Sharkspeed.se / MC-Ställ

aiki87

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
2002, Honda VFR800
Tjena jag funderar på att beställa ett måttsytt mc-ställ från Sharkspeed och undrar helt enkelt om någon haft med dem och göra.

Är de seriösa?
Hur är kvaliten?

www.sharkspeed.se

Nelsen

#169 Superbike
Gick med
28 Jan 2009
Hoj
Panigale 899
seriösa är dem garanterat, kvalitén på deras ställ är väl ingen direkt höjdare..

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Har haft två ställ där ifrån. Utmärkt service, löljigt snabba på att leverera inga problem vid byten. Kvalitén är ok, man får vad man betalar för. Klotat i stället två gånger och stället har gjort vad det skulle.

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Jag köpte ett ställ av dem förra året, kvalitén är väl sådär. Inget jag skulle köpa igen, kommer nog köpa ett AlpineStars ställ eller Berik ställ nu till våren, eftersom mitt Alive-ställ inte sitter så bra längre, samt att vissa sömmar har börjat fransa sig. Dom har sin fabrik i Afghanistan. Men det kanske alla märken har iofs.

Jaja, nu låter jag som en gnällgubbe, köp hellre ett lite dyrare ställ, då slipper du köpa ett nytt efter en säsong.

/Try

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
Superduke 990
har inte handlat därifrån just för att jag blivit varnad av polare som handlat där tidigare och det är som föregående talare sagt. Du får vad du betalar för, lägg istället lite mer på ett ställ som håller så slipper du köpa ett nytt till nästa säsong.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Handlat en hjälm och handskar från dem. Jag är inte direkt nöjd på kvaliteten.

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Handskarna var ju snor billiga, fundera på att köpa ett par. Kör ju inte bana så dom lär väll förhoppningsvis inte slitas i asfalten...

tid001

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2010
Hoj
2008 kawasaki z1000
en kompis till mig köpte ett skinnställ från dom och redan efter en veckas användning av stället så började skinnet att spricka och bli fult.
han va inte så nöjd med det kan man säga.

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Jag köpte Alive allväderställ, hanskar, ryggskydd och en hjälm där när jag skulle börja med körkortet, var billigt och jag har kvar det stället och ångrar absolut inte mitt köp där.

allting var billigare men jag har inte vurpat så jag vet inte hur bra dom är, men hanskarna är väldigt tjocka med vaddering och skinnet känns tunt, efter 1½ säsong så är dom trasiga i sömmarna till spännet i handleden.

Som sagt man får vad man betalar för, men kan varmt rekomendera dom då jag köpte saker och betalade för som dom inte hade hemma så fick jag byta ut mot dyrare så hjälmen kostade 300kr mer och hanskarna 250kr mer och det brydde dom sig inte om att ta betalt för, mycket trevliga är dom oxå!

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
eller så lägg undan en slant till ett bättre ställ kommer erbjudanden då och då i olika butiker nu under vintern. Köpte mitt lindsstrands ställ för 4700 på MC-huset för 1 mån sen ord pris 8000 :) kanske bättre att pröva stället också med tanke på att alla sitter olika...

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Köpt Handskar av dem som kardborren lossnade på.
Inga problem att byta.
Fick en ny revision av handske med sydd kardborre som funkat i 600 mil nu.

Men det är inga Full-Metal Racer direkt.

Pimp

Ny medlem
Gick med
28 May 2011
Hoj
2010 street Triple
Jag köpte skinnställ stövlar handskar och ryggskydd där förra året när jag började köra,

Stövlarna var bekväma men repade ramen pga en skruv. Skit surt. Köpte alpinestar nu på mässan istället.

Handskarna jag beställt fanns inte i lager men en säljare ringde upp mig och sa att, en storlek mindre skulle passa eftersom skinn töjer sig. Visst töjer det sig men inte så mycket. också utbytt till alpinestar.

Stället tycker jag är bekvämt och sitter bra. inga problem med det än iallafall,

ryggskyddet sitter bra på kroppen men inte under ett skinnställ då det är tjockt och lite klumpigt.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Handskarna var ju snor billiga, fundera på att köpa ett par. Kör ju inte bana så dom lär väll förhoppningsvis inte slitas i asfalten...
Om du köper skyddsutrustning som du förutsätter inte ska klara att skydda dig så kan du lika gärna köpa lösgodis för pengarna istället.

Det är dessutom betydligt mycket säkrare att klota på bana än på allmän väg.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Om du köper skyddsutrustning som du förutsätter inte ska klara att skydda dig så kan du lika gärna köpa lösgodis för pengarna istället.

Det är dessutom betydligt mycket säkrare att klota på bana än på allmän väg.

Har klotat med mina handskar en gång på vägen och säkert 20-30 ggr på Fiddy och de håller.
Fingrarna mår dock mindre bra efter alla konstiga vinklar :crash

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
har ingen erfarenhet på just dessa stövlar men mina andra från stövlar från sharkspeed var inga höjdare. Skydd som ramlar bort och att det gick hål i sulan när jag tryckte ned stödet så att foten fastnade i stödet=snygg vältning :tungan. Fast det behöver inte lika dålig kvalité på stövlarna du kollar på.

annars om du lägger till ca200kr så får du ett par arlen ness 1064 shift från fc-moto.com

Last edited:

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Hoj
Ingen
Lånar tråden lite, hur tror ni kvalitén på dessa stövlar är? http://www.sharkspeed.se/sv/artiklar/motorcykel/mc-stovlar/alive-mx-performance-mc-stovlar-2.html
Någon som har erfarenhet?

Jag gillade inte alls dom stövlar när jag testade hos dom, även om de ser bra så sitter de rätt kasst för mig iaf. Jag fick köpa de nyare stövlarna de har och de sitter riktigt bra. Jag har också bytt handskar där ang. kardborren och det var inga porblem alls och ett par stövlar som läckte. Jag kan hålla med om att kvalitén är sämre hos dom än andra mer välkända märken. Kan bara hålla med nikel om att de funkar att ramla med både på asfalt och grus, även stället funkar bra för mig.

http://www.sharkspeed.se/sv/artiklar/motorcykel/mc-stovlar/alive-xtech-probalance-mc-stovlar.html

wm1000

Medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
Grå metallic
Fc-moto har även bra priser på skinnställ,som alpinestars bl.a.
Men det gäller ju att prova först innan man beställer,i ts fall kanske det inte
funkar,utan måste ha måttsytt.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM