Singeltråden

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ovanligt vid den här tiden. :) Har vaknat tio minuter innan klockan ringer hela veckan trots att jag hade semester förra veckan. Konstigt det där med inbyggd väckarklocka.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Som sagt, varför ställa klockan? ;)

Jag vaknade 4.40 och min väckarklocka har inte ringt på över 5år. ;)

Jag trodde jag lärde mig sova på semestern, men tji fick jag.
Börjar jag vakna så tidigt kommer jag nog att gråta. :näsblod

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag trodde jag lärde mig sova på semestern, men tji fick jag.
Börjar jag vakna så tidigt kommer jag nog att gråta. :näsblod

Sannolikt är nog att du vilade ut och fick energi. ;)

Tycker det är rätt nice att vakna innan 5... hinner uppdatera mig både på nyheter, teknik och forum innan det är dags för dusch och frukost och ändå hinna vara först på jobbet. :yoparty

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Jag gick upp 08.55, det är det tidigaste jag har gått upp sen dagen då jag var i Blekinge. Men sedan gick jag faktiskt ut och sprang min 2km runda som jag har sprungit varannan dag hela semestern trots att det regnade.

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
Kanske dags att testa 3 km? ;)

Önskar jag kunde, men min kropp verkar inte fatta att den ska få bättre kondis av att springa. Jag sprang ett par gånger i veckan några veckor innan semestern och nu på semestern i nästan 4 veckor har jag sprungit varannan dag, men det hjälper inte. Jag känner mig fortfarande helt slut efter 2km, jag har aldrig känt något i några muskler eller så men konditionen tar slut efter 2km. Funderar på om man borde kolla med någon läkare om jag har dålig lungkapacitet eller något sådant.

Edit: Jag har inte förbättrat snabbheten heller.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Önskar jag kunde, men min kropp verkar inte fatta att den ska få bättre kondis av att springa. Jag sprang ett par gånger i veckan några veckor innan semestern och nu på semestern i nästan 4 veckor har jag sprungit varannan dag, men det hjälper inte. Jag känner mig fortfarande helt slut efter 2km, jag har aldrig känt något i några muskler eller så men konditionen tar slut efter 2km. Funderar på om man borde kolla med någon läkare om jag har dålig lungkapacitet eller något sådant.

Edit: Jag har inte förbättrat snabbheten heller.
Hur fort springer du 2 km? Sänk farten lite.

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
Testa att gå 3 km så fort du kan då. :)

Jag gick ganska mycket för några år sedan, då hade jag en runda på 6-7km som jag gick varje dag. Jag mätte lite och då hade jag en genomsnittshastighet på över 7km/h som är hyfsat snabbt gångtempo.

Det intressanta är att jag har en motionscykel som jag kör entimmespass på 2-3gånger i veckan, förutom nu då jag har sprungit istället. På motionscykeln så kan man ställa in olika program med olika belastning så den är hyfsat avancerad och enligt den så håller jag en genomsnittshastighet på över 30km/h under mitt entimmespass.

Enligt pulsmätaren på den så har jag inga problem med att ligga på 150 i puls under lång tid och när jag verkligen maxar ut kommer jag upp i 175-180 ungefär och jag har en vilopuls på 50. Detta borde ju ge hyfsad konditionsträning tycker jag. Jag har därför funderat på om man använder mer luft när man springer än när man cyklar och att mina lungor kanske inte orkar med riktigt, får väl lägga in en fråga i träningstråden och se om någon är expert där.

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
Jag ansluter mig till A_NN_A.. Mitt nyförvärv :
2.jpg

Vänersborg - Åtvidaberg, inte världens varmaste resa mitt i natten..
Men fan vad kul det är med nya leksaker :rock

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...