Sidan fungerar bara bra i IE

NuclearX

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2004
Hoj
Kåteem
Jag använder opera när jag surfar för att den webbläsaren är snabbare än IE, samt säkrare o innehåller en masssa små underfundiga verktyg när man surfar såsom översättning, musgester (man kan göra en liten gest med musen istället för o föra musen upp till en verktygsrad med massa knappar)

Tyvärr så tar det en lång stund att gå in på forumsidorna med opera så ibland så tvingas man bita i det sura äåålet och använda IE.

Felet ligger i att sidan inte följer de standarder som finns för hur man ska koda html.

Dett är lite synd, för att både sporthoj och opera är väldigt bra, men inte tillsammans.
Vet inte hur det fungerar med andra webbläsare som följer med linuxdistributioner ännu.

Är problemet kännt och vad görs för att fixa det?

toodee

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
röd/vit-R6, 00
jag använder opera 7.23 till windows 2000 och jag har inte det problemet som du beskriver. på vissa andra sidor, *host*lunarstorm*host*, är det dock svårt att gå "tillbaka" där det ibland blir time-outs och så. men sporthoj.com har aldrig varit några problem för mig. vad använder du? linux?

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
Även jag kör Opera smärtfritt på SH. Enda problemen jag har är banker, dom verkar endast göra sidorna för Netscape och IE. Fast det kan man leva med för att slippa IE, Opera är så otroligt mycket bättre i övrigt.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Håller med om att Opera rockar :arsele av IE, men jag har heller aldrig råkat ut för de problem du nämner. Använder du en Opera som kom i en Linuxdistribution? Då är det säkert inte senaste versionen, prova isåfall att uppdatera dig lite.

Ett alternativ kan vara Mozilla Firebird som jag numera använder mer än Opera och som inte har några problem med varken banker eller SH...

Iom att SH är baserat på php torde ju faktiskt Opera och Firebird ha bättre stöd eller åtminstone minst lika bra som IE!

sandstream

Guest
Tyvärr så verkar IE med tiden ha medfört en egen standard för hur HTML ska skrivas och det blir för mycket jobb för utvecklarna att tänka på alla små browsers.

Jobbade tidigare som webbutvecklare på SEB och där tror jag att man tog ett principbeslut om att bara stödja IE och Netscape. Det fanns då en uppsjö av webbläsare som i kombination med olika OS krävde så mycket extra kod att det vart ohållbart i längden både för utvecklarna och testarna.

Har själv gått över till IE för att den fungerar överallt. Testade Mozillas nya FireFox 0.8 och den var kanon förutom att de som skrivit de webbmail jag använder missat ett par saker vilket gjorde FireFox oanvändbar.

NuclearX

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2004
Hoj
Kåteem
Jag kör opera under windows för att förtydliga.

Problemet jag upplever är att sidan vill ta ungeför 5 sekunder extra på sig att ladda fast den är färdig på skärmen.
Får inte det felet på andra sidor med opera och inte heller i IE.

Kul att ni oxå kör opera, använder ni oxå musgesterna ?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
NuclearX skrev:
Jag kör opera under windows för att förtydliga.

Problemet jag upplever är att sidan vill ta ungeför 5 sekunder extra på sig att ladda fast den är färdig på skärmen.
Får inte det felet på andra sidor med opera och inte heller i IE.

Kul att ni oxå kör opera, använder ni oxå musgesterna ?
Menar du att sidan liksom stannar upp i några sekunder när den är färdigladdad? Dvs. att man inte kan scrolla osv?
Det problemet har jag med men det är inget som egentligen stör mig.

(Använder Opera 7.23 med WinXP)

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Är Opera gratis? :va
Kör Firebird hemma och behöver bara krypa till korset och använda IE ibland. På DN:s jobbisda t ex...

NuclearX

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2004
Hoj
Kåteem
kaZmur skrev:
Menar du att sidan liksom stannar upp i några sekunder när den är färdigladdad? Dvs. att man inte kan scrolla osv?
Det problemet har jag med men det är inget som egentligen stör mig.

(Använder Opera 7.23 med WinXP)

Precis, laddningstiden blir ju likadan som att sitta med ett modem o köra IE på sporthoj då.

Opera är inte gratis, men det finns en verision som innehåller allting som den fulla gör, bara att man måste se ett litet reklamfönster i ena hörnet.
Sånt finns det ju iof host, host bot på som tur är.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!