SH Rörigt med all jävla reklam

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Tycker att denna annars jättefina sida börjar bli helt hysterisk med alla reklambanners som blinkar och håller på.. Allt från bromsskivor till proteinpulver..

Kan ni inte lägga all reklam på en seperat sida och endast ha en liten länk här på SH så vi får vara ifred från skiten. Vill jag köpa något hittar jag det ändå och dom som inte kan söka själva kan trycka på den länken och få en massa bra reklam..

Och inte nog med det, så har folk en massa skitreklam i deras signaturer, eller en massa annat skit som tar plats, finns det inte regla som ska följas när det gäller signaturer?

jag e inte bitter, bara trött på att se skiten.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Hur mkt tror du att annonsörerna kommer att betala om reklamen är på en egen sida som man enkelt kan låta bli att klicka sig in på?

Borde inte den här tråden ligga i "Om sporthoj.com frågor/förslag" för övrigt?
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Kan förstå hur du tänker.

Dock är det ju så att reklamen ger intäkter till SH vilket medför att det är ett gratis forum.

De kan ju införa ett konto man betalar för och få den funktionalitet du nämner.

Mvh
Andreas
 

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Välkommen till Internet! :tummenupp

Geggamojja, så här står det ang signaturer

Regler för signaturer
Använd INTE video-länkar likt Youtube, eller STORA TEXTER. Styla din signatur så den blir snygg, och utan massa radbryt eller onödigt innehåll. Tillhör du en klubb, skriv ditt Klubbnamn och länka namnet dit du vill länka.


Din signatur är större än ditt inlägg...
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Geggamojja, så här står det ang signaturer

Regler för signaturer
Använd INTE video-länkar likt Youtube, eller STORA TEXTER. Styla din signatur så den blir snygg, och utan massa radbryt eller onödigt innehåll. Tillhör du en klubb, skriv ditt Klubbnamn och länka namnet dit du vill länka.


Din signatur är större än ditt inlägg...

Klassens ordningsman har talat. :banana
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Lätt åtgärdat, angående att slippa reklamen, installera en Adblock plugin i din browser. Ang signaturerna, gå in på din profil och välj att du inte vill se signaturer :tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Det tittas på att reducera antalet annonser. Problemet är ju då att de som är kvar måste betala mer.

Och notera, att driva en sida som sporthoj med dess trafik osv är inte gratis. Och målet är alltid en vinst vid årets slut. Så drivs företag.

Jag är medianen mellan medlemmen och Egmont, som äger sidan.

Att lägga alla annonser på en undersida vore ett gravt misstag. Skulle du själv som företagare betala för att ligga på en sida som då bara ett par få procent skulle besöka? Tyvärr, ingen bra idé.
 

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Taipei, Palma, STHLM
Hoj
KTM 950 SM
Om du inte betalar är du inte kunden, du är produkten som säljs...


F.ö använd ctrl+ och förstora tills annonserna inte får plats längre så är det akuta problemet löst:)
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Det enda som stör är all rörlig reklam. Det blinkar så mycket på kvällen så tjejen frågar flera gånger om jag porrsurfar (vilket aldrig skulle hända... fast sporthoj.cum e ju porr på sätt å vis, mc-porr).

I övrigt så är icke rörlliga reklambanners bra. Alltid bra med lite info om vilka aktörer som finns och eventuella erbjudanden.
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Älskar att surfa sporthoj på jobbet vår brandvägg tar bort alla annonser :) snabbt stabilt och jätte jätte bra blir det då...
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Geggamojja, så här står det ang signaturer

Regler för signaturer
Använd INTE video-länkar likt Youtube, eller STORA TEXTER. Styla din signatur så den blir snygg, och utan massa radbryt eller onödigt innehåll. Tillhör du en klubb, skriv ditt Klubbnamn och länka namnet dit du vill länka.


Din signatur är större än ditt inlägg...

Tror Tommy Hamrén skrev detta en gång i tiden..:tuttar
 

jonassheiakh

Våga vägra bulten MC
Gick med
24 May 2009
Ort
Årsta
Hoj
Buell XB12SS ,Honda CBR 929RR Streetfighter -00, Ducati 749 Dark -04, Hornet -08 SÅLD
får man fråga mod ungefär hur mkt trafik denna site drar / månad ? kan inte tänka mig att det är några hysteriska mängder ?
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Nu använder jag förvisso popup stopparen "Ghostery" om det nu är frågan om dessa reklamrutor men annars är jag kanske blind när jag inte kan se någon reklam för t ex proteinpulver mm på SH !?.Ingen annan reklam heller för den delen. :va Använd en popup stoppare samt rengör din dator från skit med de fria Ad-Aware och Spybot Search and Destroy. :)
 
Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Trafiken på Sporthoj redovisas under KIA index MOTOR avdelning.
http://www.kiaindex.net/l/y:2011/w:37/c:13

Plats 6 denna vecka med ~55.000 unika besökare.
Hyfsad lojalitet med 2.4 besök per vecka och 6.5 snitt sidvisningar per besök.

Siffrorna och målgruppen gör Sporthoj till en hyfsat attraktiv site att annonsera på, men man skall ha klart för sig att det blir mycket svårt att kväva rörliga annonser då säljarna behöver argumentet att "du bestämmer över annonsen utseende fritt".

En variant som används av konsortiet Motorcycle.com i USA (Driver siter som ducati.ms, 1000rr.net, sportbike.com, gsxr.com, r1-forum.com och ett gäng andra) är att erbjuda forummedlemmar att betala för medlemskap som tar bort all reklam.

Jag har det på Ducati.ms då jag tycker priset i förhållande till att få bort annonserna var bra. Men då ska man nämna att på de siterna så är det ALL reklam.. Reklamen här på sporthoj är ändå MC relaterad oftast, vilket gör att jag kan stå ut med den.

2c från en internetannonssäljare
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top