sigtuna torsdag 18/9

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
TomK skrev:
Ska till Enköping och hämta reservdelar efter jobbet, åker kanske därifrån direkt till Sugtina. Vid 18 borde jag därför finnas på plats där nere - färdigäten och klar (att åka från Uppsala vid 18 innebär att det inte är långt kvar innan det mörknar). Kanske ni hinner dit innan jag ger mig av hem igen...

Minn gissning är att vi hamnar i Sigtuna runt 1900 eller strax därefter så ni som inte hinner till Pumpen kl1800 får väldigt gärna ansluta i Sigtuna vid Café Våfflan (nere vid småbåtshamnen).

beelsebub

Frutti Di Carne
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Cagiva Raptor
Får låna en hoj ikväller. Känner att jag måste träffa er och förklara mig. Det har ju blivit lite disskussioner om alkohol och motorfordon. Är våfflan den däringa kiosken nere vid hamnen? I så fall åker jaj dit.

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
beelsebub skrev:
Får låna en hoj ikväller. Känner att jag måste träffa er och förklara mig. Det har ju blivit lite disskussioner om alkohol och motorfordon. Är våfflan den däringa kiosken nere vid hamnen? I så fall åker jaj dit.

Kul att du hänger på, vi ses vid Våfflan, just det nere vid hamnen.

/Simba

Pellert

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
...jupp...en röd.
Hade varit jäkligt kul att hänga på och träffa lite hojåkare från Uppsala... Typiskt att man får bådskande saker att göra när man får reda på att det händer något kul. :( Nåja, nästa gång kanske...?
Säsongen är ju inte slut än! :fakta

Hoppas att det blir/blev en trevlig tur i alla fall! :)

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Härlig uppslutning!

Vi blev ju riktigt många idag som följde med på en touringsväng i blandat tempo på initiativ av Jesper! Tack :tummenupp alla ni som hakade på, det var roligt att köra med så många och sen fick vi en trevlig fikastund på Café Våfflan. Tur att vi hann dit innan 20.00 för de stänger då numer, kan vara bra att veta till nästa gång.

/Simba

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
A tack själv! Go en ny trevlig väg att åka på har jag upptäckt, asbra! En ny väg nöta! Natti natti på er alla!

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Fasen, jag och TomK satt på Våfflan och väntade till strax efter sju men sen gav vi upp. Vi hade inte hunnit se på forumet att ni skulle toura dit ju :(

Nåja, bättre lycka nästa gång eller nåt :hej

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
GSXR K7, Retta -00 & WR450F -05
Tackar

Håller med fg. talare. Bra vägar, bra tempo. Trevligt och roligt. Kanon fixat Jesper!! Som tack vart det lite bilder på hojen din...

Bifogat

• 164_6412.jpg
    164_6412.jpg
    51.8 KB · Visningar: 100

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
GSXR K7, Retta -00 & WR450F -05
... synd URRNinja. Trode inte du kunde komma. Du har startat en trend mannen... :skrämd

Bifogat

• 164_6411.jpg
    164_6411.jpg
    56 KB · Visningar: 105

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
URRJocke skrev:
... synd URRNinja. Trode inte du kunde komma. Du har startat en trend mannen... :skrämd

Skyndade mig som attan men hann inte till pumpen förrän vid 18.15 ungefär. Och :tummenupp Jocke för nicket.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jaha... Jag åkte från jobbet 16:10, via Glunten och tog ut pengar och sedan Lurbo och Balingsta på småvägarna, via Enköping och hämtade upp tändspolar m.m. (med en hoj som misständer en aning), sedan 263:an mot Sigtuna. Kom dit ungefär 17:10. Beställde mat och käkade och njöt av solen. Pratar med Putte som är ledig från jobbet. 18:45 eller så, dyker URRninja upp och käkar glass och tar en kaffe. Vi väntar till kvart över sju, men det börjar mörkna och det känns pissigt att behöva åka i mörker. Når Uppsala en kvart senare (vi tog det ju ganska lugnt) och jag är hemma i Salabacke ytterligare fem minuter efter det.

Vi trodde ni skulle åka från stan vid 18 och borde därmed ha varit nere vid Våfflan max 20-25 minuter senare. Var ni ut till kusten och vände först eller ?

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
heh sorry vi tog tid på oss.
Massa småvägar och massa småpauser för sammla ihop alla!
Vi var ganska många tror jag!
Runt 10-15 eller mer?!?

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
Bara för att man ska ta sig från punkt A till punkt B så betyder det inte att man tar den kortaste eller snabbaste vägen, mer som den krokigaste eller nåt :D

Kul att det var så många som kunde haka på :tummenupp det blev ju en ganska trevlig åktur :squid och våffla och kaffe sitter aldrig fel!

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Nu är jag hemma också från den trevliga utflykten :tummenupp

23 bilder blev det och de dyker upp lite senare :)

Cinderella

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
2010 Ducati 796 ABS
Det var en mycket trevlig åktur, jag får väl särskilt tacka för småpauserna annars hade jag väl kört vilse. Mycket nyttigt för en nybörjare. Jättekul att åka ett gäng!!!

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...