jamen... Sådär kan man ju tänka om nästan alla skräckfilmer. Och vad är då poängen med att se dem? Analyserar man ner saker till sina minsta beståndsdelar och radar upp dem var för sig är det klart att det inte blir läskigt. Men man vill ju att en skräckfilm ska vara läskig, man vill att den ska höja pulsen lite. Således måste man ju leva sig in i situationen och tänka "hur skulle man egentligen reagera om det där hände på riktigt?". Och jag skulle tycka att det var jävligt obehagligt att bli jagad av en knivkastade clown med ett elakt skratt som kan teleportera sig till där jag sitter och gömmer mig eller dit jag är på väg att springa... även om det med största sannolikhet skulle vara en grupp psykon som är ute efter att skrämmas så skulle det vara en obehaglig situation :d
clowner är leskiga
det är något med ett riktigt elakt leende... Det är fan den läskigaste minen, ett stort och falskt jävla leende med massor av tänder synliga och galenskap och mord i blicken... Folk som ser arga eller farliga ut skrämmer inte mig, men ett riktigt äckligt jävla leende är sjukt creepy