Silly Season 250r

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
1. Patrik Fredriksson Yamaha 04 (klart han åker)
2. Andreas Mårtensson Yamaha 04 (mårtensson siktar fraämst på EM och kommer missa några sm-tävlingar på grund av krockar tyvärr)
3. Robin Hålen Yamaha 04 och bror och far kanske köper en snabb ex-watz 00'a också. (ska va klart att han kör)
4. Christian V Anderssen Honda 00(kör sm)
5. Martin Eriksson Eksteins honda 94(uppdaterad och snabb)(vet inte hur mycket han ska köra)
6. Kristian Lodnert Honda 01(kör sm)
7. Anders Kihlander Honda HPD 96-00(kör sm)
8. Nicklas Cajback Honda 99(kör sm och siktar ännu högre)
9. Peo tz-02 chassi och motor(är klar, men inte hojen riktigt ännu)
10. Tror det var Micael Sörensson köpt Thomsen Honda 96'a.(ska köra sm)
11. Racercalle, fixar han sin TZM till 04?(racercalle kör sm och säkert nåt inhopp i em)
12. Thomsen på en het Honda 01'a(klar att köra sm)
13. Teddy Karlsson på en 96 Honda(meckar hemma i garaget och kommer köra sm)
14. Martin Häll stiggys 96 Honda(meckar också järnet och kör sm)
15. Filip Åhrberg på sin vidare uppdaterade 98'a(försöker fusktrimma sig själv och hojen, kör sm och siktar på em anderstorp)
16. Janne På en ruskigt het Honda 02(riktig killer) (kör sm och någon em-tävling)
17. Nordgren på en ännu hetare TSR med en massa a-kit prylar(kör sm och så mycket pengarna räcker till)
18. Rykten om Micke Lindfors skvalar om en ny eller uppdaterad aprilia igen. sm och em
19. Dobrich kör vidare på sin 00-aprilia, men vem köper hans feta 97'a? sm såklart
20. "RastaRobban" ryktas vara sugen på en racer, men bangade och köpte en racebuss istället, dock siktar han på 2005 istället.
21. Stellan H, Honda 97'a, laddar upp inför nästa säsong.
22. Roy(nr12), ska han trimma eller lägga ner?
23. Köper sjöström fredrikssons TZ och fortsätter köra fantastiska tider? Nu ryktas det dessutom att han kanske ska handla Jarno Jansens Yama03, topp-EM cykel.
24. Ökar Fransson och kör ifrån Mårtensson
25. Hittar Watz stålar och slår världen med häpnad?
26. Magnus Lindgren, fusktränar på jordenruntresa
27. Pär Utterström, lättar tz'an i vinter.
28. Tommy Nilsson
29. Sonni Harms hotar att plocka fram sin 99 tsr och köra i sverige nästa år
30. Johan Roth jagar racer
31. dixved? Någon som fått sin 750 stulen ryktas också jaga en 250 istället.
32. Tobias NN? aka Nyteknik har shoppat Flathaugs tz250 94, ska han få snurr på den första säsongen?
33. Gustav Ohlander, gubbstuff har köpt ex-roberts/gibernau/stor-palle/watz tz250-96, snabb maskin, ska Gubbstuff köra racer lika fint som han körde sin gamla traktor? :D
34. Anders Larsson, aka Axxexs, Lånar nordgrens extra TSR och kör minst ett par race i sommar.

Kommer Fikaklassen slå till och bli största sm-klassen nästa år? :)
Ruskigt hett material, nya snabba juniorer, det blir ett riktigt getingbo :)

Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Gött om ni kan fortsätta er positiva trend även om "den största klassen" naturligtvis får oss att dra på smilbanden. Rockn Roll.

Vad gäller Teddy så har jag hört att han kontemplerat över det faktum att "the bigger they are, the harder they fall" och tifrån det bestämt sig för att köra 125jr på dispens nästa år. Litet lätt och långsamt torde vara rätt val för mannen, myten, klotarn.

Ett riktigt kodakmoment när killen som ska köra en sista, försiktig träning innan operationen av sin skadade axel står och funderar över möjligtheterna att tejpa ihop skiten..... Innan lunch om jag inte kommer ihåg fel...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Gött om ni kan fortsätta er positiva trend även om "den största klassen" naturligtvis får oss att dra på smilbanden. Rockn Roll.

Jag pratar om den största SM-klassen, med ovan startfält, är skulle det vara större startfält i 250r än i Veidec, och även större än NSBK. Mycket hänger väl på vad uppklassade förare från r600/1000 väljer att köra, men ryktena säger att ganska många av dem tittar på std600.
Sen hoppas jag givetvis att rookieklasserna nästa år är minst lika stora som i år, men det är fortfarande inga sm-klasser.

edit: Dessutom har jag inte koll på vad norrmännen nästa år ställer till med. Så det kan mycket väl komma till att det blir folk utkvalade i 250r nästa år.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
oFFkeFF skrev:
Jag pratar om den största SM-klassen, med ovan startfält, är skulle det vara större startfält i 250r än i Veidec, och även större än NSBK. Mycket hänger väl på vad uppklassade förare från r600/1000 väljer att köra, men ryktena säger att ganska många av dem tittar på std600.
Sen hoppas jag givetvis att rookieklasserna nästa år är minst lika stora som i år, men det är fortfarande inga sm-klasser.

Pah! Ska vi ha ännu en fantastisk diskussion, som min chef inte anser att jag har tid med, så bör du ju då ta bort b-förarna från din lista ovan. SEN kan du jämföra med NSB.... :p

Men hur är det med Niklas. Står det A eller B på hans licens nästa år? Det har ju förekommit en hel del imponerande körning där...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Pah! Ska vi ha ännu en fantastisk diskussion, som min chef inte anser att jag har tid med, så bör du ju då ta bort b-förarna från din lista ovan. SEN kan du jämföra med NSB.... :p

Men hur är det med Niklas. Står det A eller B på hans licens nästa år? Det har ju förekommit en hel del imponerande körning där...

Det står A på Niclas licens nästa år, så även sjöström och Hålen's.
Det blir faktiskt inte så många b-förare nästa år.
Sen är det fler jag glömt på listan, Per Utterström, Martin Johannesen m.fl

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nu måste du bara jobba för att Teddy och Dali inte ska råka mötas under vintern :)

Tänk själv när Dali med darrande röst ska berätta om räserlivet:
Det är ju skitkul att kör men stressen!! Stressen att skruva hela tiden knäcker mig!! Alla dessa flinande fyrtaktsrookies som glider omkring och umgås och jag bara STRESSAR!!
Aj kant täjk it änimår!!!!!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Nu måste du bara jobba för att Teddy och Dali inte ska råka mötas under vintern :)

Tänk själv när Dali med darrande röst ska berätta om räserlivet:
Det är ju skitkul att kör men stressen!! Stressen att skruva hela tiden knäcker mig!! Alla dessa flinande fyrtaktsrookies som glider omkring och umgås och jag bara STRESSAR!!
Aj kant täjk it änimår!!!!!

Det skumma med Dali var ju att han mest gled runt i karlskoga och verkade sällan vara det minsta stressad. Undrar hur stressad den mannen är när han är när han ser stressad ut? :)

Jag har varit stressad två gånger i år, på första sviestad sm'et, när först gammal racesoppa ställde till det så jag fick låna skölds duccestarter för att få igång hojen, och när jag korkat precis innan start, slår på soppakranen och soppaslangen inte är ditsatt, utan jag fyller hela airboxen med soppa. Det var stress innan start, men sen har jag mest glidit under sommaren.

Men, första året med racer är stressigt, men man lär sig ganska fort..

edit: Sen tycker jag du ska ta och laga ditt generalras nu istället för att gnälla :rolleyes:

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Chrille skrev:
Nä Chrille, B-förare som kör 250 är med och slåss om SM-bucklan och tar officiella SM-poäng. B-förare som kör 600/1000 gör det icke. Thats life.
Så visst ska smårookies räknas in.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
oFFkeFF skrev:
....

edit: Sen tycker jag du ska ta och laga ditt generalras nu istället för att gnälla :rolleyes:

General-ras.... njaa... Om prognoserna stämmer så är det några ventiler som behöver bytas och lite kärlek från någon kunnig jäkel i form av bearbetning. Det ordnar sig i november - just nu så strejkar jag :)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Gulsnabbtrajja skrev:
Nä Chrille, B-förare som kör 250 är med och slåss om SM-bucklan och tar officiella SM-poäng. B-förare som kör 600/1000 gör det icke. Thats life.
Så visst ska smårookies räknas in.

Yeah :tummenupp
Vi saknar dig dock på listan :(

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
General-ras.... njaa... Om prognoserna stämmer så är det några ventiler som behöver bytas och lite kärlek från någon kunnig jäkel i form av bearbetning. Det ordnar sig i november - just nu så strejkar jag :)

Heh, inte ens behagat kolla vad som trillat i bitar?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
oFFkeFF skrev:
Heh, inte ens behagat kolla vad som trillat i bitar?

Hell no, we wont go!!!!

Jag har haft RR-ledigt! Nu drar det igång igen men jag behövde en månad utan RR.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Chrille skrev:
...Ett riktigt kodakmoment när killen som ska köra en sista, försiktig träning innan operationen av sin skadade axel står och funderar över möjligtheterna att tejpa ihop skiten..... Innan lunch om jag inte kommer ihåg fel...

Jodå, visst var det innan lunch. Den medhavda lunchmackan intogs på läktaren då licensgruppen körde sitt tredje pass för dagen. Det där med att köra försiktigt säger man bara till Mamma och alla andra för att lugna ner dom, alla vet vi ju vad som händer i slutet på rakan; Undrar om det går att bromsa lite senare?

When they kick at your front door
How you gonna come?
With your hands on your head
Or on the trigger of your gun

Clash - The Guns Of Brixton

Last edited:

Linmag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RM125
oFFkeFF skrev:
Det står A på Niclas licens nästa år, så även sjöström och Hålen's.
Det blir faktiskt inte så många b-förare nästa år.
Sen är det fler jag glömt på listan, Per Utterström, Martin Johannesen m.fl

Får inte jag vara med heller..? :(

Jaja, du glömde mig! Men lägg till mig, Pär och Martin och vi är 28 st nästa år!!!! Blir ruskigt fränt nästa år...

/ Magnus

Linmag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RM125
Sen är också Tommy Nilsson från S-vall bortglömd... 29st?
Kanske fler också?

/ M

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
hur det än blir vore det asfränt om ni blev fler i klassen, riktig räser e ball.. :bow

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
1. Patrik Fredriksson Yamaha 04
2. Andreas Mårtensson Yamaha 04
3. Robin Hålen Yamaha 04 och bror och far kanske köper en snabb ex-watz 00'a också.
4. Christian V Anderssen Honda 00
5. Martin Eriksson Eksteins honda 94(uppdaterad och snabb)
6. Kristian Lodnert Honda 01
7. Anders Kihlander Honda HPD 96-00
8. Nicklas Cajback Honda 99
9. Peo tz-02 chassi och motor
10. Tror det var Micael Sörensson köpt Thomsen Honda 96'a.
11. Racercalle, fixar han sin TZM till 04?
12. Thomsen på en het Honda 01'a
13. Teddy Karlsson på en 96 Honda
14. Martin Häll stiggys 96 Honda
15. oFFkeFF på sin vidare uppdaterade 98'a
16. Janne På en ruskigt het Honda 02(riktig killer)
17. Nordgren på en ännu hetare TSR
18. Rykten om Micke Lindfors skvalar om en ny eller uppdaterad aprilia igen.
19. Dobrich kör vidare på sin 00-aprilia, men vem köper hans feta 97'a?
20. "RastaRobban" ryktas vara sugen på en racer.
23. Köper sjöström fredrikssons TZ och fortsätter köra fantastiska tider?
26. LinMag, fusktränar på jordenruntresa
28. Tommy Nilsson

(martin var redan med)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
1. Patrik Fredriksson Yamaha 04
2. Andreas Mårtensson Yamaha 04
3. Robin Hålen Yamaha 04 och bror och far kanske köper en snabb ex-watz 00'a också.
4. Christian V Anderssen Honda 00
5. Martin Eriksson Eksteins honda 94(uppdaterad och snabb)
6. Kristian Lodnert Honda 01
7. Anders Kihlander Honda HPD 96-00
8. Nicklas Cajback Honda 99
9. Peo tz-02 chassi och motor
10. Tror det var Micael Sörensson köpt Thomsen Honda 96'a.
11. Racercalle, fixar han sin TZM till 04?
12. Thomsen på en het Honda 01'a
13. Teddy Karlsson på en 96 Honda
14. Martin Häll stiggys 96 Honda
15. Filip Åhrberg på sin vidare uppdaterade 98'a
16. Janne På en ruskigt het Honda 02(riktig killer)
17. Nordgren på en ännu hetare TSR
18. Rykten om Micke Lindfors skvalar om en ny eller uppdaterad aprilia igen.
19. Dobrich kör vidare på sin 00-aprilia, men vem köper hans feta 97'a?
20. "RastaRobban" ryktas vara sugen på en racer, men bangade och köpte en racebuss istället, dock siktar han på 2005 istället.
23. Köper sjöström fredrikssons TZ och fortsätter köra fantastiska tider? Nu ryktas det dessutom att han kanske ska handla Jarno Jansens Yama03, topp-EM cykel.
26. Magnus Lindgren, fusktränar på jordenruntresa
28. Tommy Nilsson
29. Sonni Harms hotar att plocka fram sin 99 tsr och köra i sverige nästa år
30. Johan Roth jagar racer
31. dixved? Någon som fått sin 750 stulen ryktas också jaga en 250 istället.

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
om någon vill spöa dessa grabbar så har watzarna en ny tz 04 och en nästan ny 03 på ingång

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
vilka ovanstående kommer att prioritera em före sm när det krockar?

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa