Sharkhjälmar

MilkMan

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
Ducati Monster
Är ny här och börjar därför inlägget med att säga att det är ett nice forum :tummenupp

Nu till frågan:
Är det någon som kör med/har provat någon Sharkhjälm? Har en polare som kunde fixa ett schysst pris åt mig.

oskar

insnöad
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
offroad
är inte det dom där "lågprishjälmarna"??
när jag skulle köpa min hjälm sa försäljarn att han aldrig i hela sitt liv skulle sälja en sån om jag åkte sporthoj, men dom kanske har ett brett sortiment? rätta mig om jag har fel.

mvh oskar

MilkMan

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
Ducati Monster
Visst, dom har en del lågprishjälmar men också en del som jag tycker verkar schyssta. T.ex. en Barros replica för ca 6000. Så helt dåliga kan de nog inte vara...

Xraptor

XXX
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Penelope
De ser ju jävligt coola ut. Om de e bra eller dåliga kan jag tyvärr inte svara på. Kolla bara att de e CE märkt och sedan e det bara upp till ditt huvud hur den sitter!

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
jag har sett folk i roadracing tävlingar som kör med Shark och jag tror inte att dom kör med vilket skit som helst.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag köpte en SHARK hjälm o åkte med den ett tag.
Men efter ett tag insåg jag att den var på tok för stor för mitt huvud då när man passerade 200 gränsen kändes som att hjälmen ville flyga av.
Hjälmen var dock billig att köpa. Jag gav den till pappa o skaffade en SHOEI.
Men jag tror absolut inte att det är något fel på Sharkhjälmarna.
Det finns ju dom som kostar X antal tusen.

Fråga i någon mcbutik. Om dom är vettiga så är dom ärliga o talar om hur det ligger till. Eller så blir du påprackad en skithjälm.
Så länge dom är Godkända så är det nog lungt.

oskar

insnöad
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
offroad
den shark hjälmen som jag tänkte på kostade 700 spänn, är nog bara skit för dom pengarna iof dom har nog bättre grejjer också.
personligen har jag en lazer den var billig o skön, men förmodligen absolut inte det bästa.

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
för 700 spään får du garanterat inte ngn bra hjälm. men det är ju ditt huvud.
lägg lite mer pengar på hjälmen, det tjänar du på :tummenupp

oneleg

Vila La Figa!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Ducati 916 BIP
K-Micke skrev:
Foggy körde med Shark. :cool:

Jag har en Foggyreplika i kolfiber, snart dax att byta. Köper gärna Shark igen, mjuk fin inredning och otroligt lätt. Har problem att hitta en annan hjälm som är lika lätt, behöver det pga whiplash.

Ett Shoeialternativ som är lätt som jag tyckte kändes bra var Xceed och Xceed II. Men, men det handlar ju om pengar...
Nån som har tips om nån lätt hjälm? Naturligtvis blir crosshjälmar och jethjälmar diskade... :p

Min Shark fick jag med då jag köpte hojen, tror modellen heter RS2 eller nåt sånt, helt kolfiberskal och kostade 1998 runt 5500:-.

suzukimicke

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Gixxer 1000-07
Jag åker med en sharkhjälm, och jag är nöjd som fn med den.
Min kostade ca 5000kr.
Är absolut inget fel, fungerar bra i 300 blås också.

KungLudde

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
GPZ 600 i slutet av 80-talet, 600 Monster,600 Hornet och ZRX 1100 i slutet av 90-talet, 2006 Triumph Speed Triple 04:a, nu Aprilia Tuonon V4R 2012...
Inofficellt världsrekord i trådlyft?:D :tummenupp .
Drygt 4 år gammal tråd........

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Ja, vem bryr sig om hjälmar nuförtiden. Det är väl ingen som använder det längre...

Jag kan inte säga så mycket bra om min sharkhjälm, bekväm är nog det enda. Den töjer sig väldigt mycket, snabbspännet är inte särskilt bra och det är ett irriterande vinande ljud från den, samt att den immar till förbannelse. En RFS2i var det jag hade. Bytte till Arai Viper GT och det är stor skillnad på allt...

P3113

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2007
Hoj
Ingen just nu.
Jag kör med Barros-replican! Hur najs som helst, mer najs var att jag fick den för 2000 kr på ducaticenter här i Malmö ^^ Jag har iaf ingenting att klaga över när det gäller shark, men då har jag bara testat denna hjälmen...

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras