Sikken jävla skit!

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
När jag tog mitt hojkort för två år sedan var jag tvungen att strypa den vilket inte va så jävla roligt.. (ni vet hur mammor är). :kocko ... hur som helst så åkte jag till en närliggande mcfirma och beställde strypningssats till hojen som bestod av två tunna jävla brickor som skulle sitta i insuget till förgasarna.. jag lämnade in hojen för att de skulle bli riktigt gjort så jag inte klantade till det på något sätt.. för det vore juh dumt..

nu till våren i alla fall så får jag köra utan strypningar o jag har tagit ut de två brickorna för gott.. så när jag snackade med en garagepolare så frågade han om jag hade typbesiktigat den på bilprovningen...? va.. nej det har jag inte gjort.. räckte det inte med att mc-firman gjorde det.?? (ung o dum :kocko )

Nej för fan... du måste juh åka till bilprovningen så den kan skriva in det på vägverket och så... jaha sa jag... han sa att jag skulle gå in på vägverkets hemsida o kolla om den va reggad som mellan eller tung... den va reggad som tung... vilket betyder att jag har kört två år med en strypt hoj som egentligen på pappret är tung.. :huvet

sikken jävla tur att man inte vurpat o fått försäkringsbolaget på sig! :hihi

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
hade så ändå varit fallet så hade det inte gjort det värre att brickorna satt där o du hade papper på att de var isatta...

:gnissla

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
fan va surt... fast inte för försäkringensskull för de bry sig inte om hojen är strypt eller ej.. utan mer synd att du inte kunnat köra som :yoparty

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
EZrideR skrev:
fan va surt... fast inte för försäkringensskull för de bry sig inte om hojen är strypt eller ej.. utan mer synd att du inte kunnat köra som :yoparty

om man bara har mellankort, brukar de göra det, då det är olagligt att köra med mer krut än så. om du har tungt kort och "nöjer" dig med 25 kw, för att få billigare förs, eller vad man nu säger till bolagen, så skiter många av dem i det coh försäkrar på full effekt, då man har behörighet och får köra en tung hoj lagligt...

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
om man är så desorienterad att man inte har koll på sånt så borde man kanske inte ha körkort.

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
anja skrev:
om man är så desorienterad att man inte har koll på sånt så borde man kanske inte ha körkort.

och vafan har det med körkortet att göra??? du som NÄSTAN har en hel bil kanske ska fundera på det där med körkort... :kocko

polisen

SER ER ÖVERALLT!
Gick med
13 Apr 2003
Hoj
BMW 1100 - 01 utan k&n eller styrdämpare!
underligt att de inför strypning för hojåkare under 20-21...
det var nod det klantigaste jag hört om! :D

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
anja skrev:
Snälla, vad vill du uppnå med det där? Fasiken, om en verkstad "stryper" hojen åt honom och sen inte säger något om nån typbesiktning så är det väl inte så konstigt om man missar det?

Varför bör man inte ha körkort isf?

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
stoffer skrev:
Snälla, vad vill du uppnå med det där? Fasiken, om en verkstad "stryper" hojen åt honom och sen inte säger något om nån typbesiktning så är det väl inte så konstigt om man missar det?

Varför bör man inte ha körkort isf?

TACK! just det med att verkstaden gjorde jobbet o inte nämnde att jag skulle typbesiktiga.. hur fan ska jag veta det som inte vart med i gemet så länge... tack stoffer för förståelse... :)

och den som snackar om att man ska tänkte över man ska ha körtkort.. hmm.. tjejer.... :huvet

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
polisen skrev:
underligt att de inför strypning för hojåkare under 20-21...
det var nod det klantigaste jag hört om! :D

och vad ska de ha för de som är under 20-21 då??? :confused: :kocko

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM