Shell V-Power

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Klavreström
Hoj
Tuono -04
Trashcan skrev:
V-power ger ingen effekt. :fatta!
Det här har vi ju varit igenom miljarder gånger! Att folk aldrig tycks fatta det här med oktan. V-power innehåller högre oktantal, vilket ger möjligheter att pressa motorn mer innan den börja spika. Det innebär att bilar med turbo och elektronisk insprutning får lite mer effekt eftersom motorn ställer in sig optimalt efter bränslet den går på, men en gammal 2-taktare med sugförgasare kommer inte få något utan modifiering. Därmed basta.

Och hörs sen! :rolleyes:
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
DP skrev:
fastapriliars in dahouse:
Shell V-Power


Ja Någon tog ett snack med folk på Shell DK och fick veta att V-Power förutom att den har rengöringsmedel i soppan också är syresatt, precis som man experinemterar med i F1 och syresatt soppa gör att du inet kan läsa tändstift som med vanlig soppa och att den även inte vill blanda sig med 2-takts oljan som den ska så Shell DK utfärdade en varning att inte köra 2-taktare på V-Power, konstigt att man inte i Sverige gått ut med den infon. I 2-takt kör bara på 98 octan (då det nuförtiden är upp till 20% Etanol i 95 octan)

Om du läser min post från en annan tråd ovan så inser du att V-power inte innehåller varken rengöringsmedel eller mer syresättare än annan soppa och dessutom går det utmärkt att läsa stift även emd syresatt soppa. Sen är där max 5% etanol i 95 mer är inte tillåtet enl lagstiftningen.....
 

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimseby
Hoj
Gott och blandat
Boris JR skrev:
Sen är där max 5% etanol i 95 mer är inte tillåtet enl lagstiftningen.....
Det är inte tillåtet att gå mot röd gubbe, att åka för fort, att köpa "svartsprit"... Så ingen på Sporthoj gör det. :rofl Eller hur var det nu?
 

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
suzuki dr650se -00
Flummo skrev:
Det är inte tillåtet att gå mot röd gubbe, att åka för fort, att köpa "svartsprit"... Så ingen på Sporthoj gör det. :rofl Eller hur var det nu?



hur "går" en spothoj :confused:
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Flummo skrev:
Det är inte tillåtet att gå mot röd gubbe, att åka för fort, att köpa "svartsprit"... Så ingen på Sporthoj gör det. :rofl Eller hur var det nu?

Jo men man får ju förutsätta att den bensin som säljs har samma innehåll som det står på varudeklarationen, sen är där ju oberoende provtagning också vilket skall säkerställa kvaliten.
 

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 950SM -07
Trashcan skrev:
En spotthoj går inte, inte heller en sporthoj. Däremot går vi människor, och ibland även så mot röd gubbe.

HAHA, Rätt :banana

V-power har jag testat många ggr i somras. Men jag märke inget annat än att kontot tömdes fortare än med 95-oktan.
 

Carrera

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Åkarp
Hoj
CBR 125R
Vet inte...

Jag har kört på V-power sen några månader tillbaka. Jag tycker att jag det är en liten skillnad, folk som dessutom åkt med regelbundet har reagerat och frågat om den är trimmad. Men ja, det är kanske bara inbillning, men vare sig den ger en minimal skillnad eller inte så är det värt det då jag har en cbr 125 och ALL effektökning är välkommen

:banana
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Carrera skrev:
Jag har kört på V-power sen några månader tillbaka. Jag tycker att jag det är en liten skillnad, folk som dessutom åkt med regelbundet har reagerat och frågat om den är trimmad. Men ja, det är kanske bara inbillning, men vare sig den ger en minimal skillnad eller inte så är det värt det då jag har en cbr 125 och ALL effektökning är välkommen

:banana

Problemet är bara att även en 10% ökning är marginel på den hojen. :rofl

(10% av 14 häst= 1,4 häst= marginelt i dom flesta sammanhang)
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
lasse kongo skrev:
hur kan man köpa en cbr..
Ganska enkelt, om man inte ställer kravet att den skall gå fort utan vill ha en pendlarhoj, som man inte behöver skruva mycket på och har 5 års garanti. Utmärkt pendlarhoj.
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
lasse kongo skrev:
hur kan man köpa en cbr..


Man tar en knippe sedlar och går till en säljare som säljer cbr. Sen så säger man att man vill tjöpa en cbr och då får man skriva på några papper. Sen ger man säljaren en knippe sedlar och åker därifrån med sin cbr. Svårare än så är det inte. :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top