Shakey Byrne

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
En britt jag inte är så imponerad av... Gillar många andra, men inte den här "skrävlaren" som tyckte han var klart värd en plats i MotoGP : :tomten

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Minns att han var med som testförare i några nummer av någon av de brittiska sporthojstidningarna, Superbike Magazine, Performance Bikes eller Fast Bikes, minns inte vilken. Det han var känd för var att han var en av BSB:s bästa bromsare och de visade upp hans telemetri från körningarna. Det var ett spikrakt streck på 1,2 G från 250 ner till 50 km/h, om och om igen, vilket är riktigt imponerande :)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Minns att han var med som testförare i några nummer av någon av de brittiska sporthojstidningarna, Superbike Magazine, Performance Bikes eller Fast Bikes, minns inte vilken. Det han var känd för var att han var en av BSB:s bästa bromsare och de visade upp hans telemetri från körningarna. Det var ett spikrakt streck på 1,2 G från 250 ner till 50 km/h, om och om igen, vilket är riktigt imponerande :)
How to pull wheelies and influence people.
Var det inte han som knäckte en Ducati?

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
How to pull wheelies and influence people.
Var det inte han som knäckte en Ducati?

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
Jag tror det :)
Han var med i flera avsnitt, artiklar och videos... Som den här :)

och den här...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Från imorgon kommer han vara en av presentatörerna i Late Brake Show. Första testet är Ariel Atom och Ace.
Screenshot_20220226-095731.jpg

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Fastbikes-rullen, den som börjar när de åker från Franska Motogp ligger mig varmt om hjärtat, kollade pp den minst 500ggr som 18-åring. R1:an var ju med!!!!!!!

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Fastbikes-rullen, den som börjar när de åker från Franska Motogp ligger mig varmt om hjärtat, kollade pp den minst 500ggr som 18-åring. R1:an var ju med!!!!!!!
Jag köpte en massa videorullar på VHS och DVD från england med Fasbikes rullarna, jag tittade nästan sönder dem... :D

Bland annat denna:

Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Från imorgon kommer han vara en av presentatörerna i Late Brake Show. Första testet är Ariel Atom och Ace.
View attachment 469275

Alltså, den där Ariel Ace-hojen? Den kostar väl en mindre förmögenhet och är gjord av specialtillverkade komponenter av exotiska material och med avancerad bearbetning. Med allt det i åtanke kan man tycka att de kunde monterat en moderna front end än en girder-gaffel, även om det nu är en av extruderad aluminium och en Öhlins TTX-dämpare...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Alltså, den där Ariel Ace-hojen? Den kostar väl en mindre förmögenhet och är gjord av specialtillverkade komponenter av exotiska material och med avancerad bearbetning. Med allt det i åtanke kan man tycka att de kunde monterat en moderna front end än en girder-gaffel, även om det nu är en av extruderad aluminium och en Öhlins TTX-dämpare...
Det är tillbehör om man vill. Finns med vanlig Öhlinsgaffel också.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Det är tillbehör om man vill. Finns med vanlig Öhlinsgaffel också.
Jo, jag menade mest att om man ska göra en alternativ front end, varför då använda sig av en konstruktion från tidigt 1900-tal som är _sämre_ än en vanlig framgaffel? Speciellt om det är något man ska betala dyra extrapengar för. Hade det däremot tex varit en Hossack-gaffel hade jag haft större acceptans för det.

(dvs, jag gissar att det i detta fallet åtminstone delvis handlar om att man vill kunna använda samma ram för båda typer av front ends, hade man byggt en Hossack front end hade ju ramen också fått vara annorlunda, men ändå)

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Menar du möjligtvis en film där dom ombeds att köra försiktigt inne på båten till Dover som resulterar i att dom börnar hela båtens längd. En ducce och en R1 som kördes ganska hårt ner till Calais för att hinna med båten, med mycket bakhjulsåka, uff.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA