Singel efter 30 år fyllda!

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Många som stannar kvar i förhållanden pga att dem är bekväma med situationen vilket för mig är den största mardrömmen.
Själv trivs jag sjukt bra som singel. Vill ha friheten att inte behöva förklara allt jag ska göra. Har nog också med att göra att man inte träffat "den"..:va
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Hahah oh ja, jag skratta ganska gott åt den komentaren långt efteråt och de fick nog henne att tänka efter lite också =)

haha ja du den e svår att svara på, tänder inte på gubbar om man säger så åh ska ja hitta nån ja vill leva mitt liv me så vill ja ju gärna få några år så inte allt för mkt äldre, med tanke på att kvinnnor offtast lever längre iaf :D men bättre svar ger ja inte, men i dagsläget går nog normala gränsen vid absolut max 35 haha :D

Nu när alla vet det så minskar kanske mängden inkomna PM. :tummenupp :hihi

Svårt det där med ålder och indelningar. Att tråden skapades är ju ett bevis på att det finns fördomar och lite "vi är bättre än dem". Försöker själv bortse från det och kolla hur personen är istället. Finns yngre som är så tråkiga att man somnar på två minuter, likväl som det finns äldre som ger samma resultat. På samma sätt med konversationer. Finns yngre som är superintressanta, medan det finns äldre som inte är det. Och tvärtom. Man kan alltså inte kategorisera utifrån ålder. Det enda som verkar klarlagt är att man är väldigt konstig ifall man är singel och är över trettio. :D
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Tror att andelen asexuella, feminister, div. manshatare och lesbier är större bland svenska tjejer än från andra länder. Vad kan det annars finnas för orsak att det är lätt att få kontakt, ragga upp tjejer från alla andra länder utom just Sverige.

du menar bortsett från att vi svenskar är ett av världens minst öppna folk?
 

dude_822

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Ort
lilla edet
Hoj
honda 929cbrr fireblade
Hmm det här kände jag igen mig i..
Hade för ett halvår sen en diskusion om att jag är singel å killar å allt va de va me en ganska nybliven kollega.. hon öser mig me komplimanger om att jag e så bra tjej och jag kommer hitta någon snart, sen efter ett tag så säger hon "men har nån varit singel i mer en 1 år så e de ju nå fel på personen" varpå jag svara, jaha åh va e de för fel på mig då? Va då svarar hon och låter förvånad, ja jag har ju varit singel i snart 4 år nu..??
Hon blev ganska stum sen och visste inte riktigt vad hon skulle säga :) sen efter ett tag " jag men de e ju bara för att du inte hittat någon som e tillräckligt bra för dig" haha
Lite roligt fakiskt.

Måste medge att jag nästan dömt mig själv ibland "va e de för fel på mig egentligen, varför kan jag inte hitta någon, eller någon hitta mig"

Men jag kommer bara fram till att de inte är nån ide att fundera, tiden har inte varit rätt bara, inte mött den menade för mig, och när ja gör de spelar väl ingen roll, stått på mina egna ben sen ja flytta hemifrån, klarat allt från ekonomi jobb, lång flytt till ny stad och uppfyllt många av mina största drömmar helt på egen hand, så varför ska jag dömma mig själv eller bli dömd av andra för att jag e singel? Det har ju inget med vem jag är att göra, eller?? Jag e bara 22 men endå, de sitter inte i åren man left de e hur man hanterat dom åren som vart.

Jag har själv en åldersgräns på 25 mini, så hoppas inte äldre killar bara e skit :D (bara en ålder men gillar inte småpojkar iaf ) ;)

sikken brud :tummenupp fortfarande singel??? ja e över 25 :näsblod
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Tror att andelen asexuella, feminister, div. manshatare och lesbier är större bland svenska tjejer än från andra länder. Vad kan det annars finnas för orsak att det är lätt att få kontakt, ragga upp tjejer från alla andra länder utom just Sverige.
Utomlands så är tom du exotisk och spännande, hemma i svedala är du bara en i mängden.
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Nu har jag inte pallat att läsa igenom alla sidor med utlägg...

MEN
Vad spelar det för roll om man e singel efter 30, 40 eller 50 år?
Vi lever i ett ganska annorlunda samhälle där man enklet blir tillsammans och lika enkelt avslutar förhållanden på löpande band...

Helt normalt att ha varit gift, skild, haft samboförhållande, singel, nytt samboförhållande, sen särbo med någon ny donna, plastpappa till ytterligare 3 nya kids, finito, ny flamma, åter vild singel på Bikakryssningen, nätdejta, och så börjar karusellen igen...

Så därför så är det inget konstigt att se singlar i alla åldrar, folk är mer ombytliga idag än förr. Förvånar mej inte skit med att se singlar i alla åldrar.


Edit:
Och ni som håller på med olika "max" ålder på folk... Trams.
Personlighet sitter inte i ålder.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Det enda som verkar klarlagt är att man är väldigt konstig ifall man är singel och är över trettio. :D
Jag har alltid varit konstig, oavsett ålder och civilstånd. Bara för omgivningen att acceptera. :crash

Och det är verkligen inte lätt att hitta rätt. Men hellre singel och har möjlighet att hitta det, än att vara i ett halvkasst förhållande.
:hållamed
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Nu har jag inte pallat att läsa igenom alla sidor med utlägg...

MEN
Vad spelar det för roll om man e singel efter 30, 40 eller 50 år?
Vi lever i ett ganska annorlunda samhälle där man enklet blir tillsammans och lika enkelt avslutar förhållanden på löpande band...


Vad det spelar för roll?

Den som verkligen vill ha familj o den biten men inte riktigt grejjar det och hinner fylla 45-50nånting så minskar chanserna ganska rejält.

Många har som mål att vara gift innan 30, hus och bra jobb innan 30, barn innan 30 eller nåt liknande.

Det är nåt alldeles speciellt med just svenskar. Fegaste folket i världen skulle jag vilja säga.
Kanske vår sociala trygghet som mögsossarna byggt upp som gjort det, men det börjar ju falla itu. Kanske kommer vi att söka oss mer till varandra om det blir riktig enorm finanskris. Det vi upplever i lilla pytteSverige är ju tramsigt jämfört med hur det ser ut i övriga Europa.
Folk har aldrig plastikopererat sig så mycket som de gjort redan 2009 - då har man det inte kasst med pengar :hihi

Åter till ämnet: Man tänker ju även att tjejer inte heller vill vara singlar för evigt så hur svårt borde det då vara att träffa nån när man är 30+?
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Vad det spelar för roll?

Den som verkligen vill ha familj o den biten men inte riktigt grejjar det och hinner fylla 45-50nånting så minskar chanserna ganska rejält.

Många har som mål att vara gift innan 30, hus och bra jobb innan 30, barn innan 30 eller nåt liknande.

Det är nåt alldeles speciellt med just svenskar. Fegaste folket i världen skulle jag vilja säga.
Kanske vår sociala trygghet som mögsossarna byggt upp som gjort det, men det börjar ju falla itu.

I tråden är det ju redan avverkat att Sverige har fler singlar än något annat land?

I det ultrakapitalistiska USA ses det som normalt att vara gift vid 20 ?
Iof är de sjukt kristna as men ändå..
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
..Det är nåt alldeles speciellt med just svenskar. Fegaste folket i världen skulle jag vilja säga...

...så hur svårt borde det då vara att träffa nån när man är 30+?
Du tänker fel, man är inte singel för att man är rädd för det motsatta könet (tjejbaciller iiiii) eller har svårt att hitta nån. Iom moderniseringen av samhället så bryts gamla stereotyper upp. Begreppet "kärnfamilj" är en sentida uppfinning som tvingades fram av industraliseringen, det var en mindre enhet än storfamiljen och kunde lättare förflyttas där arbetskraften behövdes. Det livsånga parförhållandet är en mycket äldre konstruktion som piskats in av religiösa och praktiska skäl, men är ändå inget normaltillstånd för människan.

Då vi är intelligenta varelser som gör medvetna val behöver vi inte bry oss om påhitt som biologiska klockor eller offra våra liv för artens fortlevnad. Utvecklingen går därför mot att man mer och mer lever sitt liv lite som man vill utan att se familjebildning och reproduktion som nåt mål. Det är lätt att se resultatet på statistiken över födslar, ju bättre ett land mår ju färre barn föds det.

Singellivet är väl inget mormaltillstånd heller, men den där idén om att man så fort som möjligt ska "hitta nån" som man sen ska tvingas leva med resten av livet är bara ett dumt påhitt.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Du tänker fel, man är inte singel för att man är rädd för det motsatta könet (tjejbaciller iiiii) eller har svårt att hitta nån. Iom moderniseringen av samhället så bryts gamla stereotyper upp. Begreppet "kärnfamilj" är en sentida uppfinning som tvingades fram av industraliseringen, det var en mindre enhet än storfamiljen och kunde lättare förflyttas där arbetskraften behövdes. Det livsånga parförhållandet är en mycket äldre konstruktion som piskats in av religiösa och praktiska skäl, men är ändå inget normaltillstånd för människan.

Då vi är intelligenta varelser som gör medvetna val behöver vi inte bry oss om påhitt som biologiska klockor eller offra våra liv för artens fortlevnad. Utvecklingen går därför mot att man mer och mer lever sitt liv lite som man vill utan att se familjebildning och reproduktion som nåt mål. Det är lätt att se resultatet på statistiken över födslar, ju bättre ett land mår ju färre barn föds det.

Singellivet är väl inget mormaltillstånd heller, men den där idén om att man så fort som möjligt ska "hitta nån" som man sen ska tvingas leva med resten av livet är bara ett dumt påhitt.

Väl talat.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Du tänker fel, man är inte singel för att man är rädd för det motsatta könet (tjejbaciller iiiii) eller har svårt att hitta nån. Iom moderniseringen av samhället så bryts gamla stereotyper upp. Begreppet "kärnfamilj" är en sentida uppfinning som tvingades fram av industraliseringen, det var en mindre enhet än storfamiljen och kunde lättare förflyttas där arbetskraften behövdes. Det livsånga parförhållandet är en mycket äldre konstruktion som piskats in av religiösa och praktiska skäl, men är ändå inget normaltillstånd för människan.

Då vi är intelligenta varelser som gör medvetna val behöver vi inte bry oss om påhitt som biologiska klockor eller offra våra liv för artens fortlevnad. Utvecklingen går därför mot att man mer och mer lever sitt liv lite som man vill utan att se familjebildning och reproduktion som nåt mål. Det är lätt att se resultatet på statistiken över födslar, ju bättre ett land mår ju färre barn föds det.

Singellivet är väl inget mormaltillstånd heller, men den där idén om att man så fort som möjligt ska "hitta nån" som man sen ska tvingas leva med resten av livet är bara ett dumt påhitt.

Vilket jäddra skitsnack, vara singel suger! Fan va gött å slippa! :banana
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Min käre storebror var singel från typ 18 år fram tills för snart 4 år sedan tror jag, nu är han 37 och blir 38 inom kort. Han trivdes skitbra med det livet, han ville inte ha någon flickvän att dela allt med då det bara var en massa strul tyckte han.
För mig som har varit osingel sen 18 så känns det konstigt, jag lekte av mig mellan 14-18 ungefär innan jag träffade min tjej.
Men inget av det behöver ju automatiskt vara rätt, det är ju upp till den personen. Nu ska brorsan och han tjej ha unge ungefär en månad innan oss och de har köpt hus och hela skiten. Det trodde jag inte för några år sedan.
Men jag förstår ju att en del gillar att vara singel med den frihet man har. Jag skulle aldrig palla med ett förhållande där min tjej klängde på min rygg konstant eller där jag inte fick göra precis vad fan jag vill, och jag vet att hon känner likadant.
Jag skulle inte vilja sitta vid 50 års ålder och vara singel, och inte nu heller för den delen, jag känner mig ensam om tjejen är borta en helg eller vecka även om det kan vara skönt att vara ifrån varandra lite då och då.
 

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Östergötland
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Tycker Pink sjunger det ganska bra om hur det kan vara i ett förhållande:

"Leave Me Alone (I'm Lonely)"

Go away
Give me a chance to miss you
Say goodbye
It'll make me want to kiss you
I love you so
Much more when you're not here
Watchin all the bad shows
Drinking all of my beer

I don't believe Adam and Eve
Spent every goddamn day together
If you give me some room there will be room enough for two

Tonight
Leave me alone I'm lonely
Alone I'm lonely
I'm tired
Leave me alone I'm lonely
Alone I'm lonely tonight

I don't wanna wake up with another
But I don't wanna always wake up with you either
No you can't hop into my shower
All I ask for is one ***kin' hour
You taste so sweet
But I can't eat the same thing every day
Cuttin off the phone
Leave me the ***k alone
Tomorrow I'll be beggin' you to come home

Tonight
Leave me alone I'm lonely
Alone I'm lonely
I'm tired
Leave me alone I'm lonely
Alone I'm lonely tonight

Go away
Come back
Go away
Come back
Why can't I just have it both ways
Go away
Come back
Go away
Come back
I wish you knew the difference
Go away
Come back

Go away
Give me a chance to miss you
Say goodbye
It'll make me want to kiss you
Go away
Give me a chance to miss you
Say goodbye
It'll make me want to kiss you
Go away
Give me a chance to miss you
Say goodbye
It'll make me want to kiss you

Tonight
Leave me alone I'm lonely
Alone I'm lonely
I'm tired
Leave me alone I'm lonely
Alone I'm lonely tonight

Tonight
Leave me alone I'm lonely
Alone I'm lonely
I'm tired
Leave me alone I'm lonely
Alone I'm lonely tonight

Tonight
Go away
Give me a chance to miss you
Leave me alone I'm lonely
Alone I'm lonely
Say goodbye
It'll make me want to kiss you
I'm tired
Go away
Give me a chance to miss you
Leave me alone I'm lonely
Alone I'm lonely
Say goodbye
It'll make me want to kiss you
Tonight
Go away
Give me a chance to miss you
Say goodbye
It'll make me want to kiss you
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top