Shoei XR-1100

Klon

Gör allt, kan inget
Gick med
22 Jul 2008
Hoj
GSXR 750
Tänkte höra om någon har denna hjälm och om den töjer sig nämnvärt efter en tid?

Var och testade en sådan och storlek S fick jag inte på huvudet och tyckte M satt kanon skönt men om den töjer sig så är jag rädd för att den kan bli lite stor...

Några andra bra eller dåliga erfarenheter?

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
Den töjer sig hyfsat mycket.. min satt riktigt tajt i början så man fick huvudvärk, men nu sitter den perfekt :tummenupp

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
letar....
Hade en shoei från början som satt så jävla hårt så man ser ut som en hamster på kinderna.
Den är idag 6 år gammal o fortfarande lika tajt.
Go for M så mkt töjer den sig inte...

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Hade en shoei från början som satt så jävla hårt så man ser ut som en hamster på kinderna.
Den är idag 6 år gammal o fortfarande lika tajt.
Go for M så mkt töjer den sig inte...

Håller inte med. Undrar om det beror på vilken modell det är :va

Hade tidigare en RAID II i storlek M. Satt hyfsat tight från början men töjde sig ganska fort. Efter 3 år så var den åt helsike för stor.

Kör med en XR1000 stl S nu och den satt snortight från början. Nu efter ett par månader så sitter den helt kanon.

Klon

Gör allt, kan inget
Gick med
22 Jul 2008
Hoj
GSXR 750
Hade en Arai chaser innan i M och sen satt skit bra i början, efter ca en säsong kändes den stor...

Om man köper en M och det visar sig att den töjde sig lite väl mycket kan det fungera att sätta in en S inredning eller det hjälper inte?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Hade en Arai chaser innan i M och sen satt skit bra i början, efter ca en säsong kändes den stor...

Om man köper en M och det visar sig att den töjde sig lite väl mycket kan det fungera att sätta in en S inredning eller det hjälper inte?

Tvätta ur hjälmen.

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph

Hade en shoei innan, tror det var en xr1000. Satt tajt de första månaderna men sen fick jag köpa tjockare kindkuddar. Sen satt den bra i drygt ett år innan den var i backen......:död

Klon

Gör allt, kan inget
Gick med
22 Jul 2008
Hoj
GSXR 750
Hade en shoei innan, tror det var en xr1000. Satt tajt de första månaderna men sen fick jag köpa tjockare kindkuddar. Sen satt den bra i drygt ett år innan den var i backen......:död

Min Arai gick samma öde till väga och den passade på att repa mina sidokåpor på hojen..... :huvet:huvet:huvet:huvet

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Alla hjälminredningar packar ihop mer eller mindre. Har två st XR1100 i M, har bara använt dem sen i våras men de sitter som de ska fortfarande, det värsta toktighta när man tar på och av har försvunnit bara. Jag kör dessutom betydligt mer än genomsnittlig sporthojare från storstan. ;)

Misstänker att de om ett par år kommer att ha packat ihop lite, men inredning går att byta och jag tror inte den kommer att bli förstor om jag inte envisas med att nöta vidare på samma skönt insvettade inredning 5 år till... :D

Klon

Gör allt, kan inget
Gick med
22 Jul 2008
Hoj
GSXR 750
Det har varigt dåligt med lotto vinster på senaste så känns tråkigt att slänga 5700kr i sjön...
Men av vad man läst här och hur skön den var att ha på huvudet så lutar det ju åt ett köp =)

STORT tack till alla som kommit med tips och råd. :tummenupp

Förresten MR K: Vad menar du egentligen med "hortajt"?
Har förvisso ingen egen erfarenhet men har svårt att få ihop hora och tajt iaf om dom har lyckats väl med sitt yrkesval. Du får gärna upplysa mig :D :D :D

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Förresten MR K: Vad menar du egentligen med "hortajt"?
Har förvisso ingen egen erfarenhet men har svårt att få ihop hora och tajt iaf om dom har lyckats väl med sitt yrkesval. Du får gärna upplysa mig :D :D :D

Nu tog du den anmodan att "hor" kom från "Hora" och skulle då påvisa denna slapphet (löshet) som horor kan ha i underlivet.
Men detta är inte fallet.

I denna betydelsen "Hortajt" så kommer attributet "Hor" från "Höra".
I det medeltida grekland fanns en gammal filosof vid namn Höracledes.
I folkmun även kallad "Höra". Höracledes kom under tredje hälften av sitt liv på det som gjorde honom stor och ihågkommen. Han myntade begreppet "Hortajt".
Efter en vanlig arbetsdag vid tänkar-stenen där Höracledes satt och grubblade över vattnets betydelse för sjöfarten i 8 tim, stämplade han ut och gick till den lokala pubben.
Efter sisådär en 8-9 stop av överjäst potatisdricka så skulle han gå hem till frugan.
Vad Höracledes inte hade märkt var att det hade regnat ute medans han var på pubben och att det var lerigt hela vägen hem.
Halvvägs hem som han på att han skulle ju messat (att skicka en brev-blåmes med en lapp) frugan när han lämnade pubben så att maten skulle vara klar när han kom hem. Men intoxikerad som han var brydde han sig inte om maten längre.
Väl hemma så stövlade han in med sina leriga bara fötter och ropade efter Otrogafilus hans fru men hon svarade inte. Då gick han in i sovgemaket och där låg Otrogafilus och idkade samkväm med stenhuggarsonens lärling. Otrogafilus blev rädd och sa "Du skulle ju messat när du lämnade pubben?".
Skadan var redan skedd och Höracledes kallade Otrogafilus en hora (Längre fram kan man komma fram till att det är även här som ordet Otrogen kommer ifrån).
Höracledes började prygla stenhuggarsonens lärling som hette Gunnar och skäldade högljutt "Varför? Varför?".
Då svarade Gunnar "För att hon var så tajt"
Då frågade Höracledes "Hortajt?"
Och Gunnar svarade "Ja!"
Höracledes och Gunnar blev goda vänner och gick tillbaka till pubben för att diskutera hur gött det är när något är riktigt tajt ..... hortajt.

/Mr K

Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Det har varigt dåligt med lotto vinster på senaste så känns tråkigt att slänga 5700kr i sjön...
Har du varit och provat och det känns lite tveksamt kan det vara värt de extra pengarna att handla runt hörnet. Annars är postorder ett tips: http://www.mlol.de/category.php?id_category=49

Det enda negativa med modellen är egentligen att man nästan är tvingad att montera dragskyddet och imvisiret. Men bägge kommer med hjälmen så inget problem egentligen... Nr 2 är att sidokuddarna har en förmåga att släppa från bakre fästet om man tar av sig hjälmen mycket, alternativt är svettig så den fastnar lite. Inget större bekymmer, bara att trycka tillbaka dem men borde inte förekomma alls med tanke på priset.

:tummenupp

Last edited:

Klon

Gör allt, kan inget
Gick med
22 Jul 2008
Hoj
GSXR 750
Nu tog du den anmodan att "hor" kom från "Hora" och skulle då påvisa denna slapphet (löshet) som horor kan ha i underlivet.

I folkmun även kallad "Höra". Höracledes kom under tredje hälften av sitt liv på det som gjorde honom stor och ihågkommen. Han myntade begreppet "Hortajt".
Efter en vanlig arbetsdag vid tänkar-stenen där Höracledes satt och grubblade över vattnets betydelse för sjöfarten i 8 tim, stämplade han ut och gick till den lokala pubben.
Efter sisådär en 8-9 stop av överjäst potatisdricka så skulle han gå hem till frugan.
Vad Höracledes inte hade märkt var att det hade regnat ute medans han var på pubben och att det var lerigt hela vägen hem.
Halvvägs hem som han på att han skulle ju messat (att skicka en brev-blåmes med en lapp) frugan när han lämnade pubben så att maten skulle vara klar när han kom hem. Men intoxikerad som han var brydde han sig inte om maten längre.
Väl hemma så stövlade han in med sina leriga bara fötter och ropade efter Otrogafilus hans fru men hon svarade inte. Då gick han in i sovgemaket och där låg Otrogafilus och idkade samkväm med stenhuggarsonens lärling. Otrogafilus blev rädd och sa "Du skulle ju messat när du lämnade pubben?".
Skadan var redan skedd och Höracledes kallade Otrogafilus en hora (Längre fram kan man komma fram till att det är även här som ordet Otrogen kommer ifrån).
Höracledes började prygla stenhuggarsonens lärling som hette Gunnar och skäldade högljutt "Varför? Varför?".
Och Gunnar svarade "Ja!"
Höracledes och Gunnar blev goda vänner och gick tillbaka till pubben för att diskutera hur gött det är när något är riktigt tajt ..... hortajt.

/Mr K

Jag kan inte mer än :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar
Tack för upplysningen och ett stort leende :tummenupp

Tror jag köper hjälm är i Sverige faktiskt så kan man testa just den hjälm man köper så allt känns gott, iof ska det ju vara samma men känns ändå bättre. Men blir det ett nytt gruppköp med visir till våren så kan man ju hänga på det.

Låter iof som man borde slippa sådana problem när man köper en hjälm i denna kaliber. Men dragskydd är ju inget jobbigt och till kuddarna borde man ju kunna sätta in ett extra kardborrband.

Läste förövrigt nyss ett hjälmtest i Bike där rx-1100 fick väldigt bra betyg.

Last edited:

m akeszon

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Hoj
KTM SD -09, Honda cbr 900 rr -98

Och Gunnar svarade "Ja!"

/Mr K

Gilla! :Bugar

jinnarp

Dr: Beserwiesser,känd från AbsolutCitron
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
Monster S4R
allting töjer sig :( hade en tjej som var tajt som fan, men efter 1 år var hon helt uttöjd så
då fick man skaffa sig en ny. Gjorde detta över internet, men det är inget jag rekommenderar, hade väldiga problem vid reklamationen och slutade med att jag fick kasta henne ist. Så jag gick ner runt hörnet till den lokala återförsäljaren, priset var klart lite högre men inte fan var varan bättre för det! Den var redan testad av någon annan så man fick diverse smittsamma sjukdomar ist :( nu har jag upptäckt porrsurfandets alla fördelar och bekymmerna verkar som bortblåsta :)

Hoppas det var till någon hjälp.

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
nu tog du den anmodan att "hor" kom från "hora" och skulle då påvisa denna slapphet (löshet) som horor kan ha i underlivet.

I denna betydelsen "hortajt" så kommer attributet "hor" från "höra".
I det medeltida grekland fanns en gammal filosof vid namn höracledes.
I folkmun även kallad "höra". Höracledes kom under tredje hälften av sitt liv på det som gjorde honom stor och ihågkommen. Han myntade begreppet "hortajt".
Efter en vanlig arbetsdag vid tänkar-stenen där höracledes satt och grubblade över vattnets betydelse för sjöfarten i 8 tim, stämplade han ut och gick till den lokala pubben.
Vad höracledes inte hade märkt var att det hade regnat ute medans han var på pubben och att det var lerigt hela vägen hem.
Väl hemma så stövlade han in med sina leriga bara fötter och ropade efter otrogafilus hans fru men hon svarade inte. Då gick han in i sovgemaket och där låg otrogafilus och idkade samkväm med stenhuggarsonens lärling. Otrogafilus blev rädd och sa "du skulle ju messat när du lämnade pubben?".
Skadan var redan skedd och höracledes kallade otrogafilus en hora (längre fram kan man komma fram till att det är även här som ordet otrogen kommer ifrån).
Höracledes började prygla stenhuggarsonens lärling som hette gunnar och skäldade högljutt "varför? Varför?".
Då svarade gunnar "för att hon var så tajt"
då frågade höracledes "hortajt?"
och gunnar svarade "ja!"
höracledes och gunnar blev goda vänner och gick tillbaka till pubben för att diskutera hur gött det är när något är riktigt tajt ..... Hortajt.

/mr k

allting töjer sig :( hade en tjej som var tajt som fan, men efter 1 år var hon helt uttöjd så
då fick man skaffa sig en ny. Gjorde detta över internet, men det är inget jag rekommenderar, hade väldiga problem vid reklamationen och slutade med att jag fick kasta henne ist. Så jag gick ner runt hörnet till den lokala återförsäljaren, priset var klart lite högre men inte fan var varan bättre för det! Den var redan testad av någon annan så man fick diverse smittsamma sjukdomar ist :( nu har jag upptäckt porrsurfandets alla fördelar och bekymmerna verkar som bortblåsta :)

hoppas det var till någon hjälp.

:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d

skål !!

Klon

Gör allt, kan inget
Gick med
22 Jul 2008
Hoj
GSXR 750

Hoppas det var till någon hjälp.

Då måste din första tjej varigt otrogen för hur skulle du klara av att töja ut något? :arsele :arsele :arsele

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha