Singeltråden

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Hmm, det slog mig precis att det finns en tydlig koppling mellan X-files och Alleycat.. :skrämd

Hmm... Utveckla, tack.

Är det för att jag ser konstiga saker emellanåt eller för att jag har en hemlig crush på David Duchovny, eller har du kommit på nåt annat skumt som inte är logiskt nånstans?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Hmm... Utveckla, tack.

Är det för att jag ser konstiga saker emellanåt eller för att jag har en hemlig crush på David Duchovny, eller har du kommit på nåt annat skumt som inte är logiskt nånstans?

Jag tror på det sistnämnda. Han är lite som Brasse i Fem myror ät fler än fyra elefanter. :fakta

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Hmm... Utveckla, tack.

Behöver knappt utvecklas, du ingår ju i princip i seriens catchfrase.. "The trut is out there" :banana
Kopplingen kan knappt bli mer logisk! :mattias

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Bilen rullar igen. Locket till kylaren hittad senare på kvällen (var stressad hem igen igår att jag inte kunde se var jag skulle leta eller vara metodisk).

Idag irriterar jag mig på myrinvasionen. Ett nybyggt lägenhetshus borde betyda att det är ordentligt gjort och tätt. Men icke, jag har en fet spricka i ena hörnet av lägenheten och myrorna härjar fritt genom mellanrum på golvlister (Fan, kan inte de spika fast ordentligt?) så jag håller på o tätar till med silvertejp :4skrika

Borde jag flytta? Fixa annan lägenhet trots att jag ska iväg utomlands i ett år om jag nu kommer iväg? Lammet lär bo i lägenheten under tiden, blir i sådana fall en 2a för 5000 i månaden, undrar om det går att klara sig på den hyran även som student? (jag vill inte fortsätta bo i en liten etta med en person till, det är för trångt!)

Råd hitåt tack :(

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Idag irriterar jag mig på myrinvasionen. Ett nybyggt lägenhetshus borde betyda att det är ordentligt gjort och tätt. Men icke, jag har en fet spricka i ena hörnet av lägenheten och myrorna härjar fritt genom mellanrum på golvlister (Fan, kan inte de spika fast ordentligt?) så jag håller på o tätar till med silvertejp :4skrika

Är det inte trevligt med sällskap då? Myrorna är sällskapet? :banana

Borde jag flytta? Fixa annan lägenhet trots att jag ska iväg utomlands i ett år om jag nu kommer iväg? Lammet lär bo i lägenheten under tiden, blir i sådana fall en 2a för 5000 i månaden, undrar om det går att klara sig på den hyran även som student?

Jag skulle inte ha flyttat om jag ska iväg precis,, då får du ju ett helt flyttprojekt nu, och det innebär alltid kostnader.. behövs nån ny lampa, en skarvsladd.. ett skåp till proteinburkarna.. whatever.. Bättre att ta det när du är tillbaks istället.

(jag vill inte fortsätta bo i en liten etta med en person till, det är för trångt!)

Inte bara en person till, glöm inte myrorna :mattias

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Bilen rullar igen. Locket till kylaren hittad senare på kvällen (var stressad hem igen igår att jag inte kunde se var jag skulle leta eller vara metodisk).

Borde jag flytta? Fixa annan lägenhet trots att jag ska iväg utomlands i ett år om jag nu kommer iväg? Lammet lär bo i lägenheten under tiden, blir i sådana fall en 2a för 5000 i månaden, undrar om det går att klara sig på den hyran även som student? (jag vill inte fortsätta bo i en liten etta med en person till, det är för trångt!)

Kontakta hyresvärden om myrorna. Det räknas som ohyra och är värdens ansvar att få bort.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Är det inte trevligt med sällskap då? Myrorna är sällskapet? :banana

Jag skulle inte ha flyttat om jag ska iväg precis,, då får du ju ett helt flyttprojekt nu, och det innebär alltid kostnader.. behövs nån ny lampa, en skarvsladd.. ett skåp till proteinburkarna.. whatever.. Bättre att ta det när du är tillbaks istället.

Inte bara en person till, glöm inte myrorna :mattias

I sådana fall får Lammet ta det, för han får ta över lägenheten under tiden jag blir borta. Aja, jag får fundera. Jag kommer inte säga upp lägenheten i varje fall för det är bostadsbrist här i Halmstad, Lammet har ju precis fått jobb här. Han får bo i min lägenhet medan jag är borta så slipper jag hyra ut till någon random som inte sköter boendet som jag vill (har negativa erfarenheter av det tidigare).

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Ring hyresvärden så ringer de in saneringsfirma. Kan vara en ide istället för att grina. :) (springer utav satan)

Pucktvåa

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
I sådana fall får Lammet ta det, för han får ta över lägenheten under tiden jag blir borta. Aja, jag får fundera. Jag kommer inte säga upp lägenheten i varje fall för det är bostadsbrist här i Halmstad, Lammet har ju precis fått jobb här. Han får bo i min lägenhet medan jag är borta så slipper jag hyra ut till någon random som inte sköter boendet som jag vill (har negativa erfarenheter av det tidigare).

Ja det är väl perfekt om du kan åka iväg utan att behöva göra dig av med boendet osv. Så kan du ta tag i det där när du kommer hem istället.. En grej mindre att fundera över inför resan, som ändå lär generera en miljon funderingar.

Egentligen borde du skylla myrorna på Lammet också, så slipper du ta tag i det också.. :D

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO