Shoei XR1000, Schubert S1 eller BMW SportIntegral?

Fastblack

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2005
Hoj
CBR 600 RR
Shoei !!!

Jag har Shoei XR1000 och är helnöjd med den.
Detta är min andra XR1000 hjälm och båda har varit kanon.
Lätt, bra ventilation, anti fog lins som fungerar KANON, enkelt att byta visir mm.
Jag tror inte du blir besviken om du köper en XR1000.

Min Hjälm:

Bifogat

• Shoei1.JPG
    Shoei1.JPG
    29.5 KB · Visningar: 83
  • Shoei2.JPG
    Shoei2.JPG
    41.4 KB · Visningar: 77

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Trampcyklar
Jag skaffade en vanlig Shoei XR1000 (utan motivlack) och kan bara konstatera att den töjer sig ganska mycket (mer än andra fabrikat?). Så se till att hitta en riktigt trång.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Svar på min fråga...
Jag har köpt en Sportintegral från BMW, och har nu hunnit köra ca150 mil med den, i både sol och regn. Jag är toknöjd med den, den är tyst och bekväm, och fick bra testresultat i ett tyskt test. Ca pris i Sverige 3300-3500, hos BMW handlare i Tyskland 319/329 Euro, och finns då och då på nätet (ebay.de) för 289 Euro.

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
.
HansJ skrev:
Svar på min fråga...
Jag har köpt en Sportintegral från BMW, och har nu hunnit köra ca150 mil med den, i både sol och regn. Jag är toknöjd med den, den är tyst och bekväm, och fick bra testresultat i ett tyskt test. Ca pris i Sverige 3300-3500, hos BMW handlare i Tyskland 319/329 Euro, och finns då och då på nätet (ebay.de) för 289 Euro.
Provade också nyligen en sån - min nästa hjälm blir nog en sån också, skitbra var den!

skylt

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
BMW R1200S -06 & BMW G650 X-moto -07
Enligt uppgift från bla Mc Kläder i Lomma så är det shuberth som tillverkar BMW's krukor (fast utan visir) ;-)

MrBurns

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2006
Hoj
Överviktig moped
Kraschade med min shoei XR-1000 i runt 100-120 igår. Säger så här, det är ingen tvekan om att det blir en sådan igen:)

Även Halvarsson track rygg skyddet är väl värt sina pengar. Ryggen var helt och hållet intakt. Även Oxtar stövlarna sköter sitt jobb väl.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
MrBurns skrev:
2542547 Kraschade med min shoei XR-1000 i runt 100-120 igår. Säger så här, det är ingen tvekan om att det blir en sådan igen:)

Även Halvarsson track rygg skyddet är väl värt sina pengar. Ryggen var helt och hållet intakt. Även Oxtar stövlarna sköter sitt jobb väl.

Trist att höra, skönt att det gick bra iallafall. :)

MrBurns

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2006
Hoj
Överviktig moped
P@trik skrev:
2542596 Trist att höra, skönt att det gick bra iallafall. :)

Det gick rätt så bra, kom väldigt lindrigt undan faktiskt. Förutom ett par bränn sår här och där, så var det stoltheten som tog den största smällen;)
Nu är man en erfarenhet rikare, och det visar sig att det räcker att man är oförsiktig 1% av tiden man är ute och kör, det räcker för att en olycka ska inträffa.

Fridens!

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
MrBurns skrev:
2542835 Det gick rätt så bra, kom väldigt lindrigt undan faktiskt. Förutom ett par bränn sår här och där, så var det stoltheten som tog den största smällen;)
Nu är man en erfarenhet rikare, och det visar sig att det räcker att man är oförsiktig 1% av tiden man är ute och kör, det räcker för att en olycka ska inträffa.

Fridens!

Been there done that, skönt att du klarade dig bra iallafall det är det som är det viktiga.

Höll på att smälla med ett par rådjur för ett par timmar sen så precis som du säger så räcker det med ett par sekunder av oaktsamhet så kan man vara illa ute..

Teijo

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2010
Hoj
-84 BMW K100 RS
Jag kör med BMW:s hjälm, verkligen tyst. Med proppar i öron, grymt tyst. Ventilation som verkligen funkar, som det ska, urskön i mitt knopp. Offrade en hel dag, åkte runt, och provade alla möjliga alternativ, Arai, helt ok, Shoei likaså, men inte i närheten vad gäller att vara sk. tyst hjälm, där drog BMW:s kruka mina poäng. Och visst det kan vara, som Lime skrev, ser billiga ut, men varför göra så stor nummer av utseendet. För mig är funktionen viktigare efter alla år i sadeln, och behövet att impa nån, inte viktigt länge. ;o)
Priset låg strax under 5000kr.

Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Har du brytt dig om att titta på datum på ovanstående inlägg..?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024