Silly season 2008!

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
2 X
Hoppas Dennis Lindberg ska göra en riktig motard sattsning iår,han hängde ju med riktigt skapligt me sin helt orginal yzf 450 cross på endurance tävlingen i örebro!!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Första kompletta utrikesserien för svenska förare efter Martins VM-äventyr blir komplett sässong i Tyska mästerskapen för bröderna Stambeck:yoparty :tummenupp

stambeck.com skrev:
Nu är det klart att bröderna Stambeck kör Tyska Mästerskapet för DSR-SUZUKI.
Bröderna Stambeck har nu klart med Dirk Spaniol och de kommer att tävla för DSR-Suzuki i Tyskland. DSR-Suzuki är det officiella Suzuki teamet i Tyskland.

Tyska Mästerskapet består av totalt 8 st tävlingar med 2 st ersättningsdatum och mästerskapet börjar den 27 april och sista tävlingen är i oktober.

Vi får hoppas att det inte kommer att bli några ”krockar” med övrig tävlingar i Svenska mästerskapet eller nordisk Mästerskapet.

Härligt för John och Micke. BRA JOBBAT å LYCKA TILL !!!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Lite VM/EM-stuff nu då....

Team Nastedo från Vicenza ska köra två Kawasaki SM450F-R. Förare blir Marco Dondi, Ita, och Maxime Testu, Fra. Testu körde Husaber gförra året och tog en heatseger i Tyskland.

Husaberg byter förare till Paolo Gaspardone (VM och italienska) och Luca De Angelis (bara EM). Tråkig tmed så liten satsning. JÄVLA KTM !!!

Team Cross 2R kör vidare med Sylvain Bidart och Kevin Berthome som gjorde klart bra ifårn sig förra året. De kommer även med en tredje förare; Riccardo Peroni. Den stora nyheten är att de kommer köra Qvarnor i år (de körde Honda 2007), nämligen SM450RR.

Aprilia satsar stenhårt 2008 med hela TRE fabriksteam där varje team backar upp varsin förare. Team Factory Aprilia Off Road har VdB som kör en 450, Team DRC Aprilia Off Road har Ivan Lazzarini som oxå ökr i S1 och Team H2O Aprilia Off Road laddar i S2 med Iddon. I S2 kör även Massimo Beltrami för DRC och Luca Minutilli för H2O, men de får inte samma fabriksbackning.

Team HM Giletti Assomotor byter förare till Jerome Giraudo (från Aprilia) som får sällskap av en ung italienare, Teo Monticelli, som kommer köra VM och italienska. Endast italienska kommer rider Emanuele köra.

Team KRT Aprilia Racing baserade i Frankrike kommer ha AMA-veteranen David Baffeleuf som teamchef och förare. Vidare kör Romain Taurel, Romain Salinas och Loic Bonnevie. Två 450 och två 550 blir det.

BORG

B-BRAIN
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
CRF450
Lägger väl till att Boris Chambon har gått över till Team TM/Berloni för 08-09. Ska köra i S1 på en TM450.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Första kompletta utrikesserien för svenska förare efter Martins VM-äventyr blir komplett sässong i Tyska mästerskapen för bröderna Stambeck:yoparty :tummenupp

Härligt för John och Micke. BRA JOBBAT å LYCKA TILL !!!

Kul o det verkar som dom får sällskap av Christian Nilsson oxå. Hoppas det är fler som testar sina vingar utanför sveriges gränser! :tummenupp

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kul o det verkar som dom får sällskap av Christian Nilsson oxå. Hoppas det är fler som testar sina vingar utanför sveriges gränser! :tummenupp

Husaberg Team Sweden kommer köra så mkt de kan/hinner. Likaså Ola E vad jag förstått. Emil å Biffen bangar nog inte heller. Hammer vill visa framfötterna osv osv
Åker Stefan till Tyskland är nog inte Lennartsson d.ä sen att hänga på. Och då finns ju plats i bussen för Lennartsson d.y (om nu inte d.ä är rädd för lillebrorspisk ;) )
Åker alla dessa kan ju inte Martin göra annorlunda, fin PR för Highland dessutom, så han blir nog oxå med.

fetsladd

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2004
Hoj
SUZUKI RMZ-450 Supermotard
Husaberg Team Sweden kommer köra så mkt de kan/hinner. Likaså Ola E vad jag förstått. Emil å Biffen bangar nog inte heller. Hammer vill visa framfötterna osv osv
Åker Stefan till Tyskland är nog inte Lennartsson d.ä sen att hänga på. Och då finns ju plats i bussen för Lennartsson d.y (om nu inte d.ä är rädd för lillebrorspisk ;) )
Åker alla dessa kan ju inte Martin göra annorlunda, fin PR för Highland dessutom, så han blir nog oxå med.

Jo det stämmer , Ola och hela Suzuki Teamet kör hela Tyskam. Ola och jag hälsade på Martin i Highlands nya utvecklingsfabrik i Jönköping på väg ner till mässan och det var en grym satsning Highland gör, fick en rundvandring, mycket imponerande . Vi puchade Martin till att köra Tyska just för att promota hojjen mer, och han höll helt med om det , så vi lär få se honom där med tror jag.
Pratade med Motorrad om att det skrivs mycket Supermoto i Tyska tidningen, och att nu när svenska Motorrad kommer så ska dom ta del av det tyskarna skriver och sen tillägga våra svenska prestationer , och den kommer ut var 14e dag så jag har lovat att rapportera till dom om hur svenskarna klarar sig i Tyska m.

Trevligt ! eller hur.

Crille
Suzuki Team1

Bifogat

• TeamSuzuki loggo clean 1.jpg
    TeamSuzuki loggo clean 1.jpg
    149.7 KB · Visningar: 67

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Nu är det ju en månad sen det hände något i denna tråd - ingen som har nåt nytt smaskigt att förtälja?

Två obekräftade rykten
- Martin kommer att köra Highland i både S1 och S2, 450 + 530 (typ)
- Dennis Eriksson la av, sålde iväg, kom igen och skall köra...... Yamma

Sen så har Hammer som målsättning att köra överallt och lite till. Han snackar Finland, Norge, Danmark och Tyskland. Får se hur mycket han och ekonomin mäktar med.

Så gott folk - fantisera, spekulera, konfirmera, dementera, engagera - mera !

.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Nu är det ju en månad sen det hände något i denna tråd - ingen som har nåt nytt smaskigt att förtälja?

Två obekräftade rykten
- Martin kommer att köra Highland i både S1 och S2, 450 + 530 (typ)
- Dennis Eriksson la av, sålde iväg, kom igen och skall köra...... Yamma

Sen så har Hammer som målsättning att köra överallt och lite till. Han snackar Finland, Norge, Danmark och Tyskland. Får se hur mycket han och ekonomin mäktar med.

Så gott folk - fantisera, spekulera, konfirmera, dementera, engagera - mera !

.

Han kan nog tyvärr inte köra dubbla klasser då reglementet säger "Förare kan deltaga i en, två eller tre olika mästerskapsklasser under säsongen, dock får
förare endast deltaga i en (1) maskinklass per deltävling."

Det har förresten kommit ny motorkalender, men inte hunnit läsa igenom själv än om vad som är förändrat:
http://www.svemo.se/file_out.php?id=2405

Butler

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Bortförhandlad.. :(
Japp, ungefär så är det. Men nu till en annan Silly Season sak. Vem axlar rodret för supermotos framtid, min tid börjar sjunga på sista versen.
Rollen är på många sätt utmanande och man har stort utrymme för att påverka och föra fram sina åsikter och genomföra dem. Om någon är intresserad men osäker så hör av er.

Mvh
Peter L

Han kan nog tyvärr inte köra dubbla klasser då reglementet säger "Förare kan deltaga i en, två eller tre olika mästerskapsklasser under säsongen, dock får
förare endast deltaga i en (1) maskinklass per deltävling."

Det har förresten kommit ny motorkalender, men inte hunnit läsa igenom själv än om vad som är förändrat:
http://www.svemo.se/file_out.php?id=2405

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Åker til Ungern lägret :banana för att se till så att jag kan införliva mitt mål att inte bli varvad mer än en gång per race i S1 :glömdet ( eller att komma i mål ) :D

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Hörde ryktas om någon idiot som tränade supermoto inne på MX-indoor i Vallentuna idag. :dummer Ska ha varit helt tallanglös oxå. Enda han lyckades med va att köra sönder sin polares cross ...efter ett halvt varv :huvet
Om någon vet vem det va så kan ni ju hålla det för er själva. Tack :rolleyes:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag åker till storbritannien nu den 20e för att köra första NORA-rejset, det kommer bli lite av ett test för att köra Brittiska mästerskapen sen. För Alice Racing Aprilia då.

I början på Maj blir det till att prova på Irländska mästerskapen. Som det ser ut nu blir det på en Husaberg, antagligen en 650.

Vi försöker också få köra AMA-rejset som går den 10e Augusti. Jag har ordnat cykel åt Greg Kinsella (KTM) och Ola Eifrem (Suzuki). Själv har jag några olika val på cyklar, Aprilia, KTM, Kawasaki, Suzuki osv vi får se vad det blir där. Men inget är som säkert innan allting har klaffat. Det som är ordnat hittills är hojjar, boende och träningsbana.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag åker till storbritannien nu den 20e för att köra första NORA-rejset, det kommer bli lite av ett test för att köra Brittiska mästerskapen sen. För Alice Racing Aprilia då.

I början på Maj blir det till att prova på Irländska mästerskapen. Som det ser ut nu blir det på en Husaberg, antagligen en 650.

Vi försöker också få köra AMA-rejset som går den 10e Augusti. Jag har ordnat cykel åt Greg Kinsella (KTM) och Ola Eifrem (Suzuki). Själv har jag några olika val på cyklar, Aprilia, KTM, Kawasaki, Suzuki osv vi får se vad det blir där. Men inget är som säkert innan allting har klaffat. Det som är ordnat hittills är hojjar, boende och träningsbana.
Driver du med mig ?! :)

Det här är ju det coolaste sen senaste istiden. Berätta genast mer !!!

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Driver du med mig ?! :)

Det här är ju det coolaste sen senaste istiden. Berätta genast mer !!!

Det finns väl inte så mycke mer att berätta. Jag åkte över till USA i August förra året och skapade lite kontakter där och dem har hjälpt mig styra upp cyklar. Skapade också kontakter hos en klubb (typ för nordöstra usa's supermoto) eftersom jag var lärare i en skola åt dem så jag har lite hjälp av dom med papper å sånt.

Jag och Ola ska planera när han kommer tillbaka från Spanien och jag vet bättre vad vi ska göra efter jag kommer hem från Storbritannien.

Men som sagt det är inget som är bestämt än, det är bara på planeringsstadiet :)

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
inte att glömmmmmmmmma är ju att en stark sm kandidat på yamaha försmodligen oxå ska över där och träffa reed:Bugar

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring