Shoei xspirit

Heale

Guest
Tja! bestämt mig för att köpa en Shoei xspirit. Något tips om vart man får tag i den för ett bra pris?

Keno

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2008
Hoj
Yamaha R6 -01
funbike i västerås har x-spirit på rea. vilken storlek har du så kan jag kolla åt dej?

Heale

Guest
Stort tack, bara sätta sig och leta:) Har storlek S.
Åker på gatrace på Irland om några veckor, undrar hur priserna är där...

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF

:tummenupp

Helmetcity.co.uk rockar, min xspirit var hemma för långt under 4' med mörkt originalvisir och pinlockskiva (inkl frakt), vill minnas den var hemma under en vecka från beställningsdatum. :)

/J - lider lite med de svenska handlarna, men de kan inte konkurrera längre. :(

Tyborn

Död åt alla tomtar
Gick med
13 Mar 2009
Hoj
Honda CB1000R Husaberg fs 570 H-D Sportster Yamaha Wr450 "kawa 450 stulen"
hmmm om det är x-spirt 1 så att säga, så e de jätte läge för att pruta.. de flesta butiker/återförsäljare vill nog mer än gärna bli av med deras lager med tanke på att x-spirt2 har släpps...

så var iallafall fallet på ava-mc i sthlm när jag tala med dem så skulle de inte ta in några x-s2 fören de blivit av med deras lager med 1:an...

är supernöjd med min 1:a iallafall:tummenupp

MarQz

Ångestmannen
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Yamaha R1 -03

Helmetcity.co.uk rockar, min xspirit var hemma för långt under 4' med mörkt originalvisir och pinlockskiva (inkl frakt), vill minnas den var hemma under en vecka från beställningsdatum. :)

/J - lider lite med de svenska handlarna, men de kan inte konkurrera längre. :(

Håller med, verkar som vi gjorde samma kap, snygg hjälm ;)
Passade även på att köpa ett par TCX Stövlar från helmetcity, kanonpriser och snabb frakt!

Kan dock nämna att jag har storlek S på min Raid och M på min xspirit... båda sitter perfekt...

Heale

Guest
Så beställning gjord. En blå Vermulen 1a från Helmetcity. Kostade 4200 inkl frakt och extra visir. Glömde dock beställa pinlockskiva:(
Jaja får gynna svensk handel också lite. Håller dock med, synd att de inte kan hålla konkurrenskraftiga priser. De är ju liksom inte ens nära..... hade det inte skilt så mycker så hade jag gärna köpt här. Lättare med garanti o så. Men man är ju inte gjord av pengar...

Heale

Guest
Trevligt! Idag kom UPS med en paket till mig:) Allt verkar vara perfekt. Ja förutom att det tonade visiret inte är så mörkt som jag vill ha det. Får köpa ett.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
kör de skiten dirrrrekt till dörrn eller? Kan ju bli drygt eftersom man jobbe..

De kör till den adress du angett på beställningen. :) Men det går att styra om leveransen när paketet är i Sverige, det brukar gå bra att hämta på ditt närmaste UPS-kontor med. :)

Men det är roddigt med alla fraktleverantörer, det är i stort sett omöjligt att möta upp bilen, och de kommer garanterat under arbetstider...

Heale

Guest
De kör till den adress du angett på beställningen. :) Men det går att styra om leveransen när paketet är i Sverige, det brukar gå bra att hämta på ditt närmaste UPS-kontor med. :)

Men det är roddigt med alla fraktleverantörer, det är i stort sett omöjligt att möta upp bilen, och de kommer garanterat under arbetstider...

De ringde mig 30 minuter innan och sa att de var på väg så jag kunde möta upp dem. Riktigt bra service:tummenupp

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...