Shell Olja!

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Tjo!

Köpte min CBR 600 för inte så länge sedan och fick då veta att där var nån Shell olja i hojen som den gått många mil på utan problem, så hade tänkt fortsätta serva hojen med den oljan. Minns dock inte vad oljan hette mer än att det var en Shell olja och det finns väl en massa sådana oljor.

Nån som har nån aning om vad det skulle kunna vara för olja? Det är till en CBR 600 -91.

//Padde

Emsan

I may look busy, but I´m just confused!
Gick med
29 Sep 2005
Hoj
Hojlös
Oljan heter shell advance. Sen har du VSX eller ultra att välja mellan beroende på om du vill ha delsyntet eller helsyntet.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Oki men hur vet jag vad som är troligast är i hojen just nu? Hade tänkt hälla på lite nu också för det är måååånga mil kvar till servis men oljenivån har sunkit lite lite.

Har själv duktigt dålig koll på oljor.

Helsyntet eller delsyntet? Vad händer om jag bladar fel så jag tror där är helsyntet i men häller på lite delsyntet eller tvärt om?

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Busa
Om jag köpt en hoj så hade jag inte oroat mig för vilken olja jag skulle hälla i. Det finns så många bra att välja mellan(massor med info här på forumet).
Det jag däremot hade varit lite nojjig över är hur längesen senaste oljebytet var och hur långt den förra ägaren har kört på oljan som finns i just nu så jag hade nog tömt ut den gamla oljan och fyllt på med ny. Men du köpte den kanske från nån som du litar på att oljan i motorn fortfarande duger och inte har detta problemet. :)

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Om jag köpt en hoj så hade jag inte oroat mig för vilken olja jag skulle hälla i. Det finns så många bra att välja mellan(massor med info här på forumet).
Det jag däremot hade varit lite nojjig över är hur längesen senaste oljebytet var och hur långt den förra ägaren har kört på oljan som finns i just nu så jag hade nog tömt ut den gamla oljan och fyllt på med ny. Men du köpte den kanske från nån som du litar på att oljan i motorn fortfarande duger och inte har detta problemet. :)

Jadå jag litar på att oljan är bytt, dom hade skrivigt upp exakta mil när den servats. Dessutom har oljan fortfarande rätt färg också.

Men helsysntet eller halvsyntet, vad ska jag hälla på tycker ni?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring