SH:s cs-lag

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Försöka oss på att få 10 pers tills imorgon och köra första rundan??

KL. 22.00

1. mmm
2. NissE
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Tycker AWP-förbudet ska gälla hela tiden.

MikkE

Guest
KL. 22.00

1. mmm
2. NissE
3. MikkE
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Tycker INTE AWP-förbudet ska gälla hela tiden.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
KL. 22.00

1. mmm
2. NissE
3. MikkE
4. acrid
5. abstruse
6.
7.
8.
9.
10.

I mån av tid över från jobbet är jag villig och mycket intresserad av att spela seriöst i ett lag där man lägger energi på såväl taktik som strategi och nyttjar mikrofoner till det de är tänkta för, sjunga kan vi göra i duschen. Vad gäller AWP måste vi givetvis tillåta det då det är vinna eller försvinna som gäller. Problemet är väl då också att de gånger vi inte "tränar" får vi kanske tråkiga omgångar där folk campar med en AWP i ett hörn. Det är väl främst DET T-Rex och jag önskat undvika. Visst är det ändamålsenligt, men på vissa maps tämligen tråkigt och fram tills nu har vi ju spelat för att umgås i goda vänners lag och ha KUL. Ska vi dock börja lira som ett seriöst lag behövs såväl taktiska upplägg som ett helt annat "tänk". Jag har ingen personlig erfarenhet av klanspel i CS, men taktik och strategi är ett personligt intresse oavsett om det gäller affärer, schack, bordshockey, kickboxning eller CS.

Vad gäller Rexens och mitt tidigare AWP-motstånd beror ju på att SH-servern tills nu har varit tänkt att vara en *myssoffa* där vi kan umgås (ta livet av) :D och ha kul med forummedlemmar. Oavsett om AWP väljs av en duktig spelare eller av en fegiscampare förändras spelet dramatiskt jämfört med om man kör utan. Jag hoppas merparten förstår utan att jag vidareutvecklar. D v s, *mysfaktorn* försvinner om inte helt så till stor del. Visst, det händer att även undertecknad beväpnar sig public med såväl AWP som en Deagle och det är en grym kombination när man är varm i kläderna. Men, även om det är effektivt så känns det fegt. Nog om detta.

Hur många ämnar vara seriösa? Jag kan tänka mig att lägga tid på detta, än mer än de vänskapliga 22.00-matcherna, förutsatt att vi blir ett lag à 5st som vill satsa och bli öh, *host*, mindre dåliga.

M a o, mysepoken som Rexen och jag värnat om är uppenbarligen över. Nu är det business som gäller... :rolleyes:

I sann demokratisk anda tycker jag dock att vi bör ta en poll i frågan, även om jag tycker mig ana resultatet. Missförstå mig inte nu. Ska vi köra seriöst för att lira mot andra lag *måste* vi träna med AWP, men ska vi fortsätta med SH-servern som *myskoncept* tycker jag vi gott kan låta bli fegispuffran.

Rex?

mmm

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
suck...
abstruse skrev:
KL. 22.00

blablabla....

blalblablablab...
blbalblab...

Personligen så tycker jag awp-förbudet ska vara kvar på sh-servern när det inte är "träning" isf.

Eftersträvandet är ju som sagt"mys-faktor" å en trevlig server ytterst!!

KIRE

Guest
KL. 22.00

1. mmm
2. NissE
3. MikkE
4. acrid
5. abstruse
6. Peter_sp1
7. KIRE
8.
9.
10.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
KL. 22.00

1. mmm
2. NissE
3. MikkE
4. acrid
5. abstruse
6. Peter_sp1
7. KIRE
8. Biifer
9.
10.

När det gäller att spela med andra "klaner" så tycker jag vi sätter upp en tid så kan vi jue köra utan AWP-förbud kvällen innan! Den kvällen tas oxå dom 5 bästa spelarna ut som ska spela "klanmatchen"
Eftersom problemet att abstruse inte får spela några matchen p.g.a att han e så DÅLIG :gnissla kan vi lösa med en 2-3 matchers regel! Alltså att man inte får spela mer än 2-3 matcher irad!

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
ER6n
KL. 22.00

1. mmm
2. NissE
3. MikkE
4. acrid
5. abstruse
6. Peter_sp1
7. KIRE
8. Biifer
9. LiCrO (0an!!)
10.

Klart man ska få köra med awp.
Fegis puffra? NEJ! absolut inte. Det som ofta gör att man tänker på den som fegis är att många som använder den är fegisar som sitter i ett hörn och trycker eller är uppe i något torn av någotslag.
Det krävs teknink för att kunna döda med den precis som med colt.
eller jag skulle nog vilja säga att det krävs mera skicklighet av killen med awp än colten.
I närstrid har man ofta bara en chans att döda motståndaren innan man är sönder pepprad.

Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Biifer skrev:
Eftersom problemet att abstruse inte får spela några matchen p.g.a att han e så DÅLIG :gnissla kan vi lösa med en 2-3 matchers regel! Alltså att man inte får spela mer än 2-3 matcher irad!

Dålig? DÅLIG?!? :4skrika

Du är ju ta mig f*n helt puckad! :huvet

Jag är ju helt VÄRDELÖS! :rolleyes: :tungan

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
LiCrO skrev:
Klart man ska få köra med awp.
Fegis puffra? NEJ! absolut inte. Det som ofta gör att man tänker på den som fegis är att många som använder den är fegisar som sitter i ett hörn och trycker eller är uppe i något torn av någotslag.
Det krävs teknink för att kunna döda med den precis som med colt.
eller jag skulle nog vilja säga att det krävs mera skicklighet av killen med awp än colten.
I närstrid har man ofta bara en chans att döda motståndaren innan man är sönder pepprad.

Du missar poängen helt. Det är inte det vi diskuterar. Det är sättet det inbjuder att spela på för vanliga "lekmän", vilket majoriteten av de spelande på forumservern de facto är. Nog om det, nu ska vi ju köra med AWP så blir alla nöjda och belåtna. :rolleyes:

mmm

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
suck...
abstruse skrev:
Du missar poängen helt. Det är inte det vi diskuterar. Det är sättet det inbjuder att spela på för vanliga "lekmän", vilket majoriteten av de spelande på forumservern de facto är. Nog om det, nu ska vi ju köra med AWP så blir alla nöjda och belåtna. :rolleyes:

så, så inte vara så hård, men diskussionen har förts och slutförts i cs-tråden, AWP e kul men har man synpunkter om förbudet bör man läsa tidigare diskussioner först, känns som vi har denna diskussion på samma punkter allt för många gånger.

Givetvis är det fler synpunkter som inte förekommit innan ska de tas upp men som sagt diskussion har förekommit förut (delvis vild och helt okontrollerad, abstruse va ju me där med så d kanske inte va så konstigt).

Huvudsaken är ju att alla på ett så bra sätt som möjligt skjuter ihjäl varandra
:tungan

GL & HF

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skulle inte Matteboy posta grundkurs 1a här så vi kunde fokusera på att nöta in taktiken när vi väl spelar nästa gång?

Försöker du ge sken av att du har ett liv vid sidan om CS och SH va? VA?! :4skrika :va

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jäkla snack om AWP:n, varför inte använda Scout ist?! Jag kommer aldrig köra med AWP, även om det är lagligt! :)

Nån som är på ikväl föresten?? Jag har TRÅKIGT! :gnissla

KIRE

Guest
Nisse Järnet skrev:
Jäkla snack om AWP:n, varför inte använda Scout ist?! Jag kommer aldrig köra med AWP, även om det är lagligt! :)

Jag är på i pauserna mellan tentapluggandet :banana

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nisse Järnet skrev:

Nu ska jag BARA använda AWP! Nu ska jag ge igen för alla oförrätter! :kulspruta :angel

Jodå! Ikväll blir det lir. Sis och jag ska till morfar på kalas vid 19-snåret, han fyller 84. Men vi är nog tillbaks väl i tid före game:andet börjar.

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
abstruse skrev:
Nu ska jag BARA använda AWP! Nu ska jag ge igen för alla oförrätter! :kulspruta :angel

Jodå! Ikväll blir det lir. Sis och jag ska till morfar på kalas vid 19-snåret, han fyller 84. Men vi är nog tillbaks väl i tid före game:andet börjar.
Så det är så du vill ha det! Då ska ja scouta dig i ögat innan du ens hinnar lyfta upp din tunga awp! :arsele :tungan

aaa chyssta bananer! Jag är på då!! Hälsa morfar! :tummenupp Jag är född 84, kul va? :hihi :dummer

MikkE

Guest
Nisse Järnet skrev:
Så det är så du vill ha det! Då ska ja scouta dig i ögat innan du ens hinnar lyfta upp din tunga awp! :arsele :tungan

aaa chyssta bananer! Jag är på då!! Hälsa morfar! :tummenupp Jag är född 84, kul va? :hihi :dummer
nä men vilken tajming.. de e ju ja me!! :gnissla :yoparty

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
KL. 22.00

1. mmm
2. NissE
3. MikkE
4. acrid