SH online med NYA servrarna!

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
verkar vara fel på 1 timme mellan forumsdelarna.

i första bilden ringar jag in tiden och i den andra kan man se att ingen utav trådarna har något inlägg från den tiden som första bilden antyder. däremot har "Tvättmaskinsexpert?"-tråden samma tid minus en timme.
 

Bifogat

  • göteborg.JPG
    göteborg.JPG
    223.7 KB · Visningar: 53
  • göteborg1.JPG
    göteborg1.JPG
    199.9 KB · Visningar: 46

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Nu blir det likadant när Jag ska in i gästboken!? Bara vitt och så står det "klar" :mad:
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Troligen något med cache att göra isåfall. Men hur går du in på dom? Klickar på en medlem, går tillbaka, klicka på medlem, gå tillbaka osv?

Nu när jag testade så klickade jag på nicken (ca 12st) i MC-relaterade forumet innan de blev bara vitt och inget mer hände.
Nu fungerar det igen för mig och så har varit tidigare med. Känns precis som det är en begränsning på att gå in på t.ex max 12st profiler och sen är det stop en stund. Jag har inte rensat cookies eller något sen de slutade fungera utan de bara kom igång igen.
Antar iaf du hade sett om det hade varit en sån spärr.. :)

Det är ju inget jättebekymmer för min del iaf. Bara varit en iaktagelse som jag inte orkat rapportera tidigare.
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Dubbla testplattformar?? Vi går normalt från Development till QA till Production, med diverse olika klienter beroende på justering...

Det bidde lite fel, Test miljö, sedan acceptans miljö sedan produktion!
Test miljö är ju utvecklarnas egna latjo lajbans låda!
acceptans miljön är en identiskt kopia av production!
Sedan om man vill blanda in klienttester så gör man detta på acceptans miljön!

Vad för "all" nertid är det du pratar om?

Och ang nertid så har det ju varit ett par tillfällen nu ganska kort inpå varandra med längre nertid! Eller är det något jag drömt? :va
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
verkar vara fel på 1 timme mellan forumsdelarna.

i första bilden ringar jag in tiden och i den andra kan man se att ingen utav trådarna har något inlägg från den tiden som första bilden antyder. däremot har "Tvättmaskinsexpert?"-tråden samma tid minus en timme.
Det härör från felet som upptäcktes i söndagsmorse... kommer rätta sig själva tills imorgon.

Nu när jag testade så klickade jag på nicken (ca 12st) i MC-relaterade forumet innan de blev bara vitt och inget mer hände.
Nu fungerar det igen för mig och så har varit tidigare med. Känns precis som det är en begränsning på att gå in på t.ex max 12st profiler och sen är det stop en stund. Jag har inte rensat cookies eller något sen de slutade fungera utan de bara kom igång igen.
Antar iaf du hade sett om det hade varit en sån spärr.. :)

Det är ju inget jättebekymmer för min del iaf. Bara varit en iaktagelse som jag inte orkat rapportera tidigare.
Jag gick in på ett 30-tal just nu samtidigt... inga problem.

Det KAN vara en inställning på er sida oxå gällande hur mycket som ska läggas i browsercachen.

Det bidde lite fel, Test miljö, sedan acceptans miljö sedan produktion!
Test miljö är ju utvecklarnas egna latjo lajbans låda!
acceptans miljön är en identiskt kopia av production!
Sedan om man vill blanda in klienttester så gör man detta på acceptans miljön!



Och ang nertid så har det ju varit ett par tillfällen nu ganska kort inpå varandra med längre nertid! Eller är det något jag drömt? :va
Om du menar i helgen så var det rubriken på denna tråd som är orsaken.
 
Last edited:

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Mail när någon har skrivit på premmad länk

Hallo Sviidi!
Jag får inga uppdateingsmail på länkar jag premmar på..
I övrigt så är jag helnöjd med nya uppdateringen :tummenupp
Skitsnabb
Tack för det
MVH
:)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Hallo Sviidi!
Jag får inga uppdateingsmail på länkar jag premmar på..
I övrigt så är jag helnöjd med nya uppdateringen :tummenupp
Skitsnabb
Tack för det
MVH
:)
Jag vet inte riktigt vad som är fel... Har testat göra en ändring till.

Jag har gjort rena testutskick och det fungerar iaf till min gmail. Men jag märker att t.ex min @sporthoj.com adress inte tar emot epost.

Troligen headersrelaterat (spam-varning hos ISPn).
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Jag vet inte riktigt vad som är fel... Har testat göra en ändring till.

Jag har gjort rena testutskick och det fungerar iaf till min gmail. Men jag märker att t.ex min @sporthoj.com adress inte tar emot epost.

Troligen headersrelaterat (spam-varning hos ISPn).

Jag fick ett mail nu från den här tråden så vi får se om det gäller alla
eller om det är nått "Minne" som fallit bort före och efter Påsken.
Bis Gleisch
/R:tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag fick ett mail nu från den här tråden så vi får se om det gäller alla
eller om det är nått "Minne" som fallit bort före och efter Påsken.
Bis Gleisch
/R:tummenupp
Jo ofta är dessa mailproblem på klientsidan snarare än sidan som sänder emailet. Tyvärr så blockas ofta forummeddelanden av ISPs då de är konstruerade så typiskt spammigt... Ska se om det går att ändra på.
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Ca 1000 online nu och de rockar på fortare än någonsin. :yoparty
Härligt med de nya servrarna, gôtt jobbat swedie. :)
 

stone

mek@spoonvalleyracing.se , depåtomte :-)
Gick med
11 May 2005
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 SMC R
1145 online!!! och det laddar snabbt och fint, bra jobbat:tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Haha! Skönt med nya puckar på sajten! :D

Tack Hjemmets återigen. Meddelade dom idag att alla är väldigt nöjda och speciellt JAG :D Har aldrig riktigt kunnat ta kostnaden på 100kkr rakt av liksom... men det hade behövts TIDIGARE känner jag nu.

Har sett en del inkörningsgrejer att korrigera, som jag kommer förhoppningsvis lösa närmaste dagarna.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Är det bara för mig det inte går att gå in på en delsida i en tråd utan att börja med sida 1 med opera mini och nallen?
Laddar bara om när man klickar på sida 2 eller så,väljer jag sida 1 så kan jag välja delsida när jag är i tråden men inte utan att starta på sida 1.

Detta händer ungefär 4 av 5 försök och har det börjat så kan jag försöka hur länge som helst utan att komma in.

Annars så funkar det suveränt,siten är snabbare än min gamla burk nu vilket den inte var innan. :)

Bra jobbat,tack och bock.

Henrik
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Nix, inte. Har dock testat emaila dig nu via en emailfunktion för att se om du kan få email över huvud taget. Kanske något med prenumerationsutskick som spökar för dig.

kolla så att det inte är i *.eml format som mejlen skickas , vet att en del isp'er blockar sådana mejlt trotts att det är ett av internets vanligaste mejlformat
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nix, inte. Har dock testat emaila dig nu via en emailfunktion för att se om du kan få email över huvud taget. Kanske något med prenumerationsutskick som spökar för dig.

kollade igenom min mailserver nu och inget satt fast där iaf

kolla så att det inte är i *.eml format som mejlen skickas , vet att en del isp'er blockar sådana mejlt trotts att det är ett av internets vanligaste mejlformat

japp, så hade jag nyss på min server, men dom lyssnade och tog bort det.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
kolla så att det inte är i *.eml format som mejlen skickas , vet att en del isp'er blockar sådana mejlt trotts att det är ett av internets vanligaste mejlformat
Vad för inställning är det och VAR isåfall? Så ska jag kika på det. Tänk på att det är Linux Debian i botten... och en vanlig sendmail-funktion.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Varför skulle man inte skicka *.eml när det som sagt är ett av dom äldsta formaten för e-post?

Då ligger ju snarare felet hos mottagarens ISP, det är han som ska skruva på grejorna så att det fungerar!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top