marre1010
Ny medlem
Nån som har nån bra hemsida från Usa med bra priser och frakt?
tänkte passa på att köpa en shoei hjälm nu när § står lågt
Tacksam för svar
tänkte passa på att köpa en shoei hjälm nu när § står lågt
Tacksam för svar
Har du kollat in Webbikeworld.com och deras hjälmtest ? de har testat otaliga fabrikat och modeller, de tar hänsyn till huvudform, ljudnivåer, komfort, hållbarhet, etc. Kolla på Shark, de verkar ha riktigt bra komfort (till skillnad från Shoei som är bara sådär eller OK) , i klass med Arai.
Och PROVA i butik innan du beställer
Jag har precis beställt en Arai hjälm från USA. ALLA webshoppar jag hittade hade någon form av problem med att leverera till Europa, så jag bestämde mig för att beställa från en eBay shop. Till slut hittade jag en i Texas som verkade ha den hjälmen jag var ute efter, så nu är den beställd. En Arai Chaser Phil Reed replica som här hemma kostar mellan 5000 och 5500 får jag för 2700 kr inklusive frakt (72$ bara frakten).
Har du kollat in Webbikeworld.com och deras hjälmtest ? de har testat otaliga fabrikat och modeller, de tar hänsyn till huvudform, ljudnivåer, komfort, hållbarhet, etc. Kolla på Shark, de verkar ha riktigt bra komfort (till skillnad från Shoei som är bara sådär eller OK) , i klass med Arai.
Och PROVA i butik innan du beställer
med denna låga dollarkurs borde till och med våra MC och tillbehörsbutiker sänka sina priser, annars kommer alla med lite internetvana att beställa från eBay. Hade jag fått chansen kanske jag hade betalat en femhundring extra för den extra säkerheten att min lokala MC handlare beställer åt mig och åtar sig risken med att grejerna försvinner i frakten, etc.
bara en fundering
Hoppas du har koll på att huvudform är olika på samma hjälm o storlek beroende på vilken världsdel du handlar hjälmen i... det innebär att en Shoei storlek 61 i US eller Japan inte säkert passar dig fast en du testat i butik i Sverige och sitter perfekt...
Tänka på att hjälmen inte är ECE-godkänd så att fb kan neka dig ersättning vid skada.
Passa på att kolla av marknaden i europa innan du beställer. Jag köpte en Shoei XR-1000 från England för £180. Frakten ca 300kr men då har du exakt samma hjälm som du köper i sverige (med avseede på storlek och certifikat). Dessutom finns det fler färger/mönster att välja på.
Jo, men tänk om du inte kan jobba pga skadorna - då får du ändå inga ersättningar som vid en permanent skada kan vara väldigt mycket pengar! Inte bara det men det kan vara pengar som man behöver för att konvertera sitt hem eller något.*ler* får nog va glad om man lever om man smäller...
har bara cykeln halvförsäkrad så.....
Hoppas du har koll på att huvudform är olika på samma hjälm o storlek beroende på vilken världsdel du handlar hjälmen i... det innebär att en Shoei storlek 61 i US eller Japan inte säkert passar dig fast en du testat i butik i Sverige och sitter perfekt...
tack för svaret
men hur betalade du? paypal el western union?
Paypal, reggade mitt vanliga VISA bankkort
Jag berättar mer angående storlek och annat när jag får hjälmen om några dagar
jag ringde precis mitt bolag, Bil-Sport MC .. för dem är det helt okej att använda en hjälm som är köpt från USA! sålänge den är avsedd att användas för MC bruk .. dom anser att Arai är Arai, samma hjälm om den så skickas till Sverige eller USA !
hittat en säljare som har riktigt bra priser på Arai
Ridersgear på eBay ?
hittat en säljare som har riktigt bra priser på Arai
Ridersgear på eBay ?
tack för svaret
är du 100 på detta? verkar ju helsjukt annars!
.
du får i vilket fall en jävligt bra hjälm och glöm inte att beställa spegelvisir, halva priset i USA.
Japp, det beror på att vi har olika huvudformer på olika kontinenter... och hjälm fabrikanter har anpassat sig. En svensk skalle i en asiatisk Shoei fungerar inte alls om man bara tar hänsyn till storleks numret, men Sverige - US låter jag vara osagt
jag köpte en ARAI från ebay och staterna, den väger inte mer och har inte annan passform...sedan är det ju kruxet med ECE märkningen. generellt bryr sig försäkringsbolagen inte, men dom kan ju göra det, och då står man där...
alles, ingen skillnad på en usa arai och en euro, japan däremot är jag inte så säker på...
du får i vilket fall en jävligt bra hjälm och glöm inte att beställa spegelvisir, halva priset i USA.
Vad kostar det i Sverige ? har du någon bra länk till där man kan beställa visir ?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|