GDPR och man har inga ofrivilliga meddelanden som visas publikt.

Från nu vad än ni postar på någon annans profil är PUBLIKT och syns för alla.

(jag tog en backup, men raderar den om några dagar om ingen hör av sig)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Så mycket bättre i telefonen nu! Inte för att jag sitter ofta och surfar på mobilen, men de där gångerna jag sitter själv på lunchen tex, ja de tillfällena blev genast bättre. Jag har aldrig gillat Tapatalk trots att jag provat flera gånger.

Gött att höra :yoparty Finns fortfarande lite att justera. Jag har även medvetet valt att INTE göra kraftiga förändringar från hur plattformen är som standard. Det ger mig möjlighet att uppgradera till senaste versionen av forumets mjukvara (t.ex. säkerhetspatchar) utan att vara för rädd att krascha sajten helt och spendera massa tid att återskapa saker.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Sjukt bra, nu finns "gå till senaste" när man går in på en tråd :yoparty
Inga andra synpunkter, bra jobbat!! :)

PS. Får du betalt av Bike nuförtiden eller bekostar du något av detta jobb? Minns när vi ordnade pengar till en server (eller något) för längesen, bidrar gärna igen!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Sjukt bra, nu finns "gå till senaste" när man går in på en tråd :yoparty
Inga andra synpunkter, bra jobbat!! :)

PS. Får du betalt av Bike nuförtiden eller bekostar du något av detta jobb? Minns när vi ordnade pengar till en server (eller något) för längesen, bidrar gärna igen!
Ja det får jag :) Motorrad / Bike är dit du bör "donera" genom att prenumerera för att stödja SH nu för tiden.

Gerry är helt bästa ägaren då hans MC-intresse är så pass genuint inom sitt motorintresse överlag (y)

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Ja det får jag :) Motorrad / Bike är dit du bör "donera" genom att prenumerera för att stödja SH nu för tiden.

Gerry är helt bästa ägaren då hans MC-intresse är så pass genuint inom sitt motorintresse överlag (y)
Det avgjorde saken, var några år sedan jag prenumererade på Bike, men nu är det dags igen, årsprenumeration beställd!

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja
Skönt att bytet fungerade utan problem.:tummenupp

Jag är både gammal och gammalmodig och gillar funktion före flashighet.
Jag tycker att det fungerar bra på datorn,men ogillar hur det fungerar på mobilen.
Jag använder mobilen till 98% och brukar att vara inne på SH många gånger om dagen ,men det kommer jag nog att upphöra med.

Jag saknar funktionen multicitat.
Jag kör med Android och crome och på mobilen så finns inte logga ut under menyn när jag klickar på min inloggning, Jag fick leta runt ett tag innan jag hittade utloggningen,men den finns när jag kör på datorn.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tycker det hela blev riktigt bra :tummenupp
Man känner det som en bra utveckling av sidan och det känns som en smidig övergång till det nya. Evolution och inte revolution liksom, men ändock ett stort steg mot ett modernt forum.
Sen bara en sån sak som att man numera kan bläddra mellan bilder med piltangenterna :banana

Sen finns det alltid små saker att fixa till som kommer att göras längs med färden.
Som när Swedie inser att folk faktiskt återigen kan lägga in bilder i sin signatur... ?
Vi kan väl ha kvar den funktionen, men begränsa den till typ max 1 bild och högst 50-60 pixlar hög samt skriva i reglerna att den skall vara diskret, eller helt i gråskala eller nått sånt för att inte störa läsningen?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Skönt att bytet fungerade utan problem.:tummenupp

Jag är både gammal och gammalmodig och gillar funktion före flashighet.
Jag tycker att det fungerar bra på datorn,men ogillar hur det fungerar på mobilen.
Jag använder mobilen till 98% och brukar att vara inne på SH många gånger om dagen ,men det kommer jag nog att upphöra med.

Jag saknar funktionen multicitat.
Jag kör med Android och crome och på mobilen så finns inte logga ut under menyn när jag klickar på min inloggning, Jag fick leta runt ett tag innan jag hittade utloggningen,men den finns när jag kör på datorn.
Förstår. Ge mig lite tid framöver att hitta sätt att bättra mobilt än mer :) så länge när du har tid så lista gärna exakt vad som kan förbättras. Inga långa listor då blir jag svettig haha.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tycker det hela blev riktigt bra :tummenupp
Man känner det som en bra utveckling av sidan och det känns som en smidig övergång till det nya. Evolution och inte revolution liksom, men ändock ett stort steg mot ett modernt forum.
Sen bara en sån sak som att man numera kan bläddra mellan bilder med piltangenterna :banana

Sen finns det alltid små saker att fixa till som kommer att göras längs med färden.
Som när Swedie inser att folk faktiskt återigen kan lägga in bilder i sin signatur... ?
Vi kan väl ha kvar den funktionen, men begränsa den till typ max 1 bild och högst 50-60 pixlar hög samt skriva i reglerna att den skall vara diskret, eller helt i gråskala eller nått sånt för att inte störa läsningen?
Jag såg det angående signaturen. Jag tillåter det just nu medvetet för att se om attityden förbättrats.

Ser jag stötande, eller blaffiga signaturer kommer jag bara kort stänga av det igen. Tyvärr så är många av naturen att pressa på gränserna.

Din signatur är smakfull, men det finns de utan smak :D

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...