Singeltråden

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Ja då förstår jag, hela samhällsmoralen kan ju förstöras om någon skulle råka se ett par nakna bröst.

Exakt. Eller höra fula ord. Min syster såg A Good Day to Die Hard på bio här, vissa ljudspår var borttagna och ersatta med deras egna, som tydligt inte hörde dit då det var andra röster och dialoger som inte riktigt passade in... Och spelar de musik som innehåller ord som "fucking" eller liknande så är orden bortklippta. Inte tystade eller censurerade med pip, utan bortklippt, hörs inte att det skulle varit nåt mer ord med... De är härliga, de där kineserna. ;)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Exakt. Eller höra fula ord. Min syster såg A Good Day to Die Hard på bio här, vissa ljudspår var borttagna och ersatta med deras egna, som tydligt inte hörde dit då det var andra röster och dialoger som inte riktigt passade in... Och spelar de musik som innehåller ord som "fucking" eller liknande så är orden bortklippta. Inte tystade eller censurerade med pip, utan bortklippt, hörs inte att det skulle varit nåt mer ord med... De är härliga, de där kineserna. ;)

De är inte bara roliga med censuren, textningen kan också vara underhållande :D

För länge sen såg jag en kinespiratad version av Sagan om ringen där ordet "Orcs" var översatt med "little bitch men" :va :rofl

På temat Die hard och textning så tror jag att det var någon av de första tre filmerna som de svenska översättarna hade översatt "Yippie-ka-yay motherfucker!" till "tjolahopp ditt as"...:hihi

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
De är inte bara roliga med censuren, textningen kan också vara underhållande :D

För länge sen såg jag en kinespiratad version av Sagan om ringen där ordet "Orcs" var översatt med "little bitch men" :va :rofl

På temat Die hard och textning så tror jag att det var någon av de första tre filmerna som de svenska översättarna hade översatt "Yippie-ka-yay motherfucker!" till "tjolahopp ditt as"...:hihi

Hahaha underbart! Textningen är dock inga problem här. Det är liksom kinesisk text till de engelsktalande programmen och filmerna, så den är något svårläst. ;)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Visserligen, den innehåller alla P:n ni vill ha i en film. Poker, Pang-pang och pattar, borde vara världens bästa grabbfilm!

Pussy, Pang-pang och Pattar kanske :crash

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...