Video Shit Shit Shit!

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Allvarligt talat - hur dåliga bromsar har han på hojen egentligen?!
Klantarsel!

Vb

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2010
Hoj
Yamahahaha
Allvarligt talat - hur dåliga bromsar har han på hojen egentligen?!
Klantarsel!

Tror inte det handlar om det, om du kollar så börjar han inte bromsa förrän 3-5 meter från bilen, vidare är det blött också. Vilken ironi dock, han som kör i 200 klarar sig och han som kommer i 50 dör - life's a bitch :fakta

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird

Somliga är omöjliga att rädda även om de så har dygnet runt övervakning.

Vilket får mig att tänka på den här stackars grabben från Tulsa Oklahoma i USA som slutade sitt liv fastklistrad på en trailer.Ironin är att hans vän en vecka tidgare avlidit i en liknande olycka ...

OBS! Nedan länk innehåller känsliga bilder!

http://www.snopes.com/photos/accident/tulsacrash.asp

Last edited by a moderator:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Somliga är omöjliga att rädda även om de så har dygnet runt övervakning.

Vilket får mig att tänka på den här stackars grabben från Tulsa Oklahoma i USA som slutade sitt liv fastklistrad på en trailer.Ironin är att hans vän en vecka tidgare avlidit i en liknande olycka ...

Inte för att vara sån men man kan väll få klicka på länken om man vill se bilden?

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Lite lack blir på folk som kastar ut "idiot stämplar" till höger och vänster när de varit i liknande situationer själva och haft röta.

Han i första videon har nog noll och ingen erfarenhet av höghastighetsinbromsningar, men han i andra videon(som dör), kör ungefär som 50-60% kör här på SH. Jag själv kör med lite väl liten riskmarginal ibland, och har även käkat åker och flugit helikopter till Karolinska pga av det.

Men jag hymlar iaf inte med det; det borde inte andra göra heller.

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
KTM 525 -05
Lite lack blir på folk som kastar ut "idiot stämplar" till höger och vänster när de varit i liknande situationer själva och haft röta.

Han i första videon har nog noll och ingen erfarenhet av höghastighetsinbromsningar, men han i andra videon(som dör), kör ungefär som 50-60% kör här på SH. Jag själv kör med lite väl liten riskmarginal ibland, och har även käkat åker och flugit helikopter till Karolinska pga av det.

+1

Rätt typiskt SH, gnäller och moralpredikar men är exakt likadana på hojen.

Eller om skinnställ, sitter det inte tajt så dör du direCkt, samtidigt som idioten själv åker runt med ett segel till skinnställ.

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r

Trevligt att se någon med lite självdistans. Undrar om det ens är några riktiga hojåkare på det här forumet ibland, så jävla snabba att såga andra hojåkare i vänstervarv. Jag kör som en idiot ibland(oftast) och det vet jag mycket väl om, det gör säkert massa andra här på forumet med. Men jag gnäller inte på andra för att dom gör samma sak. Är till stor del därför jag inte är så aktiv här längre, inte samma glada stämning som förr.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Trevligt att se någon med lite självdistans. Undrar om det ens är några riktiga hojåkare på det här forumet ibland, så jävla snabba att såga andra hojåkare i vänstervarv. Jag kör som en idiot ibland(oftast) och det vet jag mycket väl om, det gör säkert massa andra här på forumet med. Men jag gnäller inte på andra för att dom gör samma sak. Är till stor del därför jag inte är så aktiv här längre, inte samma glada stämning som förr.

Visst skulle olyckan kunna vara framme även för oss med 0 självdistans... i video 1 så är det ju generalfail att han som han ha noll koll på hur brett hans eget fordon är.

i video 2, den dödliga olyckan så ser det rent spontant ut som en åkare som inte har nån vidare koll på sin egen körning. asså dyngblött på marken o snubben bromsar lite väl sent, iaf från vinkeln det filmades. synd att han fick sätta livet till för en sån skitgrej. R.I.P

Det är inte precis några oväntade grejjer som händer i några av de videos som länkats till..... ok om det varit en hjort/älg som plötsligt uppenbarade sig. mao fall på eget drag.....

(och nä ni behöver inte skriva att man är kall/okänslig osv etc mm eller att jag tycker att jag är en stjärna på att köra, för det är jag långt ifrån, men just i dessa fall känns det som enorma fails som inte borde ha hänt om båda förarna användt insidan en aning.)

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma

Är det inte så att vi alla som nya spitfire-piloter är ganska stöddiga innan vi kraschar första gången.........

Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Är det inte så vi alla som nya spitfire-piloter är ganska stöddiga innan vi kraschar första gången.........

så är det nog garanterat, men jag som ny pilot (har endast haft mitt kort sen 2010), kan med säkerhet säga att, mig lär ni aldrig få se i en nån liknande olycka som ovanstående....

AlanGreen

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Hoj
RÖD SVART BMW S1000R 2017
Det var jobbigt att se dom 2 som råkar illa ut. Får en att tänka på att köra lugnt och försöka planera sin körning bättre och inte leka ghost rider så fort någon tittar på en.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy