Silverfärgad Yamaha R1 Stulen (Hittad)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
3216697 Tack för hjälpen allihopa!
Imorse kl 0620 ringde polisen i eskilstuna och meddelade att dem hittat min hoj vid ett tillslag och att dem tagit fast ett antal misstänkta :D
Förhoppningsvis är detta slutet på något som verkar vara en stöldliga :D

Nu återstår bara att se hur stora skador det är på hojen och om jag kommer få ut något överhuvudtaget eller om jag får pröjsa allt själv.
P.g.a den jälla höjningen hade jag ju bara råd med trafikförsäkring :'(
undra om dom även hittat min gamla 98 r1 som blev stulen i eskilstuna. säkert samma nutjob..

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Tack för hjälpen allihopa!
Imorse kl 0620 ringde polisen i eskilstuna och meddelade att dem hittat min hoj vid ett tillslag och att dem tagit fast ett antal misstänkta :D
Förhoppningsvis är detta slutet på något som verkar vara en stöldliga :D

Nu återstår bara att se hur stora skador det är på hojen och om jag kommer få ut något överhuvudtaget eller om jag får pröjsa allt själv.
P.g.a den jälla höjningen hade jag ju bara råd med trafikförsäkring :'(

hur gick det nu då ?

mycket som var trasigt på hojen ?

o du vet att om en gärningsman är tagen för brottet, så kan du ställa skadeståndskrav på motsvarande reparationskostnader gentemot gärningsmannen/männen. (eller för kostnad för självrisk på stöldförsäkring)

blir dom fällda för stöld/häleri, så kan du få stålar :tummenupp

r1 e inte fel

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
DBS
hmmmmm

hur gick det nu då ?

o du vet att om en gärningsman är tagen för brottet, så kan du ställa skadeståndskrav på motsvarande reparationskostnader gentemot gärningsmannen/männen. (eller för kostnad för självrisk på stöldförsäkring)

ditt sänke han skrev ju att han hade trafik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:arsele

frostfire

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Yamaha R1 -98
hur gick det nu då ?

Lite sent nu kanske men tänkte att jag kan berätta vad som hände tillsist iaf..

Polisen tog ju fast idioten körandes på min hoj med en passagerare baktill och hojjen hade en del stöldskador (en bit av ramen bortklippt, startlås uppbrutet, tanklås uppbrutet etc).
Ändå kunde dem inte sätta dit fanskapet för stöld så jag fick ingensomhelst ersättning.
Det enda dem kunde sätta dit honom för var olovlig körning då han hävdar att han lånat hojjen av en vän i god tro och enligt svensk lag inte behövde uppge vem (antar att vi kan tacka hans fina advokat för detta grrr).

Men när hojen stals hade han som stal den en box delivery tröjja på sig, så när jag kontaktade dem på box delivery var dem asskyssta och förklarade att dem fått ett lager med bla tröjjor stulna och ställde upp å hjälpte till att hämta och fixa iordning hojjen igen i deras garage helt utan kostnad :)
Så allt jag behövde betala för var nya reservdelar och svetsningen då.

Tack alla på Box Delivery, ni är guld värda! :Bugar

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Ja, det var riktigt bussiga människor på den firman!! Det vete gudarna om jag hade gjort själv faktiskt..
Bara att gratulera dig till att haft turen att, mitt i allt elände, springa på så enormt reko människor!!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept