Sidis stövlar av senare modell

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
Jag har kollat lite på ett par nya Sidi och lade märke till deras knäpp- & spännfunktion som va väldigt spejsad... och plastig. Det var något som kunde liknas vid plastsnören (?) som man spände dem med.

Kändes som det skulle funka sådär...
Så vad har ni för erfarenhet? Hur är kvaliten på deras stövlar av senare modell? Klarar de krasch utan att trasas sönder?

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
Monster 900
Köpte dessa för 2400:- förra våren och har åkt runt 800 mil i dom
Det enda som hänt är att den lilla pjåpen man drar i på dragkedjan gick sönder, men det var nog handhavande fel.

Just spännfunktionen med snörena använder jag knappt, blir tajt så det räcker med skinnstället. Men de få gånger jag kör med jeans så har det fungerat ypperligt.
Även deras dyrare versioner har dom snörena så det är nog inget snikbygge.

Dom klarar inte regn allt för bra, men det är inget krav jag ställer på en "race doja"

SidiVertigo-blk.jpg

Last edited:

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Vet inte hur deras mc stövlar är men jag har flera par med Sidi cykelskor med "fisketråd" istället för vanliga snören/kardborre och de är totalt överlägsna med "fisketråden" de blir en bättre passform på foten och de håller hur bra som helst :)
Så jag tror nog det fungerar bra även till mc stövlar, annars hade de nog inte använt det, min erfarenhet är iaf att det gör väldigt bra och högkvalitativa grejor :)

Synd bara att deras MC stövlar är så fruktansvärt smala i vaden så de funkar inte på mig :(

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Köpte dessa för 2400:- förra våren och har åkt runt 800 mil i dom
Det enda som hänt är att den lilla pjåpen man drar i på dragkedjan gick sönder, men det var nog handhavande fel.

Just spännfunktionen med snörena använder jag knappt, blir tajt så det räcker med skinnstället. Men de få gånger jag kör med jeans så har det fungerat ypperligt.
Även deras dyrare versioner har dom snörena så det är nog inget snikbygge.

Dom klarar inte regn allt för bra, men det är inget krav jag ställer på en "race doja"

SidiVertigo-blk.jpg

Har kört ca 1500 mil med mina Sidi vertigo corsa. Jag är skitnöjd.
Har spänne på ovansidan av foten också. Perfekt att kunna spänna olika hårt beroende på vilka strumpor man har. Känns som man får ett bättre stöd av hela foten med detta spänne.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Efter 1000mil,17 dagar på bana och 2 krascher är mina fortfarande hela så spännena håller bra.

Går även att få som reservdel om de skulle gå sönder så det är bara lungt att handla.

Henrik

SnigelracingKTM

Värkställande Knäskrapare
Gick med
12 Jan 2010
Hoj
KTM 690 SMR -08 och KTM 250 ECX-F för skogsbruket..
Har ett par..
Fiunkar bra, och de ska sitta tight.

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
ingen
längtar nästan till mina a-stars smx behöver bytas ut. gillar skarpt placeringen av dragkedjan "mitt på foten" på spidi modellerna. Mina är helt sjukt jobbiga att ta av sig när man är varm om fötterna.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM