Sidewindersystem

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hej! Någon som vet ungefär vad man får ge för ett begagnat sidewindersystem till en GSX-R 1100 -86? Ca? Var tvungen att fråga, eftersom jag inte har en aning själv och det finns inga saluannonser alls någonstans... måste planera byggkostnad inför vintern :)
Tack på förhand!
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
lahi skrev:
Hej! Någon som vet ungefär vad man får ge för ett begagnat sidewindersystem till en GSX-R 1100 -86? Ca? Var tvungen att fråga, eftersom jag inte har en aning själv och det finns inga saluannonser alls någonstans... måste planera byggkostnad inför vintern :)
Tack på förhand!

Vad för slags sidewindersystem? Det som tillverkas av V&H och kallas för 12002P eller det från Murray (och säljs av Cope m.fl.) och kallas för ett "ormbo"?
I USA kostar 12002p $200 från Dennis Kirk och ett ormbo kostar $450 från Cope Racing. Lägg sen på frakt, moms och tull. Trots det blir det nog billigare att köpa från USA än från t.ex. Motospeed.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Tack för svaret. Det var ett från V&H som jag tänkte på. $200 låter ju inte så farligt, men frakt, moms och tull då? Har ingen aning om vad det kostar... jag är nybörjare i branschen :) Det blir väl ganska skrymmande så jag kan tänka mig att frakten blir dyr.. Går det verkligen att komma under motospeeds pris ändå? De vill ha 4095:- för ett 12002p.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Moms på 25% tillkommer. Tullen kostar ca 100 spänn. Frakten kostar väl tusenlappen. Sen tillkommer postförskottsavgift på momsen till posten om du nu inte tar det via UPS - då får du faktura på det.

Har själv köpt ifrån USA rätt mycket och har väl kommit fram till att brytgränsen ligger runt 5000 spänn. Vid köp av grejor för 10k spar man ca 25% jämfört med Sverige.

Om du inte ska köpa något mer så låter som att Motospeed får sälja ett avgassystem till dig.

Själv åker jag över i April nästa år och handlar lite. Låter fraktkostnaden betala större delen av min flygbiljett! :)
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Ok! Jag tackar för hjälpen! Då blir det nog ett samtal till Motospeed eftersom avgassystemet är det enda jag behöver.. resten har jag! :) Men det kan vara bra att veta det du skrev ang. frakt mm.. misstänker att har man väl börjat köra dragracing så köper man bara värre och värre grejor :)
 

Roos

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Ort
gislaved
Hoj
GSXR 1403cc
lahi skrev:
Ok! Jag tackar för hjälpen! Då blir det nog ett samtal till Motospeed eftersom avgassystemet är det enda jag behöver.. resten har jag! :) Men det kan vara bra att veta det du skrev ang. frakt mm.. misstänker att har man väl börjat köra dragracing så köper man bara värre och värre grejor :)


Har ett "ormbo" från Cope till salu...omsvetsat för bra frigång vid ev sänkning.

Pris 4000 kr inkl megafon (förh bart)

Henrik 070-416 30 14
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Roos skrev:
Har ett "ormbo" från Cope till salu...omsvetsat för bra frigång vid ev sänkning.

Pris 4000 kr inkl megafon (förh bart)

Henrik 070-416 30 14

Hej!
Tackar för erbjudandet! Låter mycket intressant! Men häromdagen gick min bil sönder så jag måste lägga lite kosing på den.. :( Tyvärr får det bli mc-pengarna + lite till.. men jag sparar ditt nummer (hoppas det går bra) eftersom jag fortfarande är mycket intresserad av ditt avgassystem, så kan jag höra av mig så snart jag har skrapat ihop lite pengar.. förhoppningsvis ganska snart.. :) Får se om du har systemet kvar då..
Ha det!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top