Singeltråden

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Nä, såpass kort brännvidd kan väl inte vara optimalt till att fota hojar i rörelse med, antar jag? Men ljusstarka objektiv är nice! Vad har du för teleobjektiv?

Nej, det går inte att fota hojar i rörelse med. Men jag har ett D7100 hus, cropsensor, så 35mm blir motsvarande 50mm på ett fullformathus, så 35 blir perfekt för allt annat + att det funkar inomhus utan blixt.

Jag har ett 70-300VR2 som tele. Ett sånt kostar bara typ 5000:- , så det är mkt brännvidd för lite pengar.

70-200 2.8 kan man få beggat för 10k, men 200 är lite för lite brännvid för en del banor, så behöver 300mm också.. så började med detta och kompletterar nog med en ljusstarkare när jag vet hur mkt deg som gått åt på däck och vurpor :)

Blir okej med det jag har iaf, och det är ju bara för skojs skull så...

Last edited:

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Nej, det går inte att fota hojar i rörelse med. Men jag har ett D7100 hus, cropsensor, så 35mm blir motsvarande 50mm på ett fullformathus, så 35 blir perfekt för allt annat + att det funkar inomhus utan blixt.

Jag har ett 70-300VR2 som tele. Ett sånt kostar bara typ 5000:- , så det är mkt brännvidd för lite pengar.

70-200 2.8 kan man få beggat för 10k, men 200 är lite för lite brännvid för en del banor, så behöver 300mm också.. så började med detta och kompletterar nog med en ljusstarkare när jag vet hur mkt deg som gått åt på däck och vurpor :)

Blir okej med det jag har iaf, och det är ju bara för skojs skull så...

Låter som att det räcker ganska långt ändå. Hade tänkt köpa ett 1.8 för några år sen, men kom över ett 60mm 2.8 väldigt billigt istället så nöjde mig med det. Fungerar ju bra inomhus bara det är vettigt ljus så ett 1.8 lär ju vara kanon. Och baserat på de bilder jag sett vill jag nog påstå att de flesta av dina bilder blir bättre än "okej". :)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Fyfan.. drack en pwo innan gymet + EAA.. sen en proteinshake efteråt, middag och en kvarg och nu 2 äggmackor.

Skulle kunna sälja mina fisar som kemisk stridsgas till Iran... :crash

Nästan i nivå med Poopmästarinnan herself... :D

Last edited:

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Fyfan.. drack en pwo innan gymet + EAA.. sen en proteinshake efteråt, middag och en kvarg och nu 2 äggmackor.

Skulle kunna sälja mina fisar som kemisk stridsgas till Iran... :crash

Nästan i nivå med Poopmästarinnan herself... :D

Med tillräckligt kraftiga fisar lär ni ju kunna spara in på bensinpengarna i sommar.

Så kan du köpa det där objektivet sen. Fart your way to photo, liksom.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
MEN FÖR I HELVETE SLUTA REGNA OCH BLI VÅR PÅ RIKTIGT SÅ ATT JAG KAN ÅKA HOJ. :huvet:huvet:huvet:huvet:4skrika:4skrika:4skrika:4skrika:4skrika BLIR SÅ FÖRBANNAD ATT STACKARS BIRRDYA SKA BEHÖVA STÅ HÄR UTANFÖR ALLDELES ENSAM OCH BLÖT. GAAAAAH!!!

:mad::mad::mad::brinnerup:brinnerup:brinnerup:död:död:död:4skrika:4skrika:4skrika:tummenner:tummenner:censored:censored:finger:finger:finger:ajjabajja:ajjabajja:ajjabajja:6surkart:6surkart:6surkart:kulspruta:kulspruta:kulspruta:machinegu:machinegu:machinegu:pangihuve:pangihuve:pangihuve:galen:galen:galen:sissy:sissy:sissy:fatta!:fatta!:fatta!

JA JAG GICK OVERBOARD, VAD SKA NI GÖRA ÅT DET???!!! VA? VA? VA?

:rolleyes:

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
MEN FÖR I HELVETE SLUTA REGNA OCH BLI VÅR PÅ RIKTIGT SÅ ATT JAG KAN ÅKA HOJ. :huvet:huvet:huvet:huvet:4skrika:4skrika:4skrika:4skrika:4skrika BLIR SÅ FÖRBANNAD ATT STACKARS BIRRDYA SKA BEHÖVA STÅ HÄR UTANFÖR ALLDELES ENSAM OCH BLÖT. GAAAAAH!!!

:mad::mad::mad::brinnerup:brinnerup:brinnerup:död:död:död:4skrika:4skrika:4skrika:tummenner:tummenner:censored:censored:finger:finger:finger:ajjabajja:ajjabajja:ajjabajja:6surkart:6surkart:6surkart:kulspruta:kulspruta:kulspruta:machinegu:machinegu:machinegu:pangihuve:pangihuve:pangihuve:galen:galen:galen:sissy:sissy:sissy:fatta!:fatta!:fatta!

JA JAG GICK OVERBOARD, VAD SKA NI GÖRA ÅT DET???!!! VA? VA? VA?

:rolleyes:

Det regnar för min skull, tor jag. Så att jag ska slippa ligga sjuk när det är sol och fint. :)

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO