SHOEI RF-1000 BREAKTHROUGH inom EU

Crustlust

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
Kawasaki Ninja 250R
Hej!

Någon som vet något företag inom EU som säljer den röda SHOEI RF-1000 BREAKTHROUGH (har för mig den heter XR-1000 i Europa) hjälmen där man kan beställa från hemsidan, gärna något företag som har lägre priser än vad det är på den svenska marknaden.

Var på väg att beställa från http://www.ridersdiscount.com/ men kom på mitt i beställningen att man troligtvis får betala tullen med, då blir det inte så mycket billigare än vad den bör kosta i Sverige.

395x395-ENLARGED.jpg

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Har du kollat på www.fc-moto.com (tysk hemsida). Jag har handlat hjälm av av dem då svenska generalagenten inte ville ta hem rätt färg. De skickar med UPS på mindre än en vecka.

Crustlust

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
Kawasaki Ninja 250R
Tackar för tipset, tyvärr fanns den inte där. Men fanns många andra fina hjälmar till bra pris, som KBC Magnum Eagle som jag också funderar på.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Tänkte tipsa om www.mlol.de, men de hade den inte heller vad det verkar. Lika bra leveranser som FC-Moto annars. Där fanns å andra sidan röd Artifact för 299 euro! Eller Crest och Carmino för normalpris... :tummenupp

Last edited:

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Tänkte tipsa om www.mlol.de, men de hade den inte heller vad det verkar. Lika bra leveranser som FC-Moto annars. Där fanns å andra sidan röd Artifact för 299 euro! Eller Crest och Carmino för normalpris... :tummenupp

Handlade min hjälm från mlol.de och fick bra pris och bra service. Brukar gå att maila och fråga om de kan göra ett "special price" så kan man få det ett par slantar billigare..

Crustlust

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
Kawasaki Ninja 250R
Tackar för tipsen, men beställde en KBC Magnum Eagle/Hawk från fc-moto nu istället, har inte tid att leta efter Shoei hjälmen längre. :D

AVR

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -06, Hornet 600 -08 lull-lull edition *såld*, Yamaha XJ550 -83
Köpte min XR1000 (vit/silver) på Ahlqvists MC (Honda) i Göteborg förra sommaren. Har bestämt för mig att dom hade en röd inne då. Har även för mig att Charles (säljaren) sa att de var de enda i Sverige som tagit hem just den....

Ring och hör med dom vettja.

Lycka till!

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...