Singeltråden

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Skrev inte att jag är gammal ;)

Medelålders är jag absolut. Jag förstår inte varför man måste rulla över och dö bara för det.

Visserligen inte, men jag tillät mig själv tolka det så utifrån beskrivningen: "Det är jag som är tanten som leker tonåring." Tanter är ju gamla. :crash

Hur som jag förstår inte vem som har ork att bekymra sig över hur du väljer att leva ditt liv? Tycker att de flesta i medelåldern idag håller på med massa bus som generationerna före skulle klassa som juvenilt eller som någon form av ålderskris. Vad är det du gör som de tycker är så annorlunda? :va

Beror på hur smart man var från början. :mattias
Är man korkad så blir man nog smartare, är man smart (som jag :D ) så blir man nog mer korkad.

Alltid så full av självinsikt... :glömdet

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Visserligen inte, men jag tillät mig själv tolka det så utifrån beskrivningen: "Det är jag som är tanten som leker tonåring." Tanter är ju gamla. :crash

Hur som jag förstår inte vem som har ork att bekymra sig över hur du väljer att leva ditt liv? Tycker att de flesta i medelåldern idag håller på med massa bus som generationerna före skulle klassa som juvenilt eller som någon form av ålderskris. Vad är det du gör som de tycker är så annorlunda? :va

Det var inte så seriöst menat. Fast jag gillar att du bryr dig :krama

Tänkte på när jag var tonåring och såg de uppspacklade hönsen i leopardmönstrade tights, kort top och rosa pumps. Det där är jag nu ;)

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

Tänkte på när jag var tonåring och såg de uppspacklade hönsen i leopardmönstrade tights, kort top och rosa pumps. Det där är jag nu ;)

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Det är ju inte helt utan anledning. Anledningen är ju att det finns inte tillräckligt med roligt för att täcka alla i alla generationer.. förstår du väl! fan.. måste man förklara allt två gånger för dig eller? :p

Då får ni vackert vara utan :fakta

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj

Aha! Trodde nån hade vatt dum mot dig. :krama

Men det där har jag tänkt på en hel del. Men det verkar inte vara så fasligt med den attityden från småtjejerna. Jag har flera kompisar i 20-årsåldern som tycker det är kul att gå ut o festa med Tjerringen. Sen har jag ju tonårsbarn också men ännu har jag inte märkt nåt av att de tycker att man är lost eller att man ska gå o gömma sig när de är med sina kompisar. Snarare tvärtom. Lustigt, jag tyckte att alla över 22 var ett steg i från döden när jag själv var tonåring. Men så var det lite mer läppstift på tänderna och orakade ben under tunnstrumpbyxorna på den tiden... hua! :brinnerup

Självinsikt och ödmjukhet är mina ledord på internetforum! :hihi

Ja naturligtvis, självförnekelse och förödmjukelse låter precis korrekt! :fakta

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Man ska behålla barnasinnet och inte bli en tråkmåns. Jag var på en återträff med min högstadieklass för ca 15 år sedan och kliver in och ser tjejerna i klassen som jag trodde jag skulle ha en rolig kväll med. Tji fick jag. 25-åriga tanter var det jag såg, bruna, blommiga och tråkiga storklänningar, storskjortor osv.
Nej vi dricker inget för vi ska upp med barnen till kyrkans barntimma imorgon. Suck!
Det slutade med att jag festade med tjejen som blev gravid när hon var sexton och killarna i klassen. Varför måste man sluta leva för att man skaffar familj?
Tio år senare och ytterligare en klassträff festade jag vidare med samma folk trots att i stort sett alla tjejer nu var skilda och ville ta igen allt de missat. Nu var de istället den patetiska klicken som vi andra hade som underhållning den kvällen.

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Man ska behålla barnasinnet och inte bli en tråkmåns. Jag var på en återträff med min högstadieklass för ca 15 år sedan och kliver in och ser tjejerna i klassen som jag trodde jag skulle ha en rolig kväll med. Tji fick jag. 25-åriga tanter var det jag såg, bruna, blommiga och tråkiga storklänningar, storskjortor osv.
Nej vi dricker inget för vi ska upp med barnen till kyrkans barntimma imorgon. Suck!
Det slutade med att jag festade med tjejen som blev gravid när hon var sexton och killarna i klassen. Varför måste man sluta leva för att man skaffar familj?
Tio år senare och ytterligare en klassträff festade jag vidare med samma folk trots att i stort sett alla tjejer nu var skilda och ville ta igen allt de missat. Nu var de istället den patetiska klicken som vi andra hade som underhållning den kvällen.

Finns folk som tror man måste det. Finns många som fortsätter ha sköj! Själv knypplar jag, är alltid med på home parties särskilt Lingon o Blåbär och Tupperware. Vin intagets endast till nattvarden. :fakta

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Finns folk som tror man måste det. Finns många som fortsätter ha sköj! Själv knypplar jag, är alltid med på home parties särskilt Lingon o Blåbär och Tupperware. Vin intagets endast till nattvarden. :fakta

Jag menar inte att man inte kan gå på tupperwareparty, knyppla, sticka osv
MEN man ska inte sluta att ha roligt bara för att man tror att man är förbi den åldern.
Jag kanske är för barnslig för min ålder enligt vissa men livet är kort så jag tänker inte ha tråkigt för att vissa retar sig på att jag har roligt.
Jag minns när jag var i tonåren och såg en gammal rynkig tant som klädde sig snyggt men ungdomligt och tänkte: - Det där är rätt, varför måste alla tanter bli så tråkiga.
A_NN_A, jag håller mig ifrån leopardtights...ja leopardmönstrat när det gäller allt men jag är helt med på hur du menar. Kanske dags för en TANTparad. :D

Last edited:

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Jag menar inte att man inte kan gå på tupperwareparty, knyppla, sticka osv
MEN man ska inte sluta att ha roligt bara för att man tror att man är förbi den åldern.
Jag kanske är för barnslig för min ålder enligt vissa men livet är kort så jag tänker inte ha tråkigt för att vissa retar sig på att jag har roligt.
Jag minns när jag var i tonåren och såg en gammal rynkig tant som klädde sig snyggt men ungdomligt och tänkte: - Det där är rätt, varför måste alla tanter bli så tråkiga.
A_NN_A, jag håller mig ifrån leopardtights...ja leopardmönstrat när det gäller allt men jag är helt med på hur du menar. Kanske dags för en TANTparad. :D

Haha, du menar väl inte att du tror att jag gör allt det där!? :7peta :rofl

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...