Singeltråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ahh, vapentema ikväll! Tyvärr funkade inte 2007-års mobilkameror så bra i f d sovjetiska kärnvapenbunkrar.
Men den suddiga figuren är jag med en AK47:a iaf :yoparty

View attachment 393551

Roligast av allt var "säkerheten" på det där stället, när det var dags att skjuta så frågade jag om vapnet var säkrat.

"-No, no safety, just shoot"

Fan vad du får den att se liten ut :D

Jaja, då joinar väl även jag vapentemat då :)

DSC_0465.jpg

Tjita1

Guest
Fast Glock 17 är ju 9 mm, det är ju i ärlighetens namn lite ärtbössa över det. Glock är bra grejer och 9 mm funkar bra till att få stopp på bovar om man siktar rätt, men vill man ha lite kraft i kulorna väljer man hellre en .40 eller .45 tycker jag. Inte för att jag någonsin har skjutit med nåt annat än luftpistol, men jag följde en tid många seriösa (alltså dom riktiga recensenterna, inte nåra tramsiga skämtkanaler) YT-kanaler och sög åt mig av åsikterna därifrån, och det verkar vara den enade åsikten att visst, 9mm dör man väl av för all del, men ska man vara säker på att det verkligen tar så får man gå upp lite i storlek.

Jag var för övrigt såhär --><-- nära att åka ner till lokala skytteklubben och gå med och börja träna, men sen small det till med psykisk sjukdom och då inser jag tillochmed själv att det inte är lämpligt. Jag menar, nu när jag mår bra ser jag det som självklart att man kan handha vapen ansvarsfullt, men jag har mått sämre, och då var det liksom inte så självklart att pipan skulle peka bort från kroppen om jag säger så, och har jag då en hyfsad vapengarderob hemma kan det kanske gå lite tokigt (och jag är långt ifrån friskförklarad heller, så jag hade väl aldrig fått ut en licens heller...).

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Har du inga kvinnliga kollegor som du kan få att posa för dagens Babes n' Guns tema? :D

Inte här och nu dessvärre, och jag vetifan om jag vågar be någon av dem om den typ av bilder ni vill ha... :D

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
View attachment 393555

Guns are for show, knifes are for pros.

You call that a knife? This is a knife!!

Soup_Spoon.jpg

Bikerman75

* MAVERICK *
Gick med
21 Jan 2013
Hoj
Drag Star 1100 Classic, 2002
Joo..

Medans vapentemat fortsätter här så fick jag sug att göra ett bredare armband i skinn,
så jag har sytt ihop två bitar för lagom tjocklek. :yoparty

20131020_004759.jpg

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S