Singeltråden

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Fast nu pratar ju inte jag asfalt alls egentligen, utan sviktande, fasta underlag. Säg t.ex hårt packat paddex vs en dm lös sand på en ridbana. Asfalt räknar jag liksom inte riktigt som sviktande. ;) Att ta det lugnt på extremhårt eller extremmjukt hör ju enbart till allmänt vett.

Bla bla bla bla bla....:rolleyes:

Och för att ingen ska bli bitter över hästsnacket så är sensmoralen av det hela följande:

Rid lugnt om underlaget är väldigt hårt. :mattias

Jag gillar att rida när det är hårt. :crash

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Nej jag ser skillnad på en häst och en ekorre. Och för den delen är ekorren en dryg typ som bara ska ha och ha.

Inte alla som ser skillnad på ekorrar o andra djur... jag träffade en liten kille för ett tag sen som trodde min hund va en ekorre. Han var helt säker på att så var fallet. :fakta

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Inte alla som ser skillnad på ekorrar o andra djur... jag träffade en liten kille för ett tag sen som trodde min hund va en ekorre. Han var helt säker på att så var fallet. :fakta

Det finns ett test för det där. Ge honom en nöt och kolla om han far upp i ett träd och gömmer nöten i en hålighet för att genast glömma var han gömt den.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Fast asfalt sviktar mer än en hårdpackad grusväg. Trava på asfalt, i kontrollerat tempo, är oerhört nyttigt för benen. Dock får man ju vänja in hästen successivt, och bara trava korta sträckor i början.

Fast nu pratar ju inte jag asfalt alls egentligen, utan sviktande, fasta underlag. Säg t.ex hårt packat paddex vs en dm lös sand på en ridbana. Asfalt räknar jag liksom inte riktigt som sviktande. ;) Att ta det lugnt på extremhårt eller extremmjukt hör ju enbart till allmänt vett.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA