Silly Season 250r

#Grodan71#

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2003
Hoj
HONDA RS 250
Tja.. jag heter Mattias Eriksson Nr5 på listan... Före detta JJ cobas 250cc pilot.. Ha en bra vinter ses i vår..

Lajodi

Repa mod, repa kåpa...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducce + Yama
250 R och lite annat

Tjenare Offkeff och ni andra..

Såg att du fångat upp mitt namn i samband med lite 250-samtal jag ringt!

Helt riktigt fick jag min 750R stulen för en månad sedan, och tänkte att hojen var borta för alltid. Nu ringde Huddinge-polisen igår och meddelade att de hittat den (och två andra stulna hojar) vid ett tillslag i Huddinge. Gärningsmannen är häktad, och har förhoppningsvis sin julafton ordnad därmed! (Stockholmspolisen är på topp denna höst; löst de två grövsta brotten; AL mordet och stölden av min hoj!)

Men under tiden som Yaman var borta började tanken på en racer gro, och nu är ska jag följa upp ett par hojar i Norge. Men är givetvis tacksam för tips om andra objekt eller info i största allmänhet.

/Johan

Lajodi

Repa mod, repa kåpa...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducce + Yama
250 R och lite annat

Helt riktigt fick jag min 750R stulen för en månad sedan, och tänkte att hojen var borta för alltid. Nu ringde Huddinge-polisen igår och meddelade att de hittat den (och två andra stulna hojar) vid ett tillslag i Huddinge. Gärningsmannen är häktad, och har förhoppningsvis sin julafton ordnad därmed! (Stockholmspolisen är på topp denna höst; löst de två grövsta brotten; AL mordet och stölden av min hoj!)

Men under tiden som Yaman var borta började tanken på en racer gro, och nu ska jag följa upp ett par hojar i Norge. Men är givetvis tacksam för tips om andra objekt eller info i största allmänhet.

/Johan

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Lajodi skrev:

Men under tiden som Yaman var borta började tanken på en racer gro, och nu ska jag följa upp ett par hojar i Norge. Men är givetvis tacksam för tips om andra objekt eller info i största allmänhet.

/Johan

kul info du kom med asballt att du vill köra rr med en hoj som är byggd för det men ändå roligare att dom fick tag i tjuven han måste ju bara hängas ut här på sh. men efter att han är dömd

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Lajodi skrev:

Men under tiden som Yaman var borta började tanken på en racer gro, och nu är ska jag följa upp ett par hojar i Norge. Men är givetvis tacksam för tips om andra objekt eller info i största allmänhet.

/Johan

Skönt och få tillbaka den, trots att det är en 750 ;)
Finns ju ett par cyklar kvar i norge, Palles gamla cykel är förmodligen den som är mest prisvärd och snabbast där.

Lajodi

Repa mod, repa kåpa...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducce + Yama
Då fick jag kontakt med Norge...

...och Pallanders hoj är såld. Kvar kan ev. vara den i Danmark (Honda 96:a) -någon som känner till något om den?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Lajodi skrev:
...och Pallanders hoj är såld. Kvar kan ev. vara den i Danmark (Honda 96:a) -någon som känner till något om den?

Den 96'a som Chris Jensen har?
Tyvärr inte så mycket info, bara att den ska vara ganska fin. slå honom en signal, vet inte prislapp eller spec på den alls tyvärr.

Den blå 96'an som annonserats på forumet här är såld(eric thomsen som sålde iväg den).

Lajodi

Repa mod, repa kåpa...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducce + Yama
Jaha, även den var såld..

..För att vara en klass som någon sa var fika paus under tävlingarna och på väg ut verkar det finnas stort intresse för dessa maskiner!

Hur står sig dessa maskiner över tiden? Jag menar; är en typ 96:a väldigt gammal i sammanhangen?, -slut maskinellt, helt okonkurrenskraftig osv? De verkar fall ordentligt i pris så fort de får några år på nacken... (som alla hojar i och för sig...)

Johan

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Lajodi skrev:
..För att vara en klass som någon sa var fika paus under tävlingarna och på väg ut verkar det finnas stort intresse för dessa maskiner!

Hur står sig dessa maskiner över tiden? Jag menar; är en typ 96:a väldigt gammal i sammanhangen?, -slut maskinellt, helt okonkurrenskraftig osv? De verkar fall ordentligt i pris så fort de får några år på nacken... (som alla hojar i och för sig...)

Johan

Nja, med tanke på hur ofta man ändå byter ut innehållet i dem är det oftast inte så farligt. Köper hellre en 96'a racer än exempelvis en 96 supersport.
Självklart slits växellådan och det är väl egentligen den enda delen man inte direkt ofta byter eller servar.
Cylindrar nicasilar man ju om, vevar byter man eller renoverar, och kolvar är ju inte heller direkt långlivade.
Sen beror det ju lite på hur pedant personen som haft den innan varit när det gäler service av lager i chassi osv.
Dessutom går det att uppdatera cyklar efterhand, det går exempelvis att modda en honda 93 till en 00'a utan några problem.
Vissa delar från den nya generationen Honda passar även till den äldre. Min 98 har jag uppdaterat med förgasare och tändning från en 99'a, har cylindrar från en 02'a osv.
Ska man köpa yamaha ska man helst köpa 00 och framåt och då är det oftast lite dyrare, äldre yamaha går iofs ändå riktigt fort, men är ganska toppiga i effekten.
Nu är det ju iofs ganska häftigt maskinmaterial i toppen av SM, men det är ingen omöjlighet att slå sig in topp5 med exempelvis min cykel om man skulle köra lite bättre än jag gör ;)
Grodan71's cykel som Niclas Ekstein ägde innan är ju en 94'a och den är inte långsam, utan det är bra krut i den.
Det som skiljer de nya cyklarna från de lite äldre är mest att de har bredare register som ger bättre körbarhet/acc. Sen hänger det ju lite på om man tycker sig ha råd att köra med kit-prylar eller inte, vilket inte är billigt..

Racerpelle

Pelles Konsult och Motor AB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös stackare
Troligen kommer jag att åka SM-serien, hänger lite på hur tidig åkträning jag kan få.

/ Racerpelle #42

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Racerpelle skrev:
Troligen kommer jag att åka SM-serien, hänger lite på hur tidig åkträning jag kan få.

/ Racerpelle #42
Aha, du tänker göra en "Sköld"! Undrar hur det blir 2006, Fredde har nog ingen lust att tappa sitt nummer! :tungan

Racerpelle

Pelles Konsult och Motor AB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös stackare
Torkel skrev:
Aha, du tänker göra en "Sköld"! Undrar hur det blir 2006, Fredde har nog ingen lust att tappa sitt nummer! :tungan

Räknar kallt med att Fredde har ett lägre nummer i en högre serie 2006.

/ Racerpelle

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Racerpelle skrev:
Räknar kallt med att Fredde har ett lägre nummer i en högre serie 2006.

/ Racerpelle
Om han inte gör en "Rossi" vill säga... Sen kommer ju jag in någon gång i framtiden och ska ha #53 också så 2014 blir nästa nummerkrock! :yoparty

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Lajodi skrev:
..Men under tiden som Yaman var borta började tanken på en racer gro, och nu är ska jag följa upp ett par hojar i Norge. Men är givetvis tacksam för tips om andra objekt eller info i största allmänhet.

/Johan

Uhhhh *ryser*.

Passa dig för Norge, norrmän och norska hojar. De är skumma hela bunten. Om man plattade ut Norge skulle det vara världens största land. Glöm fågelvägen bilar flyger inte. Överallt där hastighetsbegränsningen är 90 km/h kör de i 90 och där det är 80 kör de i 70. De pratar baklänges och kallar banan för guleböj, jag menar..hallååå, liksom :dummer

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
hittade denna på mcerr-listan

Honda RS250-01 säljes

Øistein Borch säljer sin Honda RS250-01 eftersom han köpt en Yamaha
TZ250-03 istället.

Hojen är i fint skick. Det följer med extra fälgar, extra cylindrar,
extra avgassystem och hojen är utrustad med detonationssensor.

Han vill ha 75000NKR

Ring honom på +47 41551001 eller mejla till oborch@o...

Gick med
9 Oct 2003
Hoj
Honda CBR 1000
Jag har två st Yamaha 250 racer till salu.

-1 st TZ -93 25000:-
-1 st TZ -00 ex watz, 7:a EM 2002, 3:a SM 2003, Mycket delar medföljer. Fullkittad. Snabb! Pris: 105000:- BVSA

MVH/Andreas

Lajodi

Repa mod, repa kåpa...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducce + Yama
Tjenare Teddy och ni andra-

Jag har följt Teddys äventyr med Norge-köpet här på forumet... Men var det så farligt när du började plocka med hojen? Har du upptäckt mer jobbiga saker än det där med gaffelbenet?

Och tack ni andra för tips om andra hojar-en del är lite dyra -hade hoppats kunna hålla mig inom 50 K.. Och nu måste jag först se vad som ska ske med min gamla YZF750 som jag får tillbaka om några veckor (efter att åklagaren är nöjd med bevisningen).

Kanske någon med en 250R vill ha en 750 (svordom i dessa kretsar!) som dellikvid?

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Tyvärr (eller kanske man borde säga lyckligtvis?) upptäckte jag sprickor i båda bakfälgarna för någon dag sedan. :brinnerup

Det har dock inget med förra ägaren att göra och de är inte lätta att upptäcka. Materialutmattning och felkonstruktion är troliga orsaker. Båda fälgarna är Marvic, alltså icke Honda original, de har samma typ av sprickor på exakt samma ställe runt om båda fälgarna. Förhoppnigsvis går de att laga till en rimlig slant. Annars har skatungen klarat sig ganska bra hittills.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa