Silvertejpen räckte inte [Knäskrap]

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Tog för lite silvertejp och se vad som hände efter timmar av idogt knäskrapande :D

O JA, det är svårare att skrapa utan puckar :tummenupp

:hej

Bifogat

• knäskrap =)0001sp.jpg
    knäskrap =)0001sp.jpg
    45.2 KB · Visningar: 504

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Fint.... Har du skrapat höger knä också nu?? Såg så ut... :tummenupp Själv brukar jag köra med knäskydd innanför jobbarbyxorna, men nu på sista tiden har det blivig så mycket hål så jag måste tejpa fast dom utanpå.... ;) fan, kom precis på att jag inte har knäskrapat sen min highsider.... Får åka ner till flyget imorgon och prova...(så man inte har blivigt rädd)

Edit: Gör som KR å grabbarna på the good old days, Först en bit däck, sen silvertejp!! :tummenupp

HA DE GÔTT

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Rondellerna vid åbromotet är härliga på kvällen :tummenupp . Folk och biltomt samt ingen man stör :)

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Sergeant skrev:
Rondellerna vid åbromotet är härliga på kvällen :tummenupp . Folk och biltomt samt ingen man stör :)

Fint... Jag skrapade första gången i en rondell i Torslanda, på midsommarafton... Innan :öl .... Inte en bil.... :tummenupp

Ska nog gå å lägga mig nu, men frågan är om man kan sova när datan ska stå på hela natten... :( Måste ladda ner WCX - Second Generation... Torslandas Mc-polis Christer är ju med!!! :rock :rock

HA DE GÔTT

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Idag har jag kört slut på ännu en rulle med silvertejp :) .

Vart kan man hitta kardborre för att på så sätt anpassa för knäpuckar :confused: .

Kan en skomakare sy dit kardborret och hur tusan görs det. Det finns ju hårda skydd i vägen. Syr man när dessa är borttagna går det ju inte att få dit dem igen.

Skomakaren vet iofs. kanske hur man skall göra

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Sergeant skrev:
Idag har jag kört slut på ännu en rulle med silvertejp :) .

Vart kan man hitta kardborre för att på så sätt anpassa för knäpuckar :confused: .

Kan en skomakare sy dit kardborret och hur tusan görs det. Det finns ju hårda skydd i vägen. Syr man när dessa är borttagna går det ju inte att få dit dem igen.

Skomakaren vet iofs. kanske hur man skall göra

Lelles har såna klisterlappar som antingen syr eller limmar dit. kardborrfäste åt båda hållen tror jag finns.... Jag beställde såna, ligger och skräpar i garderoben nånstans. Kommer du hit och hämtar dem så får du dem gratis :tummenupp

s9d8as0vjk

Guest
Annars köper du minibike-knäskrapsskydd com du spänner fat utanpå ... gärna rosa eller gula ... ;)

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Dee_cati skrev:
Lelles har såna klisterlappar som antingen syr eller limmar dit. kardborrfäste åt båda hållen tror jag finns.... Jag beställde såna, ligger och skräpar i garderoben nånstans. Kommer du hit och hämtar dem så får du dem gratis :tummenupp

Tack :)

Jag kanske skulle börja använda mitt Dainese TH-1, men jag vill ju inte smutas ned det :cool:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Vad har silver tejp med denna tråden att göra?

750RR

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
ursäkta att jag säger det men..........hur dum får man vara skrapa skinnet på stället utan puckar???????????

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Är ändå lite imponerad över silvertejpens universella egenskaper. Säg vilket problem som inte kan fixas till (åtminstone provisoriskt) med 5-56 eller silvertejp?

Nope, tänkte väl det.

/Martin

Getingen

Dont Panic
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
2016 Yamaha MT-07
Sergeant skrev:

Den blir så jäkla hal när det regnat bara, vi brukade bränna in i bredställ med våra MB sprinters i jobbet genom den rondellen vid regn, SVIN HAL! OBS sprinlarna är tokigt effekt svaga.
Är nog en hel del olje spill i den rondellen!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln