Nån som kan förklara hur man ska haka fast den lösa flärpen av hakbandet?
jag är i samma sitts =) har haft min z-one i ca: 7-8år med, och försökt hitta en hjälm att byta till pga att z-one:en är "för gammal" men har heller inte hittat någon som sitter lika bra. den är helt enkelt GRYM!
Jag har köpt ett par nya hjälmar efter min Z-one men ingen sitter eller luktar lika gott som min favorit. XR1000 är ju helt värdelös runt mitt huvud. Var ska vi skicka namninsamlingen för att de återuppta produktionen igen?
Shoei har alltid tryckt i pannan på mig med. Har nog iof inte testat Z-One vad jag kan minnas.Jag hade som sagt samma problem (mestadels var det obekvämt vid pannan). Slutade med att jag köpte en hjälm ur Icons Alliance serie....
www.rideicon.com
Utan att egentligen veta, så säger jag att jag tror att den är precis lika känslig. Det är ju inte glasfibrerna i hjälmar som blir dåliga, utan plasten som håller ihop dessa. Antagligen är plasten som håller ihop kolfibrerna inte så annorlunda.
Har du en Z-One så framgår det tydligt hur du knäpper fast den i flärpen på D-ringarna. Har du någon annan modell av hjälm så gör du på samma eller något annat sätt.
Top of the line är Airframe, men jag tick på känsla. Airframen tryckte på pannan och det hade jag inte stått ut med i längden. Alliance sitter som en smäck! Det känns lite som att stoppa huvudet i en fåtölj...Shoei har alltid tryckt i pannan på mig med. Har nog iof inte testat Z-One vad jag kan minnas.
Vad skulle du länka till Icon för? Nu blev jag ju jättesugen på en sån här
Men vilken är deras top of the line? Alliance eller Airframe?
Top of the line är Airframe, men jag tick på känsla. Airframen tryckte på pannan och det hade jag inte stått ut med i längden. Alliance sitter som en smäck! Det känns lite som att stoppa huvudet i en fåtölj...
Åk och prova om det finns någon återförsäljare i närheten. Priserna är det iaf inget fel på...
Allså, det är en knapp på Z-one. Hane på hakbandet och hone på en flärp fäst på en av D-ringarna. Hur man använder en knapp är väl rätt självförklarande? Jag kan rita en skiss men då är jag rädd för att uppfattas som dryg.Tack!
Alltså undrar jag fortfarande hur man hakar fast flärpen, nån som vet?
Det är inga fel på min nuvarande hjälm, men den har hängt med i minst 7 år så den är inte direkt purfärsk längre...
...
Min nuvarande kruka är tight, men bekväm. De nya hjälmar jag provat är för tighta vid pannbenet, men slappa runt kinderna...
Allså, det är en knapp på Z-one. Hane på hakbandet och hone på en flärp fäst på en av D-ringarna. Hur man använder en knapp är väl rätt självförklarande? Jag kan rita en skiss men då är jag rädd för att uppfattas som dryg.
Min "knapp" är en metallbit med en skåra i.
Okej, testa då att tryck fast den i D-ringen. Du kan lixom känna ett klick och den sitter den där.
Mitt knivskarpa intellekt förstår lixom inte hur man kan misslyckas. Är din hjälm trasig kanske?Jag måste vara dum i hela huvet, men D-ringen är ju liksom invirad i snöret.
Med de rekomendationerna så ska jag fan testa en. Deras hemsida hävdar att min närmsta återförsäljare finns i trollhättan men jag ska ge AVA ett försök.
Det är inte så att din nuvarande hjälm sitter bättre för att den haft 7 år på sig att forma sig efter ditt huvud? När det gäller många andra säkerhetsplagg (eller plagg över huvud taget) är det ju ofta så att det är helt omöjligt för ett helt nytt plagg att tävla med ett man använt lång tid, vad gäller passform.
Mitt knivskarpa intellekt förstår lixom inte hur man kan misslyckas. Är din hjälm trasig kanske?
Fett köttig hand jag har förresten! Coolt.
Nä, köpte den för en vecka sen, den är inte trasig, men bäraren verkar ju helt pantad. Ska gå hem och kolla på hjälmen igen, men nä, jag fattar inte var den ska "klickas" fast.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|