Ar det nat helt galet jag fatt for mig eller sjunker mc-cyklismen i sverige nat enormt, pga forsakringar, bensinpriset etc?
Hade de kostat lika mkt o kora nu som for 10 ar sen hade jag haft en hoj i garaget
Grattis Limez
http://boardreader.com/sp/Sporthoj_com_Sveriges_St_rsta_13301.html
Top authors during last week:
Name Posts
Limez 96
Jörgen Karlsson 90
Markus 86
newstead 77
Hoztic 77
Dominator-Rocks 74
Teo 72
GuW 67
2fast4hjo 61
arachnid 61
Det handlar om prioriteringar. Jag har lagt alla mina besparningar (+ arv) på motorcykelintresset, jag har inte ens ett jobb, men de pengar jag tjänat på diverse jobb har gått direkt till "motorcykelfonden"
Ska bli skönt när jag kan/vill sälja 125an till hösten, lite påfyllning på kontot
jojo ..Jag korde sporthoj pa studiebidraget forut + lite till sa de gar ju, men numera har jag fan ingen lust att lagga 5-6 lax i manaden for att kunna kora en vettig hoj
Så mycket behöver det inte kosta, köp en gammal härk som min för runt 20 k.
Billig försäkring om du bor hemma hos farsan (vilket du troligtvis inte gör, men ändå) bensinen är väl den stora kostnaden egentligen, halvförsäkring där alla med behörighet på samma adress får köra, står på farsan, blev 375 kr i månaden
Sen så får väl 675 kr i månaden gå på bensin Måste skaffa ett jobb
Hojakningen kommer forsvinna i sverige... de ar bara en tidsfraga. jag ar inte den enda som lagt ner pga ekonomi
SuperMicke är ghey!
Hey!! Jag såg det där!!
Som sagt en vettig hoj... vill inte ha nat harke fran 90-talet
Så mycket behöver det inte kosta, köp en gammal härk som min för runt 20 k.
Billig försäkring om du bor hemma hos farsan (vilket du troligtvis inte gör, men ändå) bensinen är väl den stora kostnaden egentligen, halvförsäkring där alla med behörighet på samma adress får köra, står på farsan, blev 375 kr i månaden
Sen så får väl 675 kr i månaden gå på bensin Måste skaffa ett jobb
Fast där har du ju fel egentligen. Bensinen är snarare den minsta kostnaden i att äga och bruka en mc.
Ta alla kringkostnader istället som är obligatoriska för att kunna använda sin hoj. Utrustning/kläder, regelbunden service, skatt, försäkring osv. Vad drar en modern sporthoj idag i snitt, 0,8 ?
Räknar du på detta så kommer bensinen hamna långt ner på listan. Men visst, det är en kostnad man reagerar på lättast eftersom du tankar ganska ofta och ser bensinpriset stiga och stiga, tyvärr.
Ameh. Ta 3000kr pa en hoj som drar 0,8... soppan kostar val narmare 13kr i svea nu, det blir typ 250 mil i manaden..
Det kan jag kora pa 2 veckor, latt...
Om bensinen nu ligger sa langt ner i listan far du val oka pa dom andra kostnaderna och da blire ju inte billigare precis
Ivf som helst sa kostar det mig 3000-4000 i manaden pa bensin att kora en skrothoj fran 80-talet. Deal, de blir snoppdyrt aven om man har ett gammalt harke
For dom pengarna kan jag nastan leva, och surfa hela dagarna har i aussie, som ar roligare an att kora bage i sveriges regnvader
Näe, inte när folk envisas med att citera dig hela tiden
Funkar inte ignorelistan?
Näe, inte när folk envisas med att citera dig hela tiden
Edit: Men varför surfar du inte hela dagarna i Australien då?
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari