Ngn som köpt Shinko däck, har själv ett gäng slicks i annat märke, men jag tänkte köpa ngr med mönster på för att ha i början på säsongens bandagar till ett vettit pris. Är de bra dåliga...ngn som vet??
Jag hade dom på min Honda i somras och dom va helt värdelösa trots att jag bara körde på gata. inge fäste på varken bak eller fram däck.
Så dom rekommenderas inte tyvärr..
du ska inte tro på allt som EN person skriver på nätet.Ok tack! Synd för det var ju rätt bra pris annars...ja ja bättre o lägga till ngr x-tra kulor o få bättre grepp!!
Bruno du har ju dem som sponsorer, har du kört med dem mycket? Funderar på att beställa från dem när jag ska byta ut mina.
Väcker liv i en halvgammal tråd för att berätta om mina erfarenheter av shinkodäck.
Jag ville ha ett billigt och hyggligt framdäck och valet blev ett Shinko Podium som kom på plats för ett par veckor sedan. Har varit helnöjd de dryga 100 milen jag hunnit med hittils, Men det har ju varit sol eller iaf torra vägar hela tiden.
Men idag blev det regn och en rejält blöt gokartbana i Amsberg.
Två rejäla framhjulssläpp och en massa småkasande och småsläpp.
Å ändå åkte jag i "långsamma" gruppen. Rekomenderar tyvärr inte detta däck och funderar på hur länge jag kommer behålla mitt...
Hade iofs problem med continentalbakdäcket också men det är ju mer publikfriande med en svassande bakdel... men lärde mig att smyga lite med gasen vid nerläggen så småningom.
Sen torkade banan upp och livet blev underbart!
Kör med shinko 003r och är nöjd med dom.. greppar fint i kurvorna
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |